Gå til innhold

Gleder du deg til tirsdag?

Gleder du deg til tirsdag?  

11 stemmer

1. 1. Gleder du deg til tirsdag?

• Ja
      6
    • Nei
      5

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eneste forskjellen er att butikkene er åpne. Så gleder å gleder, jeg har da masse kola igjen..

Jeg liker egentlig stille dager, spessielt hvis jeg skal ut å kjøre bil, det er så få på veien, og sånn. Var mer deppa i helligdagene før. Liker ikke att klokka skal en time frem i morra da, det er kjedelig.

Madelenemie
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tilbake til hverdagen.

Anonymkode: e1e0c...f7d

:-)

Hverdagene er best, syns jeg, tror ikke jeg kan venne meg av med den følelsen?

Men jeg har funnet ut at jeg vil flytte, jeg vil bo i Manhatten, ikke i Oslo, jeg følte meg avslappet og lykkelig i manhatten, det er det første stedet jeg har vært på ferie hvor jeg kjente det sånn at " her hører jeg hjemme".

Min mann liker Norge:-(

Ski og alt ræl.

Jeg liker central park, fifth avenue, naturhistorisk museum, matematiske museum, og sååå mye!! I LOVE Manhatten!

Jeg VIL ikke bo i Norge, jeg vil til Manhatten. Så er jeg gift med en norges-entusiast, det er så dørgende kjedelig i Oslo, i Manhatten kjente jeg meg hjemme, enten jeg var i central park eller andre steder. Flere ganger ble jeg stoppet av turister og spurt om ting, hvor de var, så tydelig passet jeg inn. Det merkelige for meg var at jeg flere ganger ble stoppet og spurt om hvor Gucci., Prada, og andre butikker lå, enda jeg ikke hadde noen gucci og prada på meg.? ( jeg har lite merkeklær)

Noe av grunnen til at jeg trivdes så godt i Manhatten, tror jeg er fordi, alle er opptatt med sitt, og uten grunn, ser ingen deg, man kan bare være den man er, original eller mer vanlig, ingen bryr seg, det er et deilig og avslappende  sted.

Jeg skal prøve overtale min mann til å flytte, vi må gjøre det innen to år, selge hus og alt, og kjøpe en leilighet der:-) 

Jeg har lyst å bo like ved naturhistorisk museum:-)

15 minutter siden, Madelenemie skrev:

Jeg VIL ikke bo i Norge, jeg vil til Manhatten. Så er jeg gift med en norges-entusiast, det er så dørgende kjedelig i Oslo, i Manhatten kjente jeg meg hjemme, enten jeg var i central park eller andre steder. Flere ganger ble jeg stoppet av turister og spurt om ting, hvor de var, så tydelig passet jeg inn. Det merkelige for meg var at jeg flere ganger ble stoppet og spurt om hvor Gucci., Prada, og andre butikker lå, enda jeg ikke hadde noen gucci og prada på meg.? ( jeg har lite merkeklær)

Det er alltid masse turister på Manhattan, akkurat som i turiststrøkene i London, så de spør bare en tilfeldig person som ikke ser ut til å ha det altfor travelt, uten å vurdere klærne. 

Men synes du ikke Manhattan var stressende pga. alle menneskene, trafikken og støyen?  Jeg er lite plaget av "vanlig" støy, men første gang jeg var i New York (i 1986), syntes jeg det var slitsomt med alt trafikkbråket. 

Du vet sikkert at Manhattan har noen av verdens høyeste boligpriser. ;)  Men Oslo er heller ikke akkurat nederst på den lista. 

Annonse

Madelenemie
17 minutter siden, laban skrev:

Det er alltid masse turister på Manhattan, akkurat som i turiststrøkene i London, så de spør bare en tilfeldig person som ikke ser ut til å ha det altfor travelt, uten å vurdere klærne. 

Men synes du ikke Manhattan var stressende pga. alle menneskene, trafikken og støyen?  Jeg er lite plaget av "vanlig" støy, men første gang jeg var i New York (i 1986), syntes jeg det var slitsomt med alt trafikkbråket. 

Du vet sikkert at Manhattan har noen av verdens høyeste boligpriser. ;)  Men Oslo er heller ikke akkurat nederst på den lista. 

Hei!

Nei meget forunderlig, for både min mann og meg, var hva jeg tålte, jeg satt feks flere ganger på Times squere, på en bar, ja det var veldig høy musikk. men ingen forventinger om at jeg måtte snakke, høre, forstå opp i dette.

Jeg må nok tenke mye mer for å forstå, hvordan det er mulig, at jeg trivdes så godt, som sannheten er at jeg gjorde.

Central park, var jo en oase, fredelig, varm og hyggelig, og Operaen det samme, gedigen, men jeg følte meg mye mer avslappet her, og det gjaldt uansett om jeg var på high Line, eller andre steder, eller kjørte...??

Men jeg skal tenke mer, kanskje kommer jeg frem til grunnen, en ting jeg er kommet frem til er at, menneskene , alle var mer ulike, alle, enn i Oslo, man ble ikke på samme måte sett på..sånn, følte jeg det...jeg følte meg veldig anonym i menneskehavet.

Det var meget behagelig. På Time Square, satt jeg mer i en bar enn jeg noen gang har gjort i mitt liv, bartenderen serverte meg, og jeg bare satt og nøt gleden jeg opplevde menneskene rundt meg var i, enten de drakk mange shot og feiret nloens bursdag eller de kom rett fra jobb.

Jeg kan ikke forklare dette, logisk, hva i alle dager, som gjorde meg så avslappet og fikk meg til å føle meg så hjemme, men noe tror jeg var at alle var så ulike, og så lite direkte opptatt med hverandre...kanksje noe sånt?

Nicklusheletida
Den ‎25‎.‎03‎.‎2016 at 17.01, Madelenemie skrev:

Men jeg har funnet ut at jeg vil flytte, jeg vil bo i Manhatten, ikke i Oslo, jeg følte meg avslappet og lykkelig i manhatten, det er det første stedet jeg har vært på ferie hvor jeg kjente det sånn at " her hører jeg hjemme".

Ski og alt ræl.

Jeg liker central park, fifth avenue, naturhistorisk museum, matematiske museum, og sååå mye!! I LOVE Manhatten!

Noe av grunnen til at jeg trivdes så godt i Manhatten, tror jeg er fordi, alle er opptatt med sitt, og uten grunn, ser ingen deg, man kan bare være den man er, original eller mer vanlig, ingen bryr seg, det er et deilig og avslappende  sted.

Jeg skal prøve overtale min mann til å flytte, vi må gjøre det innen to år, selge hus og alt, og kjøpe en leilighet der:-) 

Jeg var i Manhatten sommeren 2012 og tenkte at dit kommer jeg aldri til å dra tilbake på ferie. Jeg er glad for å ha opplevd det, men frister ikke til gjentagelse.

Madelenemie
Den 3/25/2016 at 17.25, laban skrev:

Hei!

Nei meget forunderlig, for både min mann og meg, var hva jeg tålte, jeg satt feks flere ganger på Times squere, på en bar, ja det var veldig høy musikk. men ingen forventinger om at jeg måtte snakke, høre, forstå opp i dette.

Jeg må nok tenke mye mer for å forstå, hvordan det er mulig, at jeg trivdes så godt, som sannheten er at jeg gjorde.

Central park, var jo en oase, fredelig, varm og hyggelig, og Operaen det samme, gedigen, men jeg følte meg mye mer avslappet her, og det gjaldt uansett om jeg var på high Line, eller andre steder, eller kjørte...??

Men jeg skal tenke mer, kanskje kommer jeg frem til grunnen, en ting jeg er kommet frem til er at, menneskene , alle var mer ulike, alle, enn i Oslo, man ble ikke på samme måte sett på..sånn, følte jeg det...jeg følte meg veldig anonym i menneskehavet og det var behagelig. 

Det var hyggelig. På Time Square, satt jeg mer i en bar enn jeg noen gang har gjort i mitt liv, bartenderen serverte meg, og jeg bare satt og nøt gleden,  jeg opplevde menneskene rundt meg var i, enten de drakk mange shot og feiret noens bursdag eller de kom rett fra jobb. Det var en merkelig opplevelse det hele. Jeg folmet også.

Jeg kan ikke forklare dette, logisk, hva i alle dager, som gjorde meg så avslappet og fikk meg til å føle meg så hjemme, men noe tror jeg var at alle var så ulike, og så lite direkte opptatt med hverandre...kanksje noe sånt? 

Det eneste jeg ikke likte var prisene på Operaen, og prisene på museer, det kostet ca 250 kr pr person å komme inn på museum, men vi hadde fri adgangs kort til alt, så vi slapp å betale og stå i kø. Men i operaen betalte vi og de billigste billettene helt opp under taket:-) kostet 750 kr pr stk, de på orkester ca 3500 kr . Det var god akustikk, så helt ok å høre det opp under taket som vi satt, men jeg har aldri sittet og sett en opera så ovenifra:-)

Madelenemie
19 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg var i Manhatten sommeren 2012 og tenkte at dit kommer jeg aldri til å dra tilbake på ferie. Jeg er glad for å ha opplevd det, men frister ikke til gjentagelse.

Ok,

Da er du heldig,

og vi forskjellige:-)

Jeg vil gjerne flytte dit, men fly så langt igjen, bare for en ferie, det vet jeg ikke hvordan greie. Jeg får forferdelige smerter i kroppen under flyturen, men mulig kan jeg få utskrevet sterke medisiner, benzopreparater.

Jeg vil bo i en leilighet ved siden av naturhistorisk museum:-) og nå skjal jeg starte et stille prosjekt for å få det til:-) men det vil ta lang tid:-)

Nicklusheletida
Et øyeblikk siden, Madelenemie skrev:

Ok,

Da er du heldig,

og vi forskjellige:-)

Jeg vil gjerne flytte dit, men fly så langt igjen, bare for en ferie, det vet jeg ikke hvordan greie. Jeg får forferdelige smerter i kroppen under flyturen, men mulig kan jeg få utskrevet sterke medisiner, benzopreparater.

Jeg vil bo i en leilighet ved siden av naturhistorisk museum:-) og nå skjal jeg starte et stille prosjekt for å få det til:-) men det vil ta lang tid:-)

Og hva sier alle ungene dine til det ? :)

Madelenemie
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Og hva sier alle ungene dine til det ? :)

Det var ingen som var så glad for det å flytte, (da jeg nevnte det)

så derfor snakker jeg ikke om det,

jeg gjør istedet dette stille prosjektet, som jeg akkurat har startet på, og som er en ting som vil ta lang tid, med dette håper jeg dører vil åpnes og sinn vil endres.

Metoden er avgjørende også fordi  skal vi flytte dit må jeg ha en inntekt, så veien frem er lang, og ordner ikke ting seg med konmari, vel så er det ikke ment. Så vanskeligere er det ikke:-)

20 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Oi, du er det første jeg har hørt om som ikke liker NY! Jeg rakk knapt ankomme før jeg kjente at "hit skal jeg igjen". Nå går jeg og håper at jr vil studere der... ;)

Annonse

Den 25.3.2016 at 17.01, Madelenemie skrev:

Ski og alt ræl.

Skjønner godt at Manhattan kan friste, men mener du alvorlig at du ønsker å flytte familien dit? Tenker du over all hjelp, støtte og oppfølging dere får i Norge som dere antakelig ikke vil få der borte overhodet (uten evt. å betale mye for det)? Tenker du over hva dere skal leve av? Området rundt naturhistorisk museum er så vidt jeg vet blant Manhattans dyreste ;). Beklager å helle kaldt vann i blodet på deg, jeg bare lurer litt på om du er seriøs eller bare dagdrømmer om dette.

Flott at ferien ble bedre enn fryktet, da :).

Endret av Xtra
Madelenemie
Et øyeblikk siden, Xtra skrev:

Skjønner godt at Manhattan kan friste, men mener du alvorlig at du ønsker å flytte familien dit? Tenker du over all hjelp, støtte og oppfølging dere får i Norge som dere antakelig ikke vil få der borte overhodet (uten evt. å betale mye for det)? Tenker du over hva dere skal leve av? Området rundt naturhistorisk museum er så vidt jeg vet blant Manhattans dyreste ;). Beklager å helle kaldt vann i blodet på deg, jeg bare lurer litt på om du er seriøs eller bare dagdrømmer om dette.

Hei!

Jeg er seriøs.

Men mye må på plass først, så uten alt det, så får det bli med drømmen:-)

Vi greier rent økonomisk å kjøpe en leilighet der, men videre, skal mye på plass, utdanning er dyrt, og jeg vil ha alle barna med:-) Så det hele er avhengig av en masse ting først, det skal jeg jobbe for nå, det vil ta flere år, så det er ikke noe som vil skje raskt, mye må på plass først. Jeg har et konkret område jeg jobber på, så vi får se om det blir suksess:-);)

Nicklusheletida
3 timer siden, Kayia skrev:

Oi, du er det første jeg har hørt om som ikke liker NY! Jeg rakk knapt ankomme før jeg kjente at "hit skal jeg igjen". Nå går jeg og håper at jr vil studere der... ;)

Jeg liker bedre små , sjarmerende gamle middelalderbyer og jeg er ikke noe shoppingmenneske og liker ikke masete steder. Drømmen min er å feriere mer i Norge i årene som kommer for å dyrke min hobby og da er det ikke noe land som er bedre enn naturen i Norge. Riktignok må jeg kompromisse litt med kjæresten da han er avhengig av varme, men det skal vi klare :)

17 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg liker bedre små , sjarmerende gamle middelalderbyer og jeg er ikke noe shoppingmenneske og liker ikke masete steder. Drømmen min er å feriere mer i Norge i årene som kommer for å dyrke min hobby og da er det ikke noe land som er bedre enn naturen i Norge. Riktignok må jeg kompromisse litt med kjæresten da han er avhengig av varme, men det skal vi klare :)

Glad i begge deler jeg, både store byer med folk & liv, gode restauranter, museer, konsertr etc, men også små, koselige landsbyer, gjerne i Sør-Europa :) I sommer skal vi sykle fra landsby til landsby i Sør-Europa, og det ville sikkert vært midt i blinken både for kjæresten din, deg og hobbyen din ;) 

Nicklusheletida
1 minutt siden, Kayia skrev:

Glad i begge deler jeg, både store byer med folk & liv, gode restauranter, museer, konsertr etc, men også små, koselige landsbyer, gjerne i Sør-Europa :) I sommer skal vi sykle fra landsby til landsby i Sør-Europa, og det ville sikkert vært midt i blinken både for kjæresten din, deg og hobbyen din ;) 

Ja, den ferien høres ut til å være perferkt :) Vi liker og dra på sykkeltur begge to. Vi har vært i Spania 2 år på rad og det har vært kjempefine turer. Likevel, i år er det jeg som bestemmer og da drar vi til barndomsbygda mi i forbindelse med min runddag. Jeg gleder meg som et barn til å vise frem naturen og håper på fjellturer og flott vær . Man skal ha flax for å få fint vær der, så etterpå drar vi til Barcelona for å sikre oss litt varme også :)

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, den ferien høres ut til å være perferkt :) Vi liker og dra på sykkeltur begge to. Vi har vært i Spania 2 år på rad og det har vært kjempefine turer. Likevel, i år er det jeg som bestemmer og da drar vi til barndomsbygda mi i forbindelse med min runddag. Jeg gleder meg som et barn til å vise frem naturen og håper på fjellturer og flott vær . Man skal ha flax for å få fint vær der, så etterpå drar vi til Barcelona for å sikre oss litt varme også :)

Høres ut som en fin ferie! :) Jeg har også lyst til å feriere mer i Norge, og da spesielt nordpå. Jeg jobbet på Hurtigruta mens jeg studerte, og forelsket meg virkelig i kystlinjen nordpå. Har alltid ønsket å sykle i Lofoten foreksempel, men kunne også tenkt meg å gå på ski i Finnmark... Godt å ha mye ugjort ennå :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...