Gå til innhold

diagnoser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er det lov å spørre hvilke diagnoser folk har her? og hva slags hjelp dere får i forhold til det?

syns det er ekstremt vanskelig å forholde meg til min diagnose, emosjonell ustabil pf. er så mange fordommer mot det, og de jeg har fortalt det til, gir meg et blikk som om jeg er gal. heldigvis har jeg en veldig god psykolog som hjelper meg utrolig mye. men, livet er hardt og jeg har så mye nedturer at jeg orker nesten ikke lenger. jeg er så frustrert fordi jeg føler at samme hva jeg gjør, så er det feil. får stadig beskjed om å gjøre ditten og datten for å bli bedre, men når jeg ikke makter, så blir det liksom bare "kjeft". har i alle fall en diagnose. i tillegg så har jeg ikke jobb, og dermed heller ingen inntekt. lever på samboeren min. å kjempe mot nav er ikke noe jeg klarer fordi de aldri hører på meg.. ingenting går "min vei" liksom......

Anonymkode: 2cdc8...00d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noe lassismongo, men får ingen hjelp.

Men men.

Anonymkode: dd56e...2e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noe 'asperier', men får heller ingen hjelp.

Men men.

Anonymkode: ab3ab...a80

Skrevet

ADHD, depresjon og mulig sosial fobi. En psykiater mente jeg hadde agorafobi, men det er visst ingen andre enig i (inkl. meg). De prøver å hjelpe meg, men foreløpig har det ikke hjulpet stort.

Gjest lurtepå
Skrevet

Jeg har 'aschbergers syndrom'.

Ingen hjelp å få her i gården..

Gjest lurtepå
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har noe 'asperier', men får heller ingen hjelp.

Men men.

slabbedask?

AnonymBruker
Skrevet

Har schizo-pf og depresjon, samt muligens udiagnostisert asperger. Får ikke noe medisinsk hjelp per dags dato, pfen finnes det ikke virksom behandling mot, ga opp medisiner mot depresjonen pga jeg ble skremt av bivirkninger på forrige forsøk samt at jeg ikke orker snakke med legen for å prøve ny pille. Dersom jeg bytter ut pfen med asperger hjelper ikke det heller (ut over forum-status...) siden det ikke finnes virksom behandling mot den heller. Får litt økonomisk hjelp til husrom og mat så jeg overlever, men noe 'liv' lever jeg ikke, for å si det slik.

Du får bare fortsette å kjempe, å tre inn i zombie-tilværelsen min er ikke å anbefale ihvertfall..

Lykke til

Anonymkode: 94c38...24d

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, lurtepå skrev:

slabbedask?

Hvem vet.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har schizo-pf og depresjon, samt muligens udiagnostisert asperger. Får ikke noe medisinsk hjelp per dags dato, pfen finnes det ikke virksom behandling mot, ga opp medisiner mot depresjonen pga jeg ble skremt av bivirkninger på forrige forsøk samt at jeg ikke orker snakke med legen for å prøve ny pille. Dersom jeg bytter ut pfen med asperger hjelper ikke det heller (ut over forum-status...) siden det ikke finnes virksom behandling mot den heller.

Men tror du nok får flere "rettigheter" hos NAV.

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får litt økonomisk hjelp til husrom og mat så jeg overlever, men noe 'liv' lever jeg ikke, for å si det slik.

Du får bare fortsette å kjempe, å tre inn i zombie-tilværelsen min er ikke å anbefale ihvertfall..

Lykke til

Anonymkode: 94c38...24d

Trist at helevesenet fungerer så dårlig.

Anonymkode: 52bd4...b64

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noe schizogreier. I følge nøye utredning. Paranoid schizofreni. Det jeg er mest plaget med er dog tvang og bekymring. Samt negative schizo symptomer.

Jeg har det forholdet til diagnosen att jeg er usikker.

Anonymkode: 21506...d25

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vet.

Nobody knows

I-am-the-outcast-I-am-the-reject-Nobody-

Anonymkode: 9751d...d3c

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg har asperger syndrom, og får masse hjelp,

men det var frivillig å ta i mot hjelpen, det husker jeg min pensjonerte psykiater sa, flaks for meg takket jeg ja til å komme til en ny avtale, som hun poengterte var helt frivillig, og time etter time, ble jeg mer og mer nysgjerrig, på menneske som satt der forran meg og visste så mye om alt det jeg ikke hadde tenkt på før. Jeg er glad for at jeg takket ja og ikke "nei takk, det går bra", vanligvis ville jeg taket nei, for bare å unngå å sitte forran et annet menneske i fare for å måtte snakke. Men jeg slapp mest å snakke, det var psykiateren som snakket og jeg hørte veeldig godt etter. Da jeg fikk noen spørsmål etter hvert, begynte det bli vrien, løsningen ble da:-) jeg skrev, laange mail, psykiateren printet ut, og leste opp alt når jeg kom, og underveis svarte og kommenterte hun.

Jeg grøsser ved tanken på at jeg kunne sagt, "nei takk, det går bra", da hadde jeg ikke fått den muligheten til å leve et godt liv som i dag, jeg hadde jo ikke kunnskapen om de mellommenneskelige relasjoner, men det har jeg nå.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg har asperger syndrom, og får masse hjelp,

Det har jeg også, og jeg har aldri fått tilbud om noe som helst hjelp. Null, nada, nix, ingenting.

Skrevet

bipolar 1, får en sprøyte hver måned og litt samtaler med lege under spesialisering

liker ikke når de prøver manipulere i meg zyprexa, dog

AnonymBruker
Skrevet

Post-Traumatisk Stresslidelse, Dissosiativ Identitetsforstyrrelse og tilbakevendene depresjon... Lever et OK liv og får god hjelp, etter mange års kamp med DPS som jeg til slutt takket for meg til, og får nå hjelp fra en traumepsykolog med offentlig driftstøtte. Noe bedre hadde jeg aldri forestilt meg...

Anonymkode: 4ee4e...7e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også EUPF, i tillegg til generalisert angstlidelse og tilbakevendende depressiv lidelse. Jeg opplevde litt som ts at livet gikk meg i mot i flere år, men i dag har jeg både blitt trodd av nav og får god hjelp. Men frisk er jeg ikke, livet har isine begrensninger, selv om jeg jobber for å bli bedre, om mulig. Det er veldig vondt å leve med EUPF, og jeg merker jo at en del i helsevesenet henger seg opp i denne diagnosen, selv om man er der for noe fysisk for eksempel. 

Anonymkode: 2e47b...856

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Post-Traumatisk Stresslidelse, Dissosiativ Identitetsforstyrrelse og tilbakevendene depresjon... Lever et OK liv og får god hjelp, etter mange års kamp med DPS som jeg til slutt takket for meg til, og får nå hjelp fra en traumepsykolog med offentlig driftstøtte. Noe bedre hadde jeg aldri forestilt meg...

hva slags hjelp da? samtaler bare?

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva slags hjelp da? samtaler bare?

Samtaler er nok, ja, og r ikke "bare" :) Og en psykiater som følger opp medisiner.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også EUPF, i tillegg til generalisert angstlidelse og tilbakevendende depressiv lidelse. Jeg opplevde litt som ts at livet gikk meg i mot i flere år, men i dag har jeg både blitt trodd av nav og får god hjelp. Men frisk er jeg ikke, livet har isine begrensninger, selv om jeg jobber for å bli bedre, om mulig. Det er veldig vondt å leve med EUPF, og jeg merker jo at en del i helsevesenet henger seg opp i denne diagnosen, selv om man er der for noe fysisk for eksempel. 

Anonymkode: 2e47b...856

Jeg er så ufattelig sliten hele tiden. Føler meg helt tom, alene og at jeg ikke orker mer.. Er så lei av sykepleiere og leger som ber meg om å ta meg sammen. Sist tur til legevakta var sykepleieren krass og stilte ubehagelige spørsmål om hvorfor jeg skader meg selv. Mens ho står å ordner med et kutt...

Anonymkode: 2cdc8...00d

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at jeg er psyk.

Anonymkode: dd56e...2e8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...