Gå til innhold

Jeg er ikke syk.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke du skal legge alt for mye i det sykepleieren sa om att du er frisk. Det er en tendens blandt psykiatriske helsearbeidre å glemme konsekvensen av det de sier. Og å komme med skråsikre uttalelser som kan gjøre vondt værre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
12 minutter siden, Inner self skrev:

Jeg synes ikke du skal legge alt for mye i det sykepleieren sa om att du er frisk. Det er en tendens blandt psykiatriske helsearbeidre å glemme konsekvensen av det de sier. Og å komme med skråsikre uttalelser som kan gjøre vondt værre...

Ble bare glad jeg, ikke alle som jobber innen psykisk helse hadde respektert troen. Psykologen jeg hadde sist mente alt sånt tilhørte sykdom, så hadde jeg gått til henne hadde jeg vært innlagt for lengst sikkert. Det er rart, det spørs hvem man kommer til, noen er veldig firkantet. Hvordan kan slike uttalelser gjøre vondt værre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke at du svarer på denne måten. Vet du hvordan det er å ha en psykoselidelse kanskje? 

Anonymkode: 01e13...248

Men hun sier jo at hun ikke er syk...

Anonymkode: 743f3...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hun sier jo at hun ikke er syk...

Anonymkode: 743f3...f05

Les svaret til frosken så forstår du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I psykiatrien jobber det mange forskjellige mennesker med mange forskjellige meninger, og siden det er lite vitenskap blir det opp til hver enkelt å synse seg frem til hva som er normalt og hva som ikke er det.

Dette går utover pasienten som stadig blir utsatt for forskjellige meninger om hva som er normalt og ikke. 

Synd at det er sånn for det gjør at mange pasienter mister tiltroen til de som jobber i psykiatrien.

Anonymkode: 071ea...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, frosken skrev:


Hvis jeg var deg, så ville jeg ha prøvd å forholde meg til det sykepleieren sa - og ikke drøfte det fullt så mye her på dol. Du får haugevis med ulike svar som kanskje bare gjør dette enda vanskeligere for deg. Og i tillegg får du også innimellom noen solide doser moralisering som de færreste av oss hadde satt pris på. Folk flest skjuler sine svakheter stort sett - du forteller om alle dine på dol, og undertegner alltid med eget nick. Det er uhyre sjelden du forteller om noen av dine styrker, men vi ser dem jo indirekte da gjennom måten du stort sett alltid er mot andre mennesker på her inne:-)

Svarene som gis er veldig like de du selv gir. Du er mer pedagogisk og pakker ting bedre inn. Bortsett fra det, er det vel egentlig det samme vi sier. Jeg satt på jobb og svarte og svarene ble korte. Jeg bruker ikke så mange ord, men jeg ksn stå for det jeg har sagt. Det er ikke noe som avviker fra det du selv sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Svarene som gis er veldig like de du selv gir. Du er mer pedagogisk og pakker ting bedre inn. Bortsett fra det, er det vel egentlig det samme vi sier. Jeg satt på jobb og svarte og svarene ble korte. Jeg bruker ikke så mange ord, men jeg ksn stå for det jeg har sagt. Det er ikke noe som avviker fra det du selv sier.

Jo, det er det. Du kommer med ganske bombastiske påstander som du etter min oppfatning ikke har dekning for. Dette har ikke med innpakning å gjøre, men med nyanser og forskjeller i vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Et øyeblikk siden, frosken skrev:

Jo, det er det. Du kommer med ganske bombastiske påstander som du etter min oppfatning ikke har dekning for. Dette har ikke med innpakning å gjøre, men med nyanser og forskjeller i vurdering.

Kan du fortelle meg den store forskjellen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Ble bare glad jeg, ikke alle som jobber innen psykisk helse hadde respektert troen. Psykologen jeg hadde sist mente alt sånt tilhørte sykdom, så hadde jeg gått til henne hadde jeg vært innlagt for lengst sikkert. Det er rart, det spørs hvem man kommer til, noen er veldig firkantet. Hvordan kan slike uttalelser gjøre vondt værre?

Det jeg selvfølgelig prøver å nevne er att med din antipati mot medisiner så blir det da lettere for deg å slutte igjen og igjen, fordi en sykepleier sier du ikke er syk. Det er det jeg mener er problematisk. Ikke det att en tror på deg når det gjelder energier osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 timer siden, Inner self skrev:

Det jeg selvfølgelig prøver å nevne er att med din antipati mot medisiner så blir det da lettere for deg å slutte igjen og igjen, fordi en sykepleier sier du ikke er syk. Det er det jeg mener er problematisk. Ikke det att en tror på deg når det gjelder energier osv.

Ja jeg tenkte jo på det, hva som er vitsen med medisiner hvis jeg er frisk. Men han mente jo jeg skulle ta litt medisin. I går følte jeg meg ikke frisk etter han var gått, men det var mest fysisk. Psykisk var jeg i et tomrom på en måte, svevde rundt i atmosfæren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

I går følte jeg meg ikke frisk etter han var gått, men det var mest fysisk. Psykisk var jeg i et tomrom på en måte, svevde rundt i atmosfæren. 

Høres ikke friskt ut det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, slabbedask skrev:

 

Høres ikke friskt ut det heller.

Det jeg mente var at kroppen verket noe voldsomt, lenge siden jeg har hatt så sterke smerter. Mens psyken slapp unna lett ved å bare sveve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augusta Luise

Den er sterk den som klarer å erkjenne at en er syk. Den er sterk den som klarer å erkjenne at medisinering er riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det jeg mente var at kroppen verket noe voldsomt, lenge siden jeg har hatt så sterke smerter. Mens psyken slapp unna lett ved å bare sveve. 

Da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
38 minutter siden, Augusta Luise skrev:

Den er sterk den som klarer å erkjenne at en er syk. Den er sterk den som klarer å erkjenne at medisinering er riktig. 

Jeg vet når jeg føler meg syk, og pleier å ta medisiner da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men hva er dette da?

Vakum i hodet og strøm i kroppen?

Har tatt ibux og paracet, verker i kroppen i dag og. Det er jo fysisk, men tror det er andres smerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, stjernestøv skrev:

Men hva er dette da?

Vakum i hodet og strøm i kroppen?

Har tatt ibux og paracet, verker i kroppen i dag og. Det er jo fysisk, men tror det er andres smerter. 

Det tror jeg ikke det er...

alle kan ha en dårlig dag, kanskje blir det likare i morgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 timer siden, stjernestøv skrev:

Men hva er dette da?

Vakum i hodet og strøm i kroppen?

Har tatt ibux og paracet, verker i kroppen i dag og. Det er jo fysisk, men tror det er andres smerter. 

"Hva er dette da?"

Bare nok et symptom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, slabbedask skrev:

Det tror jeg ikke det er...

alle kan ha en dårlig dag, kanskje blir det likare i morgen.

 

Ja håper det blir bedre i dag, begynner å bli lei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 timer siden, Nicklusheletida skrev:

"Hva er dette da?"

Bare nok et symptom.

 

Da håper jeg det forsvinner snart. Har gått over til seroquel igjen, og tar 1,5 mg risperdal om kvelden. Deler 1 mg siden det var så vanskelig å få 0,5 mg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...