Gå til innhold

Syntes du tryga er for god?

Syntes du tryga er for god?  

9 stemmer

1. 1. Syntes du tryga er for god?

• Ja
      4
    • Nei
      3
    • Jobber
      2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For et spørsmål. Her veldig stor del trygdede folk. Hadde du virkelig regnet med at noen av dem skulle svare: "Ja, jeg synes jeg får for mye trygd og burde klart meg med mindre"?

Anonymkode: b19ce...597

Det er bare å se på avstemmingen.

Anonymkode: a5022...6a9

Annonse

AnonymBruker

Jeg blir ikke rik akkuratt. Jeg lider ikke noe nød heller. Den er på det nivået den bør være. Tenk att mange trygdede ikke har eiet bolig, da er det fort en 10 000,- i leieutgifter. Kanskje får de litt bostøtte hvis de er heldig. Og med det prisnivået som er her tillands, så sier det seg selv, att det er ikke luksus akkuratt. Selv er jeg heldig som eier borettslagbolig, med lite gjeld, men jeg har feks en grandonkel, som må leie til 10500,- i måneden og får 17000 utbetalt.

Anonymkode: 464a6...52c

5 hours ago, AnonymBruker said:

Aha. Da kan jo du gå foran med et eksempel og be NAV gi deg mindre trygd!

Nei, jeg vil gjerne ha pengene. Men ta en person som jobber 70% på Rema... til 130 kr/timen. Eller en annen "verre" jobb enn det. Årslønn: 130 x 37,5 x 0,7 x 47 = 160.000... med 100% blir det 229.000 kr.

2 timer siden, Wretch skrev:

Nei, jeg vil gjerne ha pengene. Men ta en person som jobber 70% på Rema... til 130 kr/timen. Eller en annen "verre" jobb enn det. Årslønn: 130 x 37,5 x 0,7 x 47 = 160.000... med 100% blir det 229.000 kr.

Begynnerlønnen til en lærer er faktisk bare ørlite over maks uføre.

https://www.utdanningsforbundet.no/Hovedmeny/Lonn-og-arbeidsvilkar/Tariffavtaler/KS/Lonnstabell-i-KS-per-1-mai-2015/

Så lenge renta er på det nivået den er på nå så går det greit med den trygda jeg får. Men det er fordi jeg har sparepenger fra da jeg var i jobb. Nå har jeg ikke nok til å spare. Men jeg har penger til uforutsette ting (f.eks en dødssyk hund som plutselig må mange turer til veterinær). Så prøver jeg å spinke og spare etter slike utgifter for å ikke på en måte bruke mer enn jeg har. Men om ca 15 år, da har jeg hverken studielån eller boliglån så da kan jeg spare masse :) Selvfølgelig var økonomien bedre da jeg jobbet, men jeg klarer meg nå også. Det som er irriterende er at jeg må betale på et studielån for en utdanning jeg ikke kan bruke lenger.

AnonymBruker
8 timer siden, Wretch skrev:

Jaså. Du er jo bare misunnelig på de som har høyere trygd enn deg! Er du ikke flau?

Annonse

54 minutter siden, Trine skrev:

Det som er irriterende er at jeg må betale på et studielån for en utdanning jeg ikke kan bruke lenger.

Har du søkt om å få lånet ettergitt eller begrenset? Jeg har hørt om tilfeller med varig uførhet der det har skjedd.

8 hours ago, slabbedask said:

Det er mange i Norge som jobber 100% som har mindre utbetalt enn meg, som aldri har betalt skatt.

5 timer siden, Xtra skrev:

Har du søkt om å få lånet ettergitt eller begrenset? Jeg har hørt om tilfeller med varig uførhet der det har skjedd.

Man kan få rentefritak og betalingsutsettelse når man går på aap, men jeg "tjener" for mye så jeg får det ikke. Jeg forstår jo at de vil ha pengene sine, bare så kjedelig når jeg ikke kan jobbe som elektriker lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...