Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så sint nå...alt dette høres helt idiotisk ut, men dette er saken: Kjæresten min og jeg sliter en del, han gjorde noe for et år siden som gjorde at jeg mistet tillit til han. Vi jobber med det, men han gir meg for lite trygghet føler jeg, derfor er det vanskelig å komme over. Nå er han på ferie i Thailand. Han er der blant annet for å dra i et bryllup. Jeg kan ikke si at jeg er overbegeistret, men men. Jeg vet at han har festet en del, jeg har ikke forventet en masse meldinger fra han og jeg har også fått lite. 

Så...en dag i påsken gikk jeg ut på byen. Og da haglet det inne med meldinger fra han: "Er du på nachspiel? alene? "Fikk ingen nattamld fra deg når du kom hjem fra byen, man kan jo lure på hvorfor..." Han bombanderte meg altså med ubegrunnet sjalumeldinger når jeg for en gangs skyld var ute. Og jeg har aldeles ikke fått noe nattamld de gangene han har vært på byen i Thailand...Hvordan er det mulig å ikke se at han ikke kan beskylde meg for noe fordi jeg ikke sender melding, når han ikke gjør det selv?

Jeg ser på facebook`en hans at han har fått to nye "venner" der nede. To bardamer, på bildene ligger de halvnaken og poserer på biljardbord osv. Jeg synes ikke dette er greit!! At han legge de til som venn. 

Jeg trodde dette skulle gå fint, men jeg kjenner at dette provoserer meg fryktelig. Hva synes dere, overreagerer jeg?

Anonymkode: fde6f...c8a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde dette skulle gå fint, men jeg kjenner at dette provoserer meg fryktelig. Hva synes dere, overreagerer jeg?

Jeg hadde også blitt provosert - mest av at han tydeligvis synes det er helt greit at han går ut og (i beste fall) ser på lettkledde damer, drikker og koser seg kveld etter kveld uten å ofre deg en tanke, men at du skal ta en tur på byen er noe han ikke takler. Jeg hadde flyttet ut før han kommer hjem igjen (litt avhengig av hvordan dere bor, hvem som eier osv.).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3689890
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde flyttet ut før han kommer hjem igjen (litt avhengig av hvordan dere bor, hvem som eier osv.).

Er ikke det litt drastisk?  Hadde han vært utro ville han vel ikke lagt til damene på fb. Han har vel bare blitt kjent med noen. Jeg skjønner godt at Ts reagerer på at han er urimelig og sjalu, men man bør vel telle til ti og ta en prat før man flytter ut.

Bra du i alle fall fant deg en type som ikke ser på lettkledde damer når du er borte.;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3689947
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så sint nå...alt dette høres helt idiotisk ut, men dette er saken: Kjæresten min og jeg sliter en del, han gjorde noe for et år siden som gjorde at jeg mistet tillit til han. Vi jobber med det, men han gir meg for lite trygghet føler jeg, derfor er det vanskelig å komme over. Nå er han på ferie i Thailand. Han er der blant annet for å dra i et bryllup. Jeg kan ikke si at jeg er overbegeistret, men men. Jeg vet at han har festet en del, jeg har ikke forventet en masse meldinger fra han og jeg har også fått lite. 

Så...en dag i påsken gikk jeg ut på byen. Og da haglet det inne med meldinger fra han: "Er du på nachspiel? alene? "Fikk ingen nattamld fra deg når du kom hjem fra byen, man kan jo lure på hvorfor..." Han bombanderte meg altså med ubegrunnet sjalumeldinger når jeg for en gangs skyld var ute. Og jeg har aldeles ikke fått noe nattamld de gangene han har vært på byen i Thailand...Hvordan er det mulig å ikke se at han ikke kan beskylde meg for noe fordi jeg ikke sender melding, når han ikke gjør det selv?

Jeg ser på facebook`en hans at han har fått to nye "venner" der nede. To bardamer, på bildene ligger de halvnaken og poserer på biljardbord osv. Jeg synes ikke dette er greit!! At han legge de til som venn. 

Jeg synes du overreagerer litt om dere hadde et normalt forhold med gjensidig tillitt. Skal man reise hver for seg i et forhold er gjensidig tillit nærmest en forutsetning.

Imidlertid har dere tydeligvis vært gjennom en episode for et år siden, og dersom denne episoden omfatter utroskap fra hans side har han et helt spesielt ansvar for å bygge opp tilliten igjen. Sånn sett synes jeg ikke du overreager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3689950
Del på andre sider

41 minutter siden, Gargamel skrev:

Er ikke det litt drastisk?  Hadde han vært utro ville han vel ikke lagt til damene på fb. Han har vel bare blitt kjent med noen. Jeg skjønner godt at Ts reagerer på at han er urimelig og sjalu, men man bør vel telle til ti og ta en prat før man flytter ut.

Bra du i alle fall fant deg en type som ikke ser på lettkledde damer når du er borte.;)

Nja, jeg tenker det samme som Lillemus.  Kjæresten og jeg kan fint reise hver for oss - men umoden oppførsel som de tekstmeldingene tyder på, samt det å legge til lokale lettkledde jenter på Facebook - ville gitt meg hakeslepp.  Det er mulig jeg er godt vant altså. 

Vi stoler på hverandre når vi er på reise hver for oss og stiller ingen spørsmål, og behandler hverandre med respekt og modenhet.  Han må gjerne se på lettkledde damer når som helst, men det betyr ikke at det skal annonseres på FB :-)

Når det er sagt, opplevde jeg noe lignende som trådstarter i 19-årsalderen og fant meg i det selv om det gjorde vondt.  Nå i voksen alder, gidder jeg ikke forholde meg til slikt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3689951
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan fint leve med "gutteturer" og litt tullball i den forbindelse, så lenge det er klart fra begge parters side hvor grensene går og at man selvfølgelig ikke tråkker over dem.

Det jeg ikke hadde tolerert, er ulike "regler" - at den ene har atskillig større frihetsgrad enn den andre når det gjelder å gjøre ting uten at partneren er med.  Jeg hadde ikke orket mistenksomhet og meldeplikt.  Etter hva du forteller om forhistorien deres, burde det heller vært han som la ekstra vekt på å unngå usikkerhet rundt sine egne "sprell" på egenhånd overfor deg, ikke omvendt. 

Dere er kanskje veldig unge og milievis unna småbarnsfasen, men tenk på følgende allikevel, før du binder deg for fast til ham: Skal man holde sammen og stifte familie, er det nødvendig at begge kan gjøre ting på egenhånd iblant hvis de ønsker det.  Du aner ikke hvor kjærkomment det føles med en tur ut av heimen når man er "innesperret" der med småbarn til vanlig.  Tenk over hvordan den delen av livet kommer til å bli med en sjalu partner. Hvis han er generelt sjalu og kontrollerende, altså at det ikke bare kommer fram nå som dere er i hver deres verdensdel, virker dette avskrekkende på meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3689953
Del på andre sider

Gjest Gargamel
23 minutter siden, Kalevaala skrev:

Nja, jeg tenker det samme som Lillemus.  Kjæresten og jeg kan fint reise hver for oss - men umoden oppførsel som de tekstmeldingene tyder på, samt det å legge til lokale lettkledde jenter på Facebook - ville gitt meg hakeslepp.  Det er mulig jeg er godt vant altså. 

Vi stoler på hverandre når vi er på reise hver for oss og stiller ingen spørsmål, og behandler hverandre med respekt og modenhet.  Han må gjerne se på lettkledde damer når som helst, men det betyr ikke at det skal annonseres på FB :-)

Når det er sagt, opplevde jeg noe lignende som trådstarter i 19-årsalderen og fant meg i det selv om det gjorde vondt.  Nå i voksen alder, gidder jeg ikke forholde meg til slikt.

Ok, så du ville også flyttet ut mens samboeren var på ferie, uten noen dialog først. Det skulle nok mye til før jeg gjorde noe sånt. Kanskje hvis hun deltok i en flykapring og havnet på nyhetene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3689955
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Min kjære får titte på lettkledde damer så mye han vil. :) Her er saken den at de har en forhistorie med mistillit og det jeg reagerer mest på er at det er helt greit at han er ute på livet uten å gi et livstegn fra seg, men når hun gjør det samme blir han helt rabiat. Det hadde jeg ikke giddet. Men du hadde kanskje syntes det var greit med en partner som hadde egne regler for seg og mye strengere regler for hva du kan gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3689961
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, Lillemus skrev:

Min kjære får titte på lettkledde damer så mye han vil. :) Her er saken den at de har en forhistorie med mistillit og det jeg reagerer mest på er at det er helt greit at han er ute på livet uten å gi et livstegn fra seg, men når hun gjør det samme blir han helt rabiat. Det hadde jeg ikke giddet. Men du hadde kanskje syntes det var greit med en partner som hadde egne regler for seg og mye strengere regler for hva du kan gjøre?

Jeg er helt enig med deg, men lurer litt på hvordan du har tenkt at den utflyttinga skal kunne gjennomføres mens han var på ferie ? Da må hun jammen snu seg fort i rundt. Det skal pskkes og det skal skaffes ny bolig. Det er ikke gjort i en håndvendig :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3689963
Del på andre sider

Gjest Gargamel
12 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg skrev ikke at det var helt greit. Tvert om skrev jeg at det var dum oppførsel og at hun hadde grunn til å være sur.

Temaet i tråden er overreaksjon. Jeg synes ikke ts overreagerer, men jeg synes du gjør det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3689964
Del på andre sider

Nicklusheletida
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer først og fremst på umodenheten. Å legge ut på facebook lettkledde damer liggende på et biljardbord er umodent og harry ! Dette i tillegg til at han ikke bekymrer seg for hva du vil tenke om det, viser mangel på omsorg og respekt for deg. Dette er nok til at jeg vil råde deg til ikke å satse på han. Jeg tror ikke han er en bra mann og ikke en du bør satse fremtiden din på. Når han så i tillegg bombaderer deg med slike meldinger og er sjalu selv, så er det nok fordi han vet hvordan han selv er. Ingen god kjæreste det der. Du fortjener bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3689965
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Kalevaala skrev:

Enig !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3689967
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg håper du kommer deg vekk fra denne kjæresten din, av mange grunner, men mens du tenker konsekvenser, atferd, tillit, vil forsøke, gi en ny sjangse tross tillitsbrudd, så muligens forstår ikke han ansvaret han har, tilliten som er brutt og som må gjennoppbygges...jeg lurer på om han tar deg for gitt.

Ellers er jeg enig med Nicklausheletida, kalevala, Lillemus, mf.fl.

Håper du satser på et mer seriøst menneske, slike menn, er det ingen grunn å kaste bort energi på.

Jeg er gift med en trofast, stabil mann, han har mange venninner, :-) han går ut med dem, de er gode venner, men det har verken vert tillitsbrudd, eller utroskap, eller halvnakne bilder, alt handler om ekte vennskap, tillit, og trofasthet, samt mye humor og frihet, men fundamentet er tillit.

Sats på en god mann, de er det flest av;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3690014
Del på andre sider

Jeg er 100% enig med Gargamel. Ikke gjør noe overilet, ta en grundig prat med ham når han kommer hjem og ta det derfra.

Lytt og snakk begge to, og hvis dere er glade i hverandre og begge ønsker å fortsette, kan jeg ikke se noe alvorlig til hinder for det.

Hvorvidt de man legger til/aksepterer venneforespørsel fra på facebook er lettkledd eller ikke på profilbildet sitt, ville jeg ikke lagt vekt på i det hele tatt. Det betyr da ikke han har gjort noe hanky panky med dem.

Som så ofte før når jeg leser om slike problemstillinger, tenker jeg at det er helheten som er viktig, ikke den ene eller andre løsrevne episoden. Og helheten i forholdet er det bare dere to som kjenner.

Man gjør og sier mye uoverlagt og uklokt når man er usikker eller sjalu, det kan gå begge veier.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3690022
Del på andre sider

Hadde han reist til Thailand, sendt et par "jeg har det bra, savner deg" meldinger, og ikke noe mere, så ville alt vært bra.

Siden han faktisk viser at han bryr seg og blir sjalu, så bryter helvete løs. I Thailand er mye av utelivet sentrert rundt gogo barer, etc, så det er ofte der man er om man går ut. At han faktisk tør å legge til noen av jentene på FB burde faktisk være et sunnhetstegn. Han har ikke noe å skjule. Isf, får han bøtta full.

Ærlighet lønner seg ALDRI i samlivet. Hold kjeft om alt og ha det bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3690186
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, nick skrev:

Hadde han reist til Thailand, sendt et par "jeg har det bra, savner deg" meldinger, og ikke noe mere, så ville alt vært bra.

Siden han faktisk viser at han bryr seg og blir sjalu, så bryter helvete løs. I Thailand er mye av utelivet sentrert rundt gogo barer, etc, så det er ofte der man er om man går ut. At han faktisk tør å legge til noen av jentene på FB burde faktisk være et sunnhetstegn. Han har ikke noe å skjule. Isf, får han bøtta full.

Ærlighet lønner seg ALDRI i samlivet. Hold kjeft om alt og ha det bra.

For min del handler det mest om at jeg synes det er skikkelig Harry og jeg liker ikke Harry mannfolk. Jeg sier ikke at han har gjort noe galt, men viser en umoden oppførsel. Dessuten synes ikke meldingene viser at han bryr seg. De er skikkelig usjarmerende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3690299
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, nick skrev:

Hva er det som er harry? Å dra i bryllup i Thailand, eller å gå ut der nede? Snakke med mennesker? Få nye venner på FB?

5 minutter siden, nick skrev:

Hva er det som er harry? Å dra i bryllup i Thailand, eller å gå ut der nede? Snakke med mennesker? Få nye venner på FB?

Det er å legge ut bildene av halvnakne tilfeldige folk du treffer ute som er Harry. Jeg tar forbehold om att ikke er en del av bryluppselskapet/ familie osv.

Så kommer disse meldningene i tillegg da som lager et inntrykk av en lite trivelig fyr, men jeg er nok godt vant har blitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3690318
Del på andre sider

7 timer siden, nick skrev:

Siden han faktisk viser at han bryr seg og blir sjalu, så bryter helvete løs.

Poenget er jo at han krever mer / noe annet av henne enn av seg selv?  Eller er det sånn at når hun reagerer litt på hva han gjør på egenhånd (nyter utelivet og nedprioriterer kontakten med henne), er hun en kontrollerende megge - men når han er på randen til å klikke fordi hun går ut én kveld i påskeferien, er det et tegn på at han bryr seg? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410859-overreagerer-jeg/#findComment-3690336
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...