AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig det, men varig ufør er i alle fall en fast og sikker inntekt for en som er syk, i motsetning til aap. Anonymkode: 403df...ced Sant nok. Anonymkode: 15547...2bc 0 Siter
slabbedask Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: hm Det mente min mann også. Det er slik at jeg kan få jobb, noe pga av for få utdannet innenfor fagfeltet, og etterspørsel ikke dekkes, samt fordi jeg kjenner flere som vil ansette meg, men jeg må få fullført først. Hvordan skaffer man seg sånne bekjente? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 6 minutter siden, slabbedask skrev: Hvordan skaffer man seg sånne bekjente? :-) Man gifter seg:-) Anonymkode: 134d5...6e3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: hm Det mente min mann også. Det er slik at jeg kan få jobb, noe pga av for få utdannet innenfor fagfeltet, og etterspørsel ikke dekkes, samt fordi jeg kjenner flere som vil ansette meg, men jeg må få fullført først. Ja trygd er basert på det nav mente var varig funksjonssvikt pga av medfødt handikap, ikke bare for meg, men pga av belastning og ekstra oppfølging pga av barn med samme vansker. Barna er større og derfor er ting annerledes nå. Jeg kan fungere godt sosialt, men siden det ikke faller like naturlig for meg som for andre, og jeg bruker mer energi på å mestre slikt, så er arbeidet det er snakk om nokså skjermet fra støy, samt innebærer åpenhet om hvorfor jeg er annerledes. Anonymkode: 134d5...6e3 Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg forsøkt det arbeidet, men beholdt uføretrygden. Dersom det skulle vise seg at du virkelig fungerer 50 eller 100 %, så kan du jo eventuelt si fra deg deler av trygden, sånn at du kan tjene mer. Men tenk deg godt om. Jeg er selc ufør, og målet mitt er å få en liten jobb, men jeg kommer ikke til å si fra meg trygden min. Den er sikkerhetsnettet og tryggheten min. Men jeg er like syk nå som da jeg ble ufør. Anonymkode: 403df...ced 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 2 hours ago, AnonymBruker said: hm Det mente min mann også. Det er slik at jeg kan få jobb, noe pga av for få utdannet innenfor fagfeltet Hva slags fagfelt? Anonymkode: e281e...4bc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 15 minutes ago, AnonymBruker said: Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg forsøkt det arbeidet, men beholdt uføretrygden. Dersom det skulle vise seg at du virkelig fungerer 50 eller 100 %, så kan du jo eventuelt si fra deg deler av trygden, sånn at du kan tjene mer. Men tenk deg godt om. Jeg er selc ufør, og målet mitt er å få en liten jobb, men jeg kommer ikke til å si fra meg trygden min. Den er sikkerhetsnettet og tryggheten min. Men jeg er like syk nå som da jeg ble ufør. Anonymkode: 403df...ced Gode råd. Anonymkode: e281e...4bc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Den 4/12/2016 at 15.53, AnonymBruker skrev: Hva slags fagfelt? Anonymkode: e281e...4bc systemutvikling Anonymkode: 134d5...6e3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Den 4/12/2016 at 15.38, AnonymBruker skrev: Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg forsøkt det arbeidet, men beholdt uføretrygden. Dersom det skulle vise seg at du virkelig fungerer 50 eller 100 %, så kan du jo eventuelt si fra deg deler av trygden, sånn at du kan tjene mer. Men tenk deg godt om. Jeg er selc ufør, og målet mitt er å få en liten jobb, men jeg kommer ikke til å si fra meg trygden min. Den er sikkerhetsnettet og tryggheten min. Men jeg er like syk nå som da jeg ble ufør. Anonymkode: 403df...ced hm ok, Jeg tror du kan ha et poeng. Jeg tar møte, men jeg skal tenke meg godt om. Nå var det sånn at jeg trenger en form for mentor ordning for å fullføre noe grunnleggende....denne gies kun til de på AAP, derfor tenkte jeg gå over på AAP, om mulig, men igjen, jeg har fått flere advarsler, kanskje er det ikke like "lett" i fremtiden å få uføretrygd som det er nå? Og jeg har høyst reelle og like omfattende vansker, men jeg ønsker altså komme ut i arbeidslivet og det er enklere om jeg får fullført noen flere emner. Anonymkode: 134d5...6e3 0 Siter
slabbedask Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 1 minutt siden, Wretch skrev: Hva med Posten? Hva med Posten? 0 Siter
Wretch Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Just now, slabbedask said: Hva med Posten? Jobbe der? 0 Siter
slabbedask Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Et øyeblikk siden, Wretch skrev: Jobbe der? Sender folk "post" lenger? 1 Siter
Wretch Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Just now, slabbedask said: Sender folk "post" lenger? Ja, Posten eksisterer nok, ja. 0 Siter
slabbedask Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 3 minutter siden, Wretch skrev: Ja, Posten eksisterer nok, ja. Skulle de ikke nettopp si opp 500 personer? 0 Siter
Wretch Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Just now, slabbedask said: Skulle de ikke nettopp si opp 500 personer? Det kan godt hende. Og uansett så er det vel under noens verdighet å jobbe der. 0 Siter
slabbedask Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 1 minutt siden, Wretch skrev: Det kan godt hende. Og uansett så er det vel under noens verdighet å jobbe der. Ingen skam å jobbe på Posten, vel? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 3 minutter siden, Wretch skrev: Ja, Posten eksisterer nok, ja. ok jeg skal google posten og se på systemutvikling de evt trenger forbedringer på. Anonymkode: 134d5...6e3 0 Siter
Wretch Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 27 minutes ago, slabbedask said: Ingen skam å jobbe på Posten, vel? Det var visstnok under min verdighet å gjøre slike lavstatusjobber, så da må vel det gjelde andre og. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 4 minutter siden, Wretch skrev: Det var visstnok under min verdighet å gjøre slike lavstatusjobber, så da må vel det gjelde andre og. Hei! Det er ikke under min verdighet, men kanskje over min funksjonsevne:-) Så fra lavstatus blir det nå mer høystatus 0 Siter
Wretch Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Just now, Madelenemie said: Hei! Det er ikke under min verdighet, men kanskje over min funksjonsevne:-) Så fra lavstatus blir det nå mer høystatus Så det er ikke sånn at du syns det er status å være trygdet, fordi da slipper du kroppsarbeide? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.