Gå til innhold

Fra uføretrygd til attføring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Wretch skrev:

Det var visstnok under min verdighet å gjøre slike lavstatusjobber, så da må vel det gjelde andre og.

Tror ikke postbud er noe fremtidsrettet yrke, vel.

Anonymkode: 15547...2bc

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Tror ikke postbud er noe fremtidsrettet yrke, vel.

Hm, det er da noen som må gjøre det og?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Wretch skrev:

Hm, det er da noen som må gjøre det og?

Folk sender mindre og mindre brev, til slutt må man vel på "postkontoret" for å hente ut det lille man får av post.

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Folk sender mindre og mindre brev, til slutt må man vel på "postkontoret" for å hente ut det lille man får av post.

Men per i dag så må noen levere post. Det er også mange som liker å ha avisen i papirformat. Og hvis man ikke har noen problemer med å stå opp grytidlig så bør vel det kunne være en fin jobb. :)

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Wretch skrev:

Men per i dag så må noen levere post. Det er også mange som liker å ha avisen i papirformat. Og hvis man ikke har noen problemer med å stå opp grytidlig så bør vel det kunne være en fin jobb. :)

Sikkert. Men det er bare et tidsspørsmål før papiravisene forsvinner, og hvor lenge før det blir slutt på annonser på papir? Posten har nettopp kuttet ut postomdeling på lørdagene, jeg spår det neste blir at postombæringen kuttes ned til 3 dager pr uke.

Skrevet
3 minutter siden, Wretch skrev:

Så det er ikke sånn at du syns det er status å være trygdet, fordi da slipper du kroppsarbeide? :)

Niks:-)

Jeg liker kroppsarbeide, jeg tror ikke det fins en hage med så mange dype hull gravd av kvinnen i huset, hull gravd i glede, hull gravd i frustrasjon, hull gravd til en funksjon, så kroppsarbeide liker jeg:-)

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Sikkert. Men det er bare et tidsspørsmål før papiravisene forsvinner, og hvor lenge før det blir slutt på annonser på papir? Posten har nettopp kuttet ut postomdeling på lørdagene, jeg spår det neste blir at postombæringen kuttes ned til 3 dager pr uke.

Ja, før eller senere blir det jo såklart slutt, men jeg skjønner ikke hvorfor det er noe enklere for noen med en psykisk lidelse å ta høyere utdannelse... måtte jo blitt noen som satt i rullestol eller lignende, men psykiske lidelser angriper jo hjernen.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Wretch skrev:

Ja, før eller senere blir det jo såklart slutt, men jeg skjønner ikke hvorfor det er noe enklere for noen med en psykisk lidelse å ta høyere utdannelse...

Har noen sagt det?

5 minutter siden, Wretch skrev:

jo blitt noen som satt i rullestol eller lignende, men psykiske lidelser angriper jo hjernen.

Ja, det er nok riktig...

Skrevet
Den 11. april 2016 at 11.36, AnonymBruker skrev:

ok takk.

Jeg greier dårlig å være blant mennesker som snakker mye, og gjerne vås, eller ting jeg ikke vil høre på, da sitter jeg heller for meg selv. Derfor gikk det ikke så greit der jeg jobbet, jeg likte ikke alt snakket, det blir fort for meg som at andre skal ødelegge fred og ro.

Men jeg liker jobbe i stillhet, uten forstyrrelser, jeg kan snakkes til altså, bare det er noe som har med saken å gjøre, arbeidsforholdet, og ikke noe helt annet. Jeg greier ikke arbeide og snakke kan man nok kort oppsummert forklare det som.

Men da tar jeg møte med dem, det fins nemmelig flere ganske uforstyrrede jobber jeg kan få, men jeg må fullføre noe mer.

Anonymkode: 134d5...6e3

Hvilke uforstyrrede jobber tenker du på da? Har du vært lenge utenfor arbeidslivet? Husk at det er konkurranse om hver eneste jobb og du må overbevise arbeidsgiver at du er det beste valget for dem. Greier du stå inne for det?

Beautiful_Creatures
Skrevet (endret)
Den 12. april 2016 at 13.24, AnonymBruker skrev:

Men uansett, stemmer det at man kan studere som ufør? 

Anonymkode: 403df...ced

Ja, det er fullt lovlig:-) Stor forskjell på å studere og det å kunne fungere i en jobb. Studerer selv og håper i det lengste på at jeg kanskje en dag kan ha en liten jobb. Pr i dag er det desverre helt umulig (og har vært i nesten hele mitt "voksen" liv). Er ung ufør. 

Endret av Beautiful_Creatures
AnonymBruker
Skrevet
Den 4/16/2016 at 11.28, tjohei1 skrev:

Hvilke uforstyrrede jobber tenker du på da? Har du vært lenge utenfor arbeidslivet? Husk at det er konkurranse om hver eneste jobb og du må overbevise arbeidsgiver at du er det beste valget for dem. Greier du stå inne for det?

Jeg har noen konkrete mulige jobber i sikte, det er pga av og pga av.( har noen mennesker jeg kjenner som trengte noe konkret hjelp)

Men jeg vil ikke om kvalifikasjonene på papiret er så avvikende, men kanskje bør jeg kanskje ikke bry meg...?

Det er snakk om systemutvikling, og jeg har gjort noen mindre joibber i et av firmaene, den siste var de veldig fornøyd med, men jeg gikk tilbake til studier, delvis pga av lav selvtillit, og ingen formell kompetanse på området, i ettertid, ser jeg de fleste mennene der ikke har formell kompetanse,

så hvem vet kanskje jeg bare har kjønnsmessig lav selvtillit?:-(

Jeg vet ikke, mennene på it, det var bare menn der, var hyggelige alle, de fleste drev med spill og film, og det var hyggelig og greit å spise lunsj sammen også. Jeg pleide før sette meg for meg selv, men nå kjentes det mer overkommelig, syns film er greit å snakke om, og spill er interessant, spiller ikke mye, men ville nok gjort det om jeg hadde mer fred og ro.

Anonymkode: 134d5...6e3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...