Gå til innhold

Jeg er ikke syk.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Sykepleieren var her i dag og han mener jeg ikke er syk, jeg måtte få tro på det jeg ville. Sa jeg var ikke redd selv om jeg har opplevd "ting", han sa jeg var ihvertfall ikke psykotisk. Han hadde besøkt sånne, de så på ting som ikke var i rommet, reiste seg opp for å slippe ut folk som ikke var der. Ja, da er vel konklusjonen at jeg aldri har vært psykotisk, har aldri oppført meg sånn. Han sa jeg måtte ihvertfall ta 1 mg risperdal, ellers kunne jeg bli lagt inn mot min vilje. Nei, har aldri blitt det, det trodde han. Han kjenner ikke meg tydeligvis, har aldri vært helt vekke, må man det for å være psykotisk? Da har jeg aldri vært det. Legen hadde anbefalt meg å øke til 2 mg risperdal, det var fordi jeg gikk over til nozinan istedenfor seroquel. Men det var mitt valg. Det eneste han sa kanskje kunne virke "sykt" eller "schizoaffektivt" var at jeg tok inn andres energier...eller følelser og smerter, alt etter som. Folk hadde et psykisk immunforsvar sa han, det har jeg aldri hørt om. Har vært sånn hele livet og det sa jeg. Så der ser dere dere som trodde jeg var syk :) Ting er ikke alltid som de synes, tror nok det blir noe annet når jeg skriver om det. Men nå har jeg ikke skrevet om det, og ikke skal jeg gjøre det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren var her i dag og han mener jeg ikke er syk, jeg måtte få tro på det jeg ville. Sa jeg var ikke redd selv om jeg har opplevd "ting", han sa jeg var ihvertfall ikke psykotisk. Han hadde besøkt sånne, de så på ting som ikke var i rommet, reiste seg opp for å slippe ut folk som ikke var der. Ja, da er vel konklusjonen at jeg aldri har vært psykotisk, har aldri oppført meg sånn. Han sa jeg måtte ihvertfall ta 1 mg risperdal, ellers kunne jeg bli lagt inn mot min vilje. Nei, har aldri blitt det, det trodde han. Han kjenner ikke meg tydeligvis, har aldri vært helt vekke, må man det for å være psykotisk? Da har jeg aldri vært det. Legen hadde anbefalt meg å øke til 2 mg risperdal, det var fordi jeg gikk over til nozinan istedenfor seroquel. Men det var mitt valg. Det eneste han sa kanskje kunne virke "sykt" eller "schizoaffektivt" var at jeg tok inn andres energier...eller følelser og smerter, alt etter som. Folk hadde et psykisk immunforsvar sa han, det har jeg aldri hørt om. Har vært sånn hele livet og det sa jeg. Så der ser dere dere som trodde jeg var syk :) Ting er ikke alltid som de synes, tror nok det blir noe annet når jeg skriver om det. Men nå har jeg ikke skrevet om det, og ikke skal jeg gjøre det heller. 

Men hvis du ikke er syk, hvorfor jobber du ikke?

Anonymkode: aeba8...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis du ikke er syk, hvorfor jobber du ikke?

Anonymkode: aeba8...0ca

Jeg klarer ikke det dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Annkarin skrev:

Går det bra med nozinan?

Har bare prøvd to netter da, men går nå greit. Men våkner tidligere enn med seroquel, forstår ikke vitsen. Skulle jo få mindre ulvehunger men tror ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har bare prøvd to netter da, men går nå greit. Men våkner tidligere enn med seroquel, forstår ikke vitsen. Skulle jo få mindre ulvehunger men tror ikke det. 

Veldig synd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Annkarin skrev:

Veldig synd

Ja må vel slutte med alt, kan jo det. Jeg er jo ikke syk hehe :D Men da kunne jo jeg bli det, men seriøst tror ikke han sykepleieren kjenner meg. Kanskje jeg aldri har vært psykotisk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
56 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren var her i dag og han mener jeg ikke er syk, jeg måtte få tro på det jeg ville. Sa jeg var ikke redd selv om jeg har opplevd "ting", han sa jeg var ihvertfall ikke psykotisk. Han hadde besøkt sånne, de så på ting som ikke var i rommet, reiste seg opp for å slippe ut folk som ikke var der. Ja, da er vel konklusjonen at jeg aldri har vært psykotisk, har aldri oppført meg sånn. Han sa jeg måtte ihvertfall ta 1 mg risperdal, ellers kunne jeg bli lagt inn mot min vilje. Nei, har aldri blitt det, det trodde han. Han kjenner ikke meg tydeligvis, har aldri vært helt vekke, må man det for å være psykotisk? Da har jeg aldri vært det. Legen hadde anbefalt meg å øke til 2 mg risperdal, det var fordi jeg gikk over til nozinan istedenfor seroquel. Men det var mitt valg. Det eneste han sa kanskje kunne virke "sykt" eller "schizoaffektivt" var at jeg tok inn andres energier...eller følelser og smerter, alt etter som. Folk hadde et psykisk immunforsvar sa han, det har jeg aldri hørt om. Har vært sånn hele livet og det sa jeg. Så der ser dere dere som trodde jeg var syk :) Ting er ikke alltid som de synes, tror nok det blir noe annet når jeg skriver om det. Men nå har jeg ikke skrevet om det, og ikke skal jeg gjøre det heller. 

Han prater med to tunger eller helst er det vel du som oppfatter feil. Du tar til deg bare det du ønsker å ta til deg.

Hvis det var slik at han ikke mente du var syk, så hadde han ikke sagt at du kunne bli lagt inn mot din vilje hvis du sluttet med risperdal. Da mener han at du er syk. Legen har gitt en klar anbefaling. Det er egentlig han du skal stole på. Sykepleieren er vel bare en observatør og en formidler og han kan ikke tvinge deg til å ta 2 mg risperdal.

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg er takknemlig for at jeg blir vurdert som frisk :) Og han vil høre på meg og mine åndelige ting, syns det er spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Han prater med to tunger eller helst er det vel du som oppfatter feil. Du tar til deg bare det du ønsker å ta til deg.

Hvis det var slik at han ikke mente du var syk, så hadde han ikke sagt at du kunne bli lagt inn mot din vilje hvis du sluttet med risperdal. Da mener han at du er syk. Legen har gitt en klar anbefaling. Det er egentlig han du skal stole på. Sykepleieren er vel bare en observatør og en formidler og han kan ikke tvinge deg til å ta 2 mg risperdal.

Hehe han ringte nå, jeg skrev at jeg ble trøtt og svimmel etter han gikk og lurte på om han var det. Han var ikke det, det kunne være medisiner eller en reaksjon på ting vi snakket om, jaja. Han spurte hva jeg gjorde på, sa jeg var på nettet. Sa jeg måtte jo inn å skrive at han sa jeg var frisk, vet ikke om han likte det. Kanskje jeg ikke bør skrive mer om det, men tror ikke han ble sur. Håper ikke det. Hav visste ikke hvordan jeg fungerte iløpet av en dag sa han nå. Nei bær vel ikke skrive om alt her. 

Kanskje han mener jeg blir syk uten medisiner da? Men det vet han jo ikke, er ikke sikkert han tolker det som sykt :) Må jo være helt vekke da sikkert for at han skal mene det. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hehe han ringte nå, jeg skrev at jeg ble trøtt og svimmel etter han gikk og lurte på om han var det. Han var ikke det, det kunne være medisiner eller en reaksjon på ting vi snakket om, jaja. Han spurte hva jeg gjorde på, sa jeg var på nettet. Sa jeg måtte jo inn å skrive at han sa jeg var frisk, vet ikke om han likte det. Kanskje jeg ikke bør skrive mer om det, men tror ikke han ble sur. Håper ikke det. Hav visste ikke hvordan jeg fungerte iløpet av en dag sa han nå. Nei bær vel ikke skrive om alt her. 

Kanskje han mener jeg blir syk uten medisiner da? Men det vet han jo ikke, er ikke sikkert han tolker det som sykt :) Må jo være helt vekke da sikkert for at han skal mene det. 

 

 

Skrev du til han og lurte på om han ble trøtt og svimmel etter å ha vært hos deg ?

" Kanskje han mener jeg ble syk uten medisiner da ?"

Selvfølgelig! Hvorfor skulle han ellers si at du kunne bli lagt inn mot din vilje ? Du burde ha hørt på legen nå og økt til 2 mg. Helt ærlig. Du virker absolutt ikke frisk. Du er ikke lenger i stand til å tolke riktig hva som blir sagt.

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg er takknemlig for at jeg blir vurdert som frisk :) Og han vil høre på meg og mine åndelige ting, syns det er spennende. 

Han ønsker at du skal prate om disse tingene fordi han vil vurdere din medisinske tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Skrev du til han og lurte på om han ble trøtt og svimmel etter å ha vært hos deg ?

" Kanskje han mener jeg ble syk uten medisiner da ?"

Selvfølgelig! Hvorfor skulle han si at du kunne bli lagt inn mot din vilje ? Du burde ha hørt på legen nå og økt til 2 mg. Helt ærlig. Du virker absolutt ikke frisk. Du er ikke lenger i stand til å tolke riktig hva som blir sagt.

Jeg lurte på om han var litt trøtt og svimmel siden jeg ble det, jeg tar jo inn folks energi. Kanskje han blir det senere i dag. 

Fordi han aldri har sett meg uten medisiner, jeg blir ikke helt gal. Har alltid kunnet snakket med folk. Legen mente jo ikke jeg burde øke fordi jeg var syk, det var fordi jeg skulle over på nozinan. Men det er jo også et ap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg lurte på om han var litt trøtt og svimmel siden jeg ble det, jeg tar jo inn folks energi. Kanskje han blir det senere i dag. 

Fordi han aldri har sett meg uten medisiner, jeg blir ikke helt gal. Har alltid kunnet snakket med folk. Legen mente jo ikke jeg burde øke fordi jeg var syk, det var fordi jeg skulle over på nozinan. Men det er jo også et ap. 

" Jeg blir ikke helt gal "

Så dette er den eneste ambisjonen du har ? Ikke bli helt gal ?

Lytt til fagfolkene Stjernestøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Han ønsker at du skal prate om disse tingene fordi han vil vurdere din medisinske tilstand.

Nei der tar du feil, han syns det var spennende å snakke om det sa han. Han sa også at det ikke er sykt. Hvis jeg hadde sluttet å spise fordi jeg kunne leve på lys og kun det, ja det hadde vært sykt. Hvis jeg hadde flyttet inn i en hule ute en plass pga energier, det hadde vært sykt. Hvis jeg hadde tatt sølv papir på hodet og gått rundt med ute, det hadde vært sykt. Så han vet hva som er sykt, og sånt gjør ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

" Jeg blir ikke helt gal "

Så dette er den eneste ambisjonen du har ? Ikke bli helt gal ?

Lytt til fagfolkene Stjernestøv :)

Ja jeg vil ikke bli helt gal nei, men det blir jeg ikke heller. Lytte? Ja det er jo nettopp det jeg gjør, ville bare fortelle dere om det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei der tar du feil, han syns det var spennende å snakke om det sa han. Han sa også at det ikke er sykt. Hvis jeg hadde sluttet å spise fordi jeg kunne leve på lys og kun det, ja det hadde vært sykt. Hvis jeg hadde flyttet inn i en hule ute en plass pga energier, det hadde vært sykt. Hvis jeg hadde tatt sølv papir på hodet og gått rundt med ute, det hadde vært sykt. Så han vet hva som er sykt, og sånt gjør ikke jeg. 

Du og jeg tolker også dette litt forskjellig, men det er greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg vil ikke bli helt gal nei, men det blir jeg ikke heller. Lytte? Ja det er jo nettopp det jeg gjør, ville bare fortelle dere om det :) 

Jeg tenker at du bør være mer opptatt av å fungere bra i hverdagen enn merkelapp syk eller frisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Xtra skrev:

Jeg tenker at du bør være mer opptatt av å fungere bra i hverdagen enn merkelapp syk eller frisk.

 

Ja jeg er jo opptatt av det, men det er ikke lett å leve normalt med så masse energier overalt. Men det er jo åndelig, og det skal jeg ikke skrive om her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg vil ikke bli helt gal nei, men det blir jeg ikke heller. Lytte? Ja det er jo nettopp det jeg gjør, ville bare fortelle dere om det :) 

Nei, du lytter ikke når sykepleieren formidler til deg hva legen sier og du ikke vil høre på legen. Da har sykepleien bare ett valg og det er å prøve å få deg til å forstå hvordan det vi ende hvis du slutter helt. Ergo mener sykepleieren at du er ganske syk nå, selv om han ikke tror du er psykotisk i øyeblikket. Muligens fikk han noe å tenke på etter at han dro og du sendte den meldinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...