Gå til innhold

Hva har du gjort i dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Madelenemie
19 minutter siden, laban skrev:

Jeg veksler mellom å skrive "sønnen", "guttungen" og "junior" når jeg omtaler ham her.  Jeg er ikke trønder, men født i Oslo og bor der. 

Hei!

NHD setter sine spor i oss;)

Her om dagen bad jeg noen hente kopptua:o det var jo ingen som skjønte hva en kopptua var, da skjønte jeg at nhd driver med sniktrønderigjøring. Den sniken der, han burde holdt seg på fuglemyra.:D

6 minutter siden, Madelenemie skrev:

Her om dagen bad jeg noen hente kopptua:o det var jo ingen som skjønte hva en kopptua var, da skjønte jeg at nhd driver med sniktrønderigjøring.

Hm - jeg har bodd fem år i Trondheim og tilbrakt maaange sommerferieuker i Namdalen, men ville aldri funnet på å bruke det ordet selv.  Men jeg vet hva det er, altså ;)

Endret av laban
Madelenemie
Et øyeblikk siden, laban skrev:

Hm - jeg har bodd fem år i Trondheim og tilbrakt maaange sommerferieuker i Namdalen, men ville aldri funnet på å bruke det uttrykket selv.  Men jeg vet hva det er, altså ;)

;)

hm, så vasket du vel ikke så mye:-)

Jeg er vel lett å påvirke da, og NHD en luring på å utbre trønderkulturen sin:-)

Annonse

Nicklusheletida
49 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Her om dagen bad jeg noen hente kopptua:o det var jo ingen som skjønte hva en kopptua var, da skjønte jeg at nhd driver med sniktrønderigjøring. Den sniken der, han burde holdt seg på fuglemyra.:D

Jeg sier kopptuå :)

I hvilken sammenheng har Nhd brukt det ordet her inne ? :D

I dag som i går dreide det meste av dagen seg om sønnens fritidsaktiviteter og selskapeligheter. Jeg har vært butler, privatsjåfør, shopping-assistent, coach, stylist, frisør, pianobærer, engasjert publikum, kokk og minibank. Varierte arbeidsoppgaver om ikke annet. I morgen får han dårlig med service for da har jeg tenkt å bare gjøre ting jeg har lyst til. Slipp slavene fri, det er vår. Tjohei.

Madelenemie
8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg sier kopptuå :)

I hvilken sammenheng har Nhd brukt det ordet her inne ? :D

ok,

Da har du blitt sniktrønderisert du også:o

Syns stadig nhd skriver om kopptua jeg:D

Men fra redsel frykt, uro, til hverdag og  umedisinert realitetsorientering!

Hvorfor han er så opptatt av kopptua:huh:det må jeg tenke på....

Annonse

Just now, laban said:

Pianobærer? Håper for ryggen dins skyld at  det var et bærbart keyboard ;)

Ja, takk og lov, men den digre Roland-saken var så tung at vi måtte være to for å i det hele tatt få løftet den. Tyngste el-pianoet jeg noen gang har møtt. Å få det opp trappene var selvsagt høydepunktet!

Madelenemie
12 minutter siden, tonie skrev:

I dag som i går dreide det meste av dagen seg om sønnens fritidsaktiviteter og selskapeligheter. Jeg har vært butler, privatsjåfør, shopping-assistent, coach, stylist, frisør, pianobærer, engasjert publikum, kokk og minibank. Varierte arbeidsoppgaver om ikke annet. I morgen får han dårlig med service for da har jeg tenkt å bare gjøre ting jeg har lyst til. Slipp slavene fri, det er vår. Tjohei.

hm,

men tenk i vertfall på alle pengene du sparte på å greie alle de yrkene og jobbene der, puh

Sånt står det respekt av:)

Nicklusheletida
5 minutter siden, Madelenemie skrev:

ok,

Da har du blitt sniktrønderisert du også:o

Syns stadig nhd skriver om kopptua jeg:D

Men fra redsel frykt, uro, til hverdag og  umedisinert realitetsorientering!

Hvorfor han er så opptatt av kopptua:huh:det må jeg tenke på....

Jeg har ikke blitt sniktrønderisert. Jeg er ikke fra Oslo, men har bodd her siden 80-tallet. Dialekten min er "utvasket", men jeg har fortsatt noen ord igjen. :)

Madelenemie

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har ikke blitt sniktrønderisert. Jeg er ikke fra Oslo, men har bodd her siden 80-tallet. Dialekten min er "utvasket", men jeg har fortsatt noen ord igjen. :)

ok,

hvor er du fra da? Er du fra plassen i Norge med den vakreste dialekten.

Vet du hva ovejnnsle betyr? ;)

Jeg er selv født i Bærum og oppvokst i Bærum og Oslo, men med ei bestemor fra plassen der ingen kunne tru nokon kunne bu, som ga barndommen min deilige farger og gode minner, så satte spesielle ord seg fast, og kanskje er det kjærligheten og savnet etter henne, som får meg til å holde fast ved hennes ord, de minner meg om henne, og minnene gleder meg:-)

Nicklusheletida
3 minutter siden, Madelenemie skrev:

ok,

hvor er du fra da? Er du fra plassen i Norge med den vakreste dialekten.

Vet du hva ovejnnsle betyr? ;)

Jeg er selv født i Bærum og oppvokst i Bærum og Oslo, men med ei bestemor fra plassen der ingen kunne tru nokon kunne bu, som ga barndommen min deilige farger og gode minner, så satte spesielle ord seg fast, og kanskje er det kjærligheten og savnet etter henne, som får meg til å holde fast ved hennes ord, de minner meg om henne, og minnene gleder meg:-)

Jeg kan ikke si her hvor jeg kommer i fra, men jeg vet godt hva det ordet betyr ja :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...