Gå til innhold

Religiøs psyk/frisk meningsmåling

I dag gjorde jeg X, ikke fordi jeg personlig synes det er en god ide men for å gjøre Gud glad  

14 stemmer

1. 1. Frisk eller psyk ?

• Veldig psyk
      2
    • Litt psyk
      6
    • Frisk
      3
    • Vet ikke
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres litt psykt ut når folk gjør ting for å gjøre gud glad, fordi gud angivelig synes at X er en bra ting å gjøre. Uansett om X er en "ekstrem" ting eller relativt harmøs. Da tenker jo jeg for meg selv nå høres du litt ko-ko ut, men så får jeg inntrykk av at folk er uenige med meg om dette og derfor er jeg spent på å se hva meningsmålingen har å si om saken. Føl fri til å kommentere under også dersom du har noe å kommentere om saken

Anonymkode: 05a30...b1f

stjernestøv
Skrevet

Det er bra å gjøre gud glad,dvs deg selv glad. Du er gud. 

AnonymBruker
Skrevet

Alle tror på noe. Noen tror på et liv etter døden. Andre tror at alt er over når vi dør. Er det ene sykere enn det andre?

Anonymkode: 7c2b8...f00

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei, gud finnes ikke.

Anonymkode: 261c5...f0c

AnonymBruker
Skrevet
19 minutes ago, stjernestøv said:

anigif_enhanced-buzz-32461-1386966307-0.

Anonymkode: a315f...fd8

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, gud finnes ikke.

Anonymkode: 261c5...f0c

Joda du finnes du...

AnonymBruker
Skrevet

Tror det går litt på graden av overbevisning og hvor mye det koster en å gjøre denne tingen. F.eks. sprenge seg i luften, det koster en jo livet - hvis man da er glad i livet, så er man nok veldig overbevist om at man havner i himmelen pga. det. Denne graden av overbevisning tror jeg de fleste religiøse mangler. Religiøs fanatisme har nok med psykose å gjøre.

Nicklusheletida
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det høres litt psykt ut når folk gjør ting for å gjøre gud glad, fordi gud angivelig synes at X er en bra ting å gjøre. Uansett om X er en "ekstrem" ting eller relativt harmøs. Da tenker jo jeg for meg selv nå høres du litt ko-ko ut, men så får jeg inntrykk av at folk er uenige med meg om dette og derfor er jeg spent på å se hva meningsmålingen har å si om saken. Føl fri til å kommentere under også dersom du har noe å kommentere om saken

Anonymkode: 05a30...b1f

Smisking kaller jeg det :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Smisking kaller jeg det :)

:blink:

Anonymkode: 43978...4d7

Skrevet
42 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det blir avgud da.

Skrevet (endret)
25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Joda du finnes du...

Hørte gud i stad. Jeg stod i en butikk og vurderte å gå til innkjøp av et bestemt plagg. Jeg var negativ, gud meldte at det ville glede henne. Så da kunne jeg jo ikke kjøpe dette plagget. 

Endret av Janus30
Skrevet

Det er bortkastet å blidjøregud. Dersom det finnes en gud, så har han åpenbart ikke telepatisk kontakt med noen av oss. Hvordan skulle han kunne ha det? var han i telepatisk kontakt med oss, så må han være en kald og kynisk jævel, for "hvorfor skjer da så mye ondt med gode mennesker"... Sulten i aftika, sykdom og bla bla bla du kjenner nok reglen.

Det er mye bedre å fokusere på å hjelpe seg selv, og de man bryr seg om, enn å bruke energi på gud, som (1 av 2):

1 ikke eksisterer eller

2 er en kynisk kødd.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Joda du finnes du...

Ja, men jeg er ikke gud. Dessuten, kan man være 100% sikker på at man eksisterer? Kanskje vi er en computer-simulering? Er programmereren gud da?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, men jeg er ikke gud. Dessuten, kan man være 100% sikker på at man eksisterer? Kanskje vi er en computer-simulering? Er programmereren gud da?

Hvis man lurer på om en selv eksisterer, så må man definere eksistens, vel.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem har rett jødene ,katolikkene, protestanter, muslimer i ulike varianter, hinduer, buddhister, har jeg glemt noen da?

Har alle rett i at sin gud(  guder) finnes eller tar noen eller  alle feil? 

Underlig det behovet mennesker til alle tider har hatt for å tro på en gud ,kanskje livet ikke er nok ,eller et stort behov for å finne en mening med døden.

Anonymkode: c7907...c68

AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Underlig det behovet mennesker til alle tider har hatt for å tro på en gud ,kanskje livet ikke er nok ,eller et stort behov for å finne en mening med døden.

Meg bekjent handler alle religioner om hva som skjer med en når man dør. Og alle handler om at hvis man gjør slik og slik, så belønnes man, da får man det bra i etterlivet eller det neste livet. Det går nok på at døden er det største mysteriet av dem alle, og man frykter det ukjente. Ettersom vitenskapen har vokst frem har man i økende grad sådd tvil om at det blir noe etter døden - det kan være hovedgrunnen til at færre blir religiøse.

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man lurer på om en selv eksisterer, så må man definere eksistens, vel.

Noe i den duren, vel.

AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Noe i den duren, vel.

Hvis vi bare er en "computersimulasjon" så kan vi likevel eksistere, avhengig av hvordan man definerer eksistens. Men jeg mener at det blir håpløst å bevise at man eksisterer med en annen definisjon på eksistens enn at man bare definerer at man selv eksisterer.

AnonymBruker
Skrevet

F.eks. kan man si "jeg tenker, altså er jeg". Noen tar det som bevis på at man eksisterer. Jeg mener det ikke er det, siden man ikke vet om man faktisk tenker. Så det er helt håpløst. Men det er ikke nødvendig å bevise at man eksisterer, mener jeg - hva er poenget? Hvis vi bare sier "jeg er" eller "jeg eksisterer", så er vi ferdig med det problemet, og kan gjøre noe nyttig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...