Gå til innhold

Syntes du trygda er god?

Syntes du trygda er god?  

9 stemmer

1. 1. Syntes du trygda er god?

• Ja
      5
    • Nei
      2
    • Jobber, vel
      2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, Inner self skrev:

Nei, jeg synes ikke trygda er spessielt god. MTP prisnivået her tillands. I sverige hadde det vært veldig god lønn. Men alt koster jo skjorta her tillands, spessielt å leie leilighet ( jeg eier heldigvis).

Men i Sverige er nivået på lønn og trygd lavere (30% mindre?). Så kjøpekraften er neppe bedre, heller dårligere.

Anonymkode: 53b70...f91

AnonymBruker
2 minutter siden, Inner self skrev:

Nei, det jeg prøvde å si var att norsk trygd ville vært bra i sverige. Faktisk veldig bra. Men her i Norge så koster alt så mye mer, og da er det ikke spessielt bra.

Vurdert å flytte til Sverige?

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye penger, ja. Men når noen sier "trygda er god", så mener de vel at man har det for godt som trygda, slik at man ikke gidder jobbe. Det stemmer nok forøvrig det og, for min del.

Anonymkode: 5dd9d...a6e

Du hadde garantert tjent mer, kanskje mye mer, hadde du jobbet.

Anonymkode: a6c42...865

AnonymBruker
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Du hadde garantert tjent mer, kanskje mye mer, hadde du jobbet.

Det er ikke sikkert jeg hadde tjent mer, nei. 130 kr/timen på Rema 1000 er ikke stort, men mange får ikke mer.

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert jeg hadde tjent mer, nei. 130 kr/timen på Rema 1000 er ikke stort, men mange får ikke mer.

Du jobber ikke for begynnerlønn til du blir pensjonist. Det sikker også andre steder å jobbe enn hos rema.

Annonse

AnonymBruker

Jeg jobbet litt i ISS, det er ett vaskebyrå. Der tjente de nesten ikke mer en trygd. Men mange som jobbet der, var trygdede med deltidsjobb. Det var veldig få hele stillinger og timeakkorden var jævlig urettferdig. Rengjøringspersonell som jobber i byrå (ikke de som er ansatte av kommunen på skoler osv), de er de som tjener dårligst av alle. Og det til tross for att det er en tung jobb.

Anonymkode: 27d91...e0e

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg jobbet litt i ISS, det er ett vaskebyrå. Der tjente de nesten ikke mer en trygd. Men mange som jobbet der, var trygdede med deltidsjobb. Det var veldig få hele stillinger og timeakkorden var jævlig urettferdig. Rengjøringspersonell som jobber i byrå (ikke de som er ansatte av kommunen på skoler osv), de er de som tjener dårligst av alle. Og det til tross for att det er en tung jobb.

Anonymkode: 27d91...e0e

Ja, det er det jeg sier. Folk mener det skal lønne seg å jobbe. Det er misnøye.

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det jeg sier. Folk mener det skal lønne seg å jobbe. Det er misnøye.

Så veldig utbredt misnøye er det vel ikke. Ikke så mye at du at du blir ansett som folkefiende, vel.

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Så veldig utbredt misnøye er det vel ikke. Ikke så mye at du at du blir ansett som folkefiende, vel.

Det er flere ting enn dette som gjør at mange hater meg. F.eks. når noen ser sint på en og spytter i bakken, det er jo hat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...