Gå til innhold

Er Imovane benzo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er Imovane benzo? Jeg har brukt 15 mg Imovane hver kveld over flerfoldige mnd.

Anonymkode: b24a2...65b

stjernestøv
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke men plutselig fikk jeg det ikke mer, man kunne bli avhengig...jeg ble det jo og. 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg vet er det ikke benzo, men det betyr ikke dermed at det ikke er vanedannende.

Skrevet

Det går under "benzolignende" det er altså beslektet, men mildere.

AnonymBruker
Skrevet

Det er benzodiazepinliknende, gir samme avhengighet og toleranseutvikling over tid.

Anonymkode: e43d0...9b9

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ikke et benzo, men ligner på mange måter. Noen kaller det "benzo light".

Fortsatthåp
Skrevet

Eller z-hypnotika... http://tidsskriftet.no/article/1453732. Artikkel for deg som er mer en middels intr. 

Rusmessig er zolpidem utrolig populært blandt rusbrukere for det gir en helt sprø rus når man injiserer dem. Trengs gjerne en dose på 20mg+

noe som leger er veldig uvitende om. Og folk som går på metadon og slike ting, og er involvert i et strikt regime av urinprøver etc. Så er liksom zolpidem/stilnoct redningen for at dem kan bli på trynet uten at det vises på prøver.

litt Off topic. Men som tidligere hard core på kjøret liker jeg å spre litt info.

AnonymBruker
Skrevet

Norge driver jo heksejakt uten sidestykke på alt av b preparater da det virker som om dem tror alle er tunge missbrukere.

Har brukt imovane av og på nesten halve livet. Brukte de i flere år og sluttet på dagen uten problem, og når jeg er inne i tnge perioder bruker jeg dem.

En vanlig lege vil med glede skrive ut tunge antipsykotika fra 60-tallet med de mest grusomme bivirkninger bare så lenge de ikke er "vanedannende".

Har selv brukt mye medisiner og benzo er har jeg aldri hatt en bivirkning av, problemet er bare att norske leger ikke helt skjønner hvor sakte man skal trappe de ned etter langtidsbruk. 

Anonymkode: f3bd1...3d2

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Fortsatthåp skrev:

Eller z-hypnotika... http://tidsskriftet.no/article/1453732. Artikkel for deg som er mer en middels intr. 

Rusmessig er zolpidem utrolig populært blandt rusbrukere for det gir en helt sprø rus når man injiserer dem. Trengs gjerne en dose på 20mg+

noe som leger er veldig uvitende om. Og folk som går på metadon og slike ting, og er involvert i et strikt regime av urinprøver etc. Så er liksom zolpidem/stilnoct redningen for at dem kan bli på trynet uten at det vises på prøver.

litt Off topic. Men som tidligere hard core på kjøret liker jeg å spre litt info.

jeg tok imovane som slo ut som et benzo på urinprøve. Hadde ikke tatt vanlig benzo på seks år.

Anonymkode: a0810...c5c

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg tok imovane som slo ut som et benzo på urinprøve. Hadde ikke tatt vanlig benzo på seks år.

Er ett benzo deriviat så er ikke så rart det.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ett benzo deriviat så er ikke så rart det.

Ja vet det, men det var en korrigering til det som ble ssagt om at det ikke vistes på urinprøver. To leger kranglet i etterkant. den ene mente det kunne vise, den andre mente jeg måtte ha tatt noe annet. Men det jeg tok var 7. 5 mg imovane. Temmelig ubehagelig når det stod på. ..

Fortsatthåp
Skrevet

zolpidem/stilnoct vises i 3-4 dager i urin.var litt misvisende det jeg skrev. Så folk som går til en test i uken kan godt peise på med disse litt og komme unna med deti tillegg er det jo litt vanskelig for metadon brukere å få sterk benzo. Men dem kan vel krangle seg til en stilnoct om dagen uten så alt for mye problemer. Dermed kan dem kjøpe så mye dem for tak i på gata.

siden imovane også er i samme klassifisering som zolpidem er kanskje nedbrytingen rimelig lik. Dette er ihvertfall stoffer med veldig kort halveringstid/virkningstid.

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 22.3.2016 den 14.43, AnonymBruker skrev:

Samme her. Jeg har aldri brukt "benzo" og urinprøven hos meg 3 ganger slo ut på benzo( gått på Imovane i 1 år)

Anonymkode: f4879...51d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...