Gå til innhold

Hva har du gjort i dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nicklusheletida
12 minutter siden, tonie skrev:

Jeg sparte nok særlig mye da jeg var minibank :)

Apropo minibank. Holder de på å legge ned alle minbanker eller ? Jeg skulle ta ut kontanter til yngstejenta i dag og alle 3 minbankene jeg visste om rundt meg er borte. Fikk heldigvis tatt ut penger på Kiwi.

Madelenemie
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Apropo minibank. Holder de på å legge ned alle minbanker eller ? Jeg skulle ta ut kontanter til yngstejenta i dag og alle 3 minbankene jeg visste om rundt meg er borte. Fikk heldigvis tatt ut penger på Kiwi.

ja de forsvinner gradvis

http://www.dinside.no/929979/minibankene-forsvinner

Annonse

Madelenemie
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Min erfaring er at det ikke er alltid det går fordi de ikke har kontanter nok.

ja det er sant,

jeg har funnet ut at en del bensinstasjoner har automater inne, de er sikkert billigere og sikkrere i drift, men jeg bruker de, om butikken, ikke har kontanter.

men hos oss har alle barna bankort også den yngste på 10 år. så det m;)este skjer for vår del via overføringer, også ukelønn,

men det kan være andre grunner til at man må ha kontanter 

Nicklusheletida
Et øyeblikk siden, Madelenemie skrev:

ja det er sant,

jeg har funnet ut at en del bensinstasjoner har automater inne, de er sikkert billigere og sikkrere i drift, men jeg bruker de, om butikken, ikke har kontanter.

men hos oss har alle barna bankort også den yngste på 10 år. så det m;)este skjer for vår del via overføringer, også ukelønn,

men det kan være andre grunner til at man må ha kontanter 

Hun yngste har bankkort hun også, men hun trengte kontanter til bursdagsgave i dag. Hun skulle gi penger i gave.

9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Min erfaring er at det ikke er alltid det går fordi de ikke har kontanter nok.

Vet ikke om det gjelder alle kiwi-butikkene, men de som er rundt her har bank-i-butikk. Får tatt ut inntil 5000(?) kr og de har alltid kontanter siden de er bank-i-butikk. Tror det er dnb sin ordning. Jeg var der en gang for å få hevet en utbetalingsgirogreie. Den var på rundt 4000 kr. Det var ikke noe problem. Var ikke noe gebyr heller. Posten tror jeg tar betalt for slike ting. Nå trodde jeg man fikk penger rett inn på konto om man skulle få tilbake noe, men jeg hadde betalt altfor mye i komm.avg. og fikk en sånn god gammeldags utbetalingsgiro. Den luktet t.o.m sånn som den gamle gull-boka til posten :P

Annonse

9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, det er nesten ingen "vanlige" minibanker igjen, fordi de var knyttet til bankfilialer som hadde penger, og de er jo nedlagt alle sammen, 7-eleven og kjøpesentre har Nokas-minibanker, og mange Kiwi-butikker har bank, slik at du skal få ut kontanter uavhengig av hvor mye de har i kassa.

Jeg overfører penger til juniors brukskonto og overlater problemet til ham ;) 

Nicklusheletida
1 time siden, Trine skrev:

Vet ikke om det gjelder alle kiwi-butikkene, men de som er rundt her har bank-i-butikk. Får tatt ut inntil 5000(?) kr og de har alltid kontanter siden de er bank-i-butikk. Tror det er dnb sin ordning. Jeg var der en gang for å få hevet en utbetalingsgirogreie. Den var på rundt 4000 kr. Det var ikke noe problem. Var ikke noe gebyr heller. Posten tror jeg tar betalt for slike ting. Nå trodde jeg man fikk penger rett inn på konto om man skulle få tilbake noe, men jeg hadde betalt altfor mye i komm.avg. og fikk en sånn god gammeldags utbetalingsgiro. Den luktet t.o.m sånn som den gamle gull-boka til posten :P

Det skal sies at det er en god stund siden sist jeg prøvde ( før jeg tok ut i går) ,  så jeg har nok ikke greid å følge med utviklingen. Men dette var greit å vite :)

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det skal sies at det er en god stund siden sist jeg prøvde ( før jeg tok ut i går) ,  så jeg har nok ikke greid å følge med utviklingen. Men dette var greit å vite :)

Bruker du egentlig særlig med kontanter lenger? Jeg bruker omtrent ikke i det hele tatt - trenger det bare om jeg skal sende noen penger med minstemann når han skal på noe. Selv betaler jeg selv småtteri som en avis eller en brus med kort, stort sett.

Madelenemie
1 time siden, Xtra skrev:

Bruker du egentlig særlig med kontanter lenger? Jeg bruker omtrent ikke i det hele tatt - trenger det bare om jeg skal sende noen penger med minstemann når han skal på noe. Selv betaler jeg selv småtteri som en avis eller en brus med kort, stort sett.

Sånn er det med meg også:-)

Men fortsatt kan ikke barn under 15 år bruke vipps, så da må de ha kontanter med seg i bursdager:-)

Nicklusheletida
2 timer siden, Xtra skrev:

Jeg bruker bare kort over alt, men jeg gir ikke bort Visakortet i bursdagsgave :)

20 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det har vært en en litt kjedelig dag. Grått vær. Lagde egg og bacon til yngstejenta til frokost. Vasket kopper, handlet mat, laget vaffelrøre som jeg skal selge på loppemarked, oppdatert CV og betalt regninger. Kjæresten er på jobbtur og yngstejenta er sammen med venner så jeg har vært alene, men nå skal jeg ut en tur og drikke vin med to venninner. 

Så først etter dette at tråden var opprettet lørdag og ikke søndag. :) tenkte: oi! Vin med venninner så tidlig på en lørdag - det var fräscht! 🍷😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...