Gå til innhold

Det lukter eksos i bilen min.

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Det lukter når jeg setter på varmen/ vifta og det lukter når bilen står på tomgang. Det lukter ikke når jeg kommer opp i fart hvis ikke jeg har varmen på. Under panseret ryker det fra noe « greier» som ligger nært opp mot frontruta. Noen som har peiling på hva det kan være ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410685-det-lukter-eksos-i-bilen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, er det ikke herlig med bil...? Hvis du har slått hull på eksosrøret kan det sive en del eksos under bilen når den står på tomgang, og det dras lett inn med vifta. Beholderen for kjølevæske ligger vel ofte nær frontruta, tror jeg. Har du sjekket om det er nok på den? 

Nicklusheletida
2 timer siden, tonie skrev:

Åh, er det ikke herlig med bil...? Hvis du har slått hull på eksosrøret kan det sive en del eksos under bilen når den står på tomgang, og det dras lett inn med vifta. Beholderen for kjølevæske ligger vel ofte nær frontruta, tror jeg. Har du sjekket om det er nok på den? 

Vurderer å kvitte meg med den og greie meg uten. Er lei av alle utgiftene den suger ut av meg. 5000 tidllig i høst og nye 5000 på eu-kontroll senere på høsten og så forsikring og årsavgift. Har ikke reknet på det men sikkert 3000 i måneden i Disel og bompenger for å komme meg til jobb også. Og så kommer dette her nå da og sannsynligvis noe med varmeanlegget. En lekkasje. Har slått helt av nå og da lukter det ikke. Blir sikkert en kjempeutgift dette også. Nei, nå er jeg lei. Tror jeg skal kvitte meg med den etter påske og heller belage meg på å kjøre kollektivt. Da må dette B- menneske stå opp enda tidligere om morgenen, men så er jeg kvitt problemet og økonomien blir bedre. Tusen takk for alle svar :)

On 20.3.2016 at 6:09 PM, Nicklusheletida said:

Vurderer å kvitte meg med den og greie meg uten. Er lei av alle utgiftene den suger ut av meg. 5000 tidllig i høst og nye 5000 på eu-kontroll senere på høsten og så forsikring og årsavgift. Har ikke reknet på det men sikkert 3000 i måneden i Disel og bompenger for å komme meg til jobb også. Og så kommer dette her nå da og sannsynligvis noe med varmeanlegget. En lekkasje. Har slått helt av nå og da lukter det ikke. Blir sikkert en kjempeutgift dette også. Nei, nå er jeg lei. Tror jeg skal kvitte meg med den etter påske og heller belage meg på å kjøre kollektivt. Da må dette B- menneske stå opp enda tidligere om morgenen, men så er jeg kvitt problemet og økonomien blir bedre. Tusen takk for alle svar :)

Det tror jeg jeg også ville gjort hvis jeg bodde sånn til at jeg kunne komme til og fra jobb med tog eller buss uten for mye krøll. Det er både dyrt og styrete med bil. Det hadde vært så godt å klare seg uten :)

Annonse

Den ‎20‎.‎03‎.‎2016 at 18.09, Nicklusheletida skrev:

3000 i måneden for diesel og bompenger for å komme på jobb?! Da hadde jeg begynt å reise kollektivt. (Da jeg bodde midt i Oslo så foretrakk jeg å være uten bil, men det var mest pga parkeringsproblemer. )

Når det gjelder det med eksoslukt, så kan det være noe så banalt som et filter som må skiftes også - tror jeg (det skjedde med den gamle bilen min, men generelt sett er jeg en bilanalfabet, så det er liten grunn til å vektlegge ting jeg sier om biler).

Nicklusheletida
2 timer siden, frosken skrev:

3000 i måneden for diesel og bompenger for å komme på jobb?! Da hadde jeg begynt å reise kollektivt. (Da jeg bodde midt i Oslo så foretrakk jeg å være uten bil, men det var mest pga parkeringsproblemer. )

Når det gjelder det med eksoslukt, så kan det være noe så banalt som et filter som må skiftes også - tror jeg (det skjedde med den gamle bilen min, men generelt sett er jeg en bilanalfabet, så det er liten grunn til å vektlegge ting jeg sier om biler).

Jeg jobber utenfor byen og har tenkt litt i påsken. hverdagene blir for trøblete, da jeg må skifte underveis. Kan bli et pes på lenger sikt. Må sette bilen på verksted denne uka. Kjæresten sier at det ikke har noe med varmeanlegget å gjøre i det hele tatt. Er jeg heldig er det en pakning :) Jeg savner å jobbe i sentrum, så jeg får begynne å følge med på ledige stillinger igjen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...