Gå til innhold

Frisør gir halv pris til innvandrere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

http://www.nettavisen.no/nyheter/frisr-gir-halv-pris-til-innvandrere/3423209598.html

Er du innvandrer får du halv pris på hårklippen. En vanlig dameklipp koster 200 kroner, mens innvandrere får klippen til 100 kroner. 

Det samme gjelder for herreklipp, som normalt koster 180 kroner. Er du innvandrer får du det til en 100-lapp.

Du trenger heller ikke bevise at du har krav på rabatten, for det holder å oppgi at man er innvandrer, uansett om man er svensk, dansk eller har innvandret fra et annet land.

- Jeg vil hjelpe de som ikke har mye penger, sier innehaver Basima Gharib Abdualrazak.

Dette kan da umulig være lov? Hadde jo blitt ramaskrik om det hadde vært rabatt for nordmenn!

Anonymkode: 9b045...e55

Fortsetter under...

AnonymBruker
42 minutter siden, Trine skrev:

Haha, snakk om forskjellsbehandling. Det å være innvandrer er jo ikke synonymt med fattig. Hadde det vært rabatt for alle fattige så hadde det jo vært et hyggelig tiltak.

Er det lov gi rabatt til fattige? 

Anonymkode: 889b1...134

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, Trine skrev:

Vet ikke, er det ikke?

Vet ikke, men det er ikke lov å ha ulik pris for menn og kvinner. Jeg syntes man bør være konsekvent i hva slags "diskriminering" som er lov.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke, men det er ikke lov å ha ulik pris for menn og kvinner. Jeg syntes man bør være konsekvent i hva slags "diskriminering" som er lov.

Alle frisører har forskjellig pris på herre og dameklipp.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frisørene har jo ulik pris for herreklipp og dameklipp, er ikke det lov? Eller er det fordi det er to ulike "produkter". Kan jeg komme til frisøren, som dame, og si jeg vil ha en herreklipp?

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Høstløv skrev:

Alle frisører har forskjellig pris på herre og dameklipp.

Jo, men det er ulovlig å ta forskjellig pris dersom tidsbruken er den samme.

http://www.ldo.no/nyheiter-og-fag/klagesaker/Likestillingsombudets-klagesaker/2005/Priser-pa-frisortjenester-/

AnonymBruker
3 minutter siden, Trine skrev:

Frisørene har jo ulik pris for herreklipp og dameklipp, er ikke det lov? Eller er det fordi det er to ulike "produkter". Kan jeg komme til frisøren, som dame, og si jeg vil ha en herreklipp?

Det er fordi dameklippen er mer kompliset og tar lengre tid. Egentlg burde man betalt pr minutts tidsbruk.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi dameklippen er mer kompliset og tar lengre tid. Egentlg burde man betalt pr minutts tidsbruk.

Ja, det hadde kanskje vært det mest riktige, men skulle de stått med stoppeklokke da? Jaja, spiller ingen rolle for meg, jeg betaler ingenting for å bli klipt.

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette kan da umulig være lov? Hadde jo blitt ramaskrik om det hadde vært rabatt for nordmenn!

Jeg tror ikke det er lovlig. Det er heller ikke noe lurt mtp. "integrering".

Anonymkode: d9bcb...5d8

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er lovlig. Det er heller ikke noe lurt mtp. "integrering".

Jeg skjønner ikke at det skal være ulovlig å gi folk rabatt.

Mange av oss får medlemsrabatt ved å registrere oss som medlemmer ved mange forskjellige butikkjeder, ofte kan vi få 50% avslag.

AnonymBruker
7 minutter siden, Høstløv skrev:

Mange av oss får medlemsrabatt ved å registrere oss som medlemmer ved mange forskjellige butikkjeder, ofte kan vi få 50% avslag.

Hadde det vært  i orden i la muslimer betale dobbel pris?

AnonymBruker
7 minutes ago, Høstløv said:

Det er ikke lov å gi rabatt basert på kjønn - hva tror du da gjelder om man er etnisk norsk eller ikke, uansett hvor løst ordningen utføres?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lov å gi rabatt basert på kjønn - hva tror du da gjelder om man er etnisk norsk eller ikke, uansett hvor løst ordningen utføres?

Hvorfor er det OK at Coop medlemmer får rabattert priser på varer?

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Høstløv skrev:

Hvem som helst kan bli Coop-medlem. Hvem som helt kan ikke skifte kjønn, eller religion, for å nyttiggjøre et tilbud.

AnonymBruker
11 minutes ago, Høstløv said:

Vi diskuterer ikke subjektive oppfatninger av hva som er OK eller ikke, jeg mener at det er ikke lov med etnisk diskrimering innen salg av varer og tjenester.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...