Gå til innhold

Svak viljestyrke om morgenen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klarte ikke å gå på jobb i dag og gruer meg veldig til i morgen. Virker som at viljestyrken om morgenen er svekket. Har dere råd om hvordan man kan komme seg opp og avgårde uten å tenke så mye? Få automatikk i det. Stå i mot angsten for å møte dagen. Syns noen morgener, at jeg ikke takler å bli sett, gå ut blant folk. Tryggest under dyna.

Anonymkode: 60e74...425

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarte ikke å gå på jobb i dag og gruer meg veldig til i morgen. Virker som at viljestyrken om morgenen er svekket. Har dere råd om hvordan man kan komme seg opp og avgårde uten å tenke så mye? Få automatikk i det. Stå i mot angsten for å møte dagen. Syns noen morgener, at jeg ikke takler å bli sett, gå ut blant folk. Tryggest under dyna.

just-do-it-6888.jpg

Anonymkode: 0d0f8...79a

Madelenemie
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg har ikke angst så jeg vet ikke det,

For meg er det viktigeste, selv om jeg føler sterkt ubehag for mye, å gjøre som avtalt, 

Men når man har angst, hvorfor er viljestyrken svekket akkurat om morgenen?

Jeg har det like ille, hele dagen, med visse ting jeg skal gjøre, jeg gjør dem alltid, når det er avtalt, men jeg syns det er strevsomt.

Jeg fikk faktisk her forleden høre at en psykolog mente jeg hadde angst? Jeg svarte at min psykiater sa det sånn, " du har da vel ikke angst du" og at etter det, så trodde jeg på det. Da sa psykologen at selv om jeg ikke var hardest rammet, så hadde jeg engstelse, da svarte jeg at " ja engstelse kan jeg ha, for det sa min psykiater er noe konkret og kategorispesifikt",  

Så sa psykologen at det kan vi jobbe med, da sa jeg " ok, fint, det vil jeg", Vi skal spesielt jobbe med at jeg er engstelig for min mor, psykologen spurte meg detaljerte spørsmål, og jeg svarte på dem, og da sa psykologen både at jeg hadde angst, at jeg trenger hjelp og at jeg skal få hjelpen:) Jeg sa at det blir fint, da jeg tar raskt til meg svar og løsninger.

Igjen ble psykologen gledelig forundret, for jeg spurte,  sa jeg også at jeg pleier å bli fort kvitt problemer, sånne konkrete, som har med engstelse å gjøre. Det syns psykologen var litt forunderlig, så jeg forklarte litt mer, og da syns psykologen det hørtes fint ut:-) 

Skrevet

Tenke skulle jeg rekke et fly hadde jeg klart det

mobilisere og visualisere

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du må jobbe med deg selv.

Anonymkode: 6c3ef...9b3

Skrevet

Ha en grusom alarmklokke el.l. som du må ut av senga og nesten bort til døra for å få skrudd av.  Ikke ha for mye tid når alarmen går, bare sånn at du rekker det hvis du går gjennom alle morgenrutinene i normalt, relativt raskt tempo.  Ikke tenk noe særlig før du er underveis.

Du gruer deg til å gå ut blant "folk" og bli sett.  Husk at veldig mange har mer enn nok med seg selv, det er slett ikke alle som jubler mot morgenen og gleder seg til å ta fatt.

Jeg liker Evert Taubes oppfordring fra "Så lenge skutan kan gå":  Så tag med glädje ditt jobb fast du lider, snart får du vila för eviga tider! 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, laban said:

Ha en grusom alarmklokke el.l. som du må ut av senga og nesten bort til døra for å få skrudd av.  Ikke ha for mye tid når alarmen går, bare sånn at du rekker det hvis du går gjennom alle morgenrutinene i normalt, relativt raskt tempo.  Ikke tenk noe særlig før du er underveis.

Du gruer deg til å gå ut blant "folk" og bli sett.  Husk at veldig mange har mer enn nok med seg selv, det er slett ikke alle som jubler mot morgenen og gleder seg til å ta fatt.

Jeg liker Evert Taubes oppfordring fra "Så lenge skutan kan gå":  Så tag med glädje ditt jobb fast du lider, snart får du vila för eviga tider! 

Hvis det er sånn det er, er det vel ikke rart man blir ansett som snylter.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir man det da?

AnonymBruker
Skrevet
17 minutes ago, AnonymBruker said:

Blir man det da?

Hvem vet, egentlig.

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er sånn (hvordan "sånn"?) hva da for noe er?  At man iblant trenger litt galgenhumor for å orke hverdagen?  Det hender faktisk at man (f.eks. en mørk, kald mandagsmorgen i januar) kan tenke seg å bli under dyna, selv om man ikke feiler noe som helst, verken psykdom eller sykdom. 

Hvis du synes det var drastisk å foreslå en grusom alarm etc., må du ta hensyn til at jeg svarte en som ville ha tips om å motstå fristelsen til å la være å stå opp.

Hvor snylting kommer inn, forstår jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vet, egentlig.

Er nok best på tro det beste om folk, vel.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutes ago, laban said:

Hvis det er sånn (hvordan "sånn"?) hva da for noe er?  At man iblant trenger litt galgenhumor for å orke hverdagen?  Det hender faktisk at man (f.eks. en mørk, kald mandagsmorgen i januar) kan tenke seg å bli under dyna, selv om man ikke feiler noe som helst, verken psykdom eller sykdom. 

Hvis du synes det var drastisk å foreslå en grusom alarm etc., må du ta hensyn til at jeg svarte en som ville ha tips om å motstå fristelsen til å la være å stå opp.

Hvor snylting kommer inn, forstår jeg ikke. 

Nei, hvis de som jobber virkelig lider, da er det vel sånn at de som ikke jobber like gjerne kunne jobbet, ergo er de snyltere.

13 minutes ago, AnonymBruker said:

Er nok best på tro det beste om folk, vel.

Det er kanskje sant.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvis de som jobber virkelig lider, da er det vel sånn at de som ikke jobber like gjerne kunne jobbet, ergo er de snyltere.

For det første tenker jeg "lider" med litt galgenhumor. Det finnes MYE som er verre enn å stå opp og dra på jobb, selv om man ikke alltidc jubler. Spør f.eks.en av dem som nettopp har mistet jobben.

For det andre får ikke dette noen følger for de som ikke jobber. Dette handler ikke om dem.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutes ago, laban said:

For det første tenker jeg "lider" med litt galgenhumor. Det finnes MYE som er verre enn å stå opp og dra på jobb, selv om man ikke alltidc jubler. Spør f.eks.en av dem som nettopp har mistet jobben.

For det andre får ikke dette noen følger for de som ikke jobber. Dette handler ikke om dem.

Tror jeg er snylter jeg, jeg har det for bra til å ikke jobbe.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg er snylter jeg, jeg har det for bra til å ikke jobbe.

Virker ikke som du har det så veldig bra.:ph34r:

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er ødeleggende hvor ofte denne påstanden om at omgivelsene betrakter uføretrygdede som snyltere fremsettes i diskusjoner her på dol. Det er noe uhyre selvsentrert i det at dere ikke kan holde den forestillingen (som delvis har preg av en vrangforestilling hos enkelte) for dere selv litt større del av tiden.

Hva har snylting med trådstarters tema å gjøre? Har vedkommende nytte av disse innspillene om snylting?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutes ago, frosken said:

Jeg synes det er ødeleggende hvor ofte denne påstanden om at omgivelsene betrakter uføretrygdede som snyltere fremsettes i diskusjoner her på dol. Det er noe uhyre selvsentrert i det at dere ikke kan holde den forestillingen (som delvis har preg av en vrangforestilling hos enkelte) for dere selv litt større del av tiden.

Hva har snylting med trådstarters tema å gjøre? Har vedkommende nytte av disse innspillene om snylting?

Sant det, det er ikke relevant til tema.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, laban skrev:

Rutinene mine tar bare 10-15 minutter fra senga og ut døra. Prioriterer å ligge så lenge som mulig å drømme meg bort. Bruker ca en time på å omstille meg fra sove, slumre klokka, til å forlate dyna. Tør foreløpig ikke å ha for kort tid til jeg må ut døra, siden det ofte tar lang overtalelsestid å stå opp.

Vekkerklokke utenfor rekkevidde var lurt. Det er ikke prøvd før.

Jeg er veldig glad i Erik Bys versjon av Så lenge skutan kan gå, og har trøsta meg med den mange ganger. Takk for påminnelsen og for fint svar!

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sant det, det er ikke relevant til tema.

Må trappe ned på disse snylteinnleggene, vel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...