Gå til innhold

Hvordan få hundeeiere til å plukke opp etter hunden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi plages av at noen naboer ikke plukker opp hundebæsjen etter hundene sine, og vi har en liten tass som absolutt skal borti det.

Noen ganger er det dessverre umulig å unngå det, for det er jo så mye av det som ligger rundt her. Vi har dessverre ikke lykkes i å få han til å slutte med det. 

Nå er hunden vår syk for tredje gang pga dette, og vi lurer på hvordan vi skal løse problemet, og uten å få naboene på nakken.

Noen råd, Trine eller andre? 

Anonymkode: 240c6...446

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi plages av at noen naboer ikke plukker opp hundebæsjen etter hundene sine, og vi har en liten tass som absolutt skal borti det.

Noen ganger er det dessverre umulig å unngå det, for det er jo så mye av det som ligger rundt her. Vi har dessverre ikke lykkes i å få han til å slutte med det. 

Nå er hunden vår syk for tredje gang pga dette, og vi lurer på hvordan vi skal løse problemet, og uten å få naboene på nakken.

Noen råd, Trine eller andre? 

Anonymkode: 240c6...446

Jeg har ingen tro på at du kan klare å få _flere_naboer til å endre atferd. Løsningen er å passe godt på egen hund under turgåing. Enkelte hunder vil alltid gjøre et forsøk på å spise det som _den_ vurderer som spiselig.

Jeg tror det er vanskelig å få folk til å ta ansvar. Hundefolk er desverre ikke bedre enn andre og folk kaster rundt seg med all mulig søppel. Det får faktisk hundebæsj til å bli ganske uskyldig. Jeg hadde en hund som elsket kattebæsj. Det kryr av katter her og dem er det ihvertfall ingen som plukker opp etter. Jeg tror ikke det nytter å få folk til å ta ansvar så jeg fulgte veldig godt med på han. Heldigvis lærte jeg han tidlig en slippkommando, men ofte er jo hunder slik at om det kan svelges rett ned så gjør de det når de får beskjed om å slippe. Om problemet bare er på et lite område dere går forbi på tur så kan man få hunden til å gå pent forbi det området. Men om det ligger drit hele veien så kan man jo ikke ha hunden under en kommando under hele turen. Jeg har lært mine hunder "æsj". Snuser de på en bæsj så sier jeg æsj, de tror nok æsj betyr godbit så da glemmer de bæsjen og kommer til meg for å få noe godt. Det er jo en "hyggelig" måte å få de til å assosiere bæsj med godbit. Altså "spiser jeg ikke den så får jeg noe godt av mamma". Men noen hunder er kjappe med å spise alt de mener er spiselig og da blir det fort litt vanskeligere. Da må man ha falkeblikk og være veldig kjapp. Jeg tror at om man er konsekvent nok og har nok tålmodighet så kan man lære hunder det meste. Men noen er så klart værre enn andre. Er hunden voksen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...