Gå til innhold

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja de tror vel alt er greit. Det er ikke alltid så lett for meg å forklare ting på en time, det går fort det. Og jeg er jo som regel oppegående når han er her. Han aner ingenting om min hverdag. 

Det er ganske urettferdig av deg å si at de ikke bryr seg dersom du ikke har gitt de en sjanse til å forstå hvordan du har det. Nei, det er ikke lett å få sagt alt på en time. Det er derfor jeg mener du skal skrive det ned. Og har du ikke printer så skriv for hånd. Du kan skrive ned på et ark, det du har skrevet her nå.

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

23

• stjernestøv

13

• Trine

8

• Madelenemie

6

Mest aktive i denne tråden

stjernestøv
2 minutter siden, Trine skrev:

Det er ganske urettferdig av deg å si at de ikke bryr seg dersom du ikke har gitt de en sjanse til å forstå hvordan du har det. Nei, det er ikke lett å få sagt alt på en time. Det er derfor jeg mener du skal skrive det ned. Og har du ikke printer så skriv for hånd. Du kan skrive ned på et ark, det du har skrevet her nå.

Prøver jo å fortelle så godt jeg kan om min hverdag, han spurte jo om jeg gikk tur i dag. "Nei" sa jeg da. 

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Prøver jo å fortelle så godt jeg kan om min hverdag, han spurte jo om jeg gikk tur i dag. "Nei" sa jeg da. 

At du ikke gikk tur i dag sier jo ikke noe om din hverdag. Du er stadig på dagsenteret og da blir du skikkelig dårlig. Har du fortalt han det?

stjernestøv
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

At du ikke gikk tur i dag sier jo ikke noe om din hverdag. Du er stadig på dagsenteret og da blir du skikkelig dårlig. Har du fortalt han det?

Han mente om jeg gikk tur generelt. Jeg sa jeg ble dårlig av å være på dagsenteret, at jeg tok inn de andres energier. At det satt i til dagen etterpå. 

Madelenemie
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør du noe nyttig, eller sitter du og råtner på rot?

Anonymkode: 8f141...0cb

Tja

råtne på rot gjør jeg ikke, men var til tannlegen i dag, og hun mente jeg måtte/burde ha vondt i en hjørnetann.

Jeg svarte nei og nei, jeg har ikke vondt og tennene kjenner jeg i vertfall fort om det er noe med sa jeg, det er lettere enn følelsene og empatiene og sympatiene og tenkeriene, m.m.

Så mulig en del av meg, hjørnetanna, råtner på rot, det kunne virke sånn på tannlegen:lol:

Hun sa jeg hadde en betennelse? og at hun neste gang på min bursdag faktisk, skal borre gjennom hele tannen, helt inn til betennelsen, også skal hun rotfylle tannen. Jeg svarte, "ok".

Etter en stund kom jeg på å spørre om dette:

" kan man ha en alvorlig betennelse og ikke kjenne antydning til smerte?", da svarte tannlegen, "ja det kan man", så da fikk jeg ny time på min bursdag, jeg har jo ikke vondt, så det er ikke noen hast. Da tannlegen sa datoen sa jeg "Det er på bursdagen min:-)", da sa tannlegen, "oi, du kan få en annen dag", da svarte jeg og da smilte jeg veldig, jeg lo litt også, " Neida det går fint jeg skal ikke feire meg selv hele dagen". Jeg tenkte så på at det er jo en fin ting å gjøre på en bursdag, bli kvitt en alvorlig betennesle, ved å borre gjennom hele tannen, sånn som tannlegen beskrev det, like inn til nerven og betennelsen, fjerne betennelsen og tette igjen:-)

Timen er på formiddagen, så jeg har god tid til å bli kvttt bedøvelsen og spise god mat på kvelden.

Foruten å få høre at en bitteliten del av meg, råtner på rot, så har jeg ryddet en bod og kastet en masse greier jeg ikke trenger og ikke husket på, ut i bilen, det er på vei til fretex og kommer til fretex i morgen.

Annonse

AnonymBruker
11 minutter siden, Madelenemie skrev:

Tja

råtne på rot gjør jeg ikke, men var til tannlegen i dag, og hun mente jeg måtte/burde ha vondt i en hjørnetann.

Jeg svarte nei og nei, jeg har ikke vondt og tennene kjenner jeg i vertfall fort om det er noe med sa jeg, det er lettere enn følelsene og empatiene og sympatiene og tenkeriene, m.m.

Så mulig en del av meg, hjørnetanna, råtner på rot, det kunne virke sånn på tannlegen:lol:

Hun sa jeg hadde en betennelse? og at hun neste gang på min bursdag faktisk, skal borre gjennom hele tannen, helt inn til betennelsen, også skal hun rotfylle tannen. Jeg svarte, "ok".

" kan man ha en alvorlig betennelse og ikke kjenne antydning til smerte?", da svarte tannlegen, "ja det kan man", så da fikk jeg ny time på min bursdag, jeg har jo ikke vondt, så det er ikke noen hast. Da tannlegen sa datoen sa jeg "Det er på bursdagen min:-)", da sa tannlegen, "oi, du kan få en annen dag", da svarte jeg og da smilte jeg veldig, jeg lo litt også, " Neida det går fint jeg skal ikke feire meg selv hele dagen". Jeg tenkte så på at det er jo en fin ting å gjøre på en bursdag, bli kvitt en alvorlig betennesle, ved å borre gjennom hele tannen, sånn som tannlegen beskrev det, like inn til nerven og betennelsen, fjerne betennelsen og tette igjen:-)

Timen er på formiddagen, så jeg har god tid til å bli kvttt bedøvelsen og spise god mat på kvelden.

Foruten å få høre at en bitteliten del av meg, råtner på rot, så har jeg ryddet en bod og kastet en masse greier jeg ikke trenger og ikke husket på, ut i bilen, det er på vei til fretex og kommer til fretex i morgen.

Rotfylling er alltid gøy, vel.

Anonymkode: f096c...23e

Madelenemie
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Rotfylling er alltid gøy, vel.

:lol:yepp, 

Jeg gleder meg mest til å få bedøvelse og til det tidspunktet hvor tannlegen driver med "smertefulle" ting også spør, " Går det bra? du kjenner ikke smerte?", også svarer man ved nikk og jeg "nnn" en nasal neselyd, som betyr, ja fordi munnen er full av instrumenter og sugerør, , noe tannlegen tar som en bekreftelse, og selv er jeg da lettet over at det fins så god smertelindring, man trenger ikke bli holdt av familie, alt foregår, takket være vitenskap, jeg syns det er deilig. Da jeg i dag pusset alle tennene med borr med noen form for pussegel, iset det grusomt, fordi jeg hadde ikke bedøvelse, det har man ikke for borre-rensing, var bare på kontroll, men jeg viste ikke en følelse av ubehag, fordi det var viktig for meg at det ble rengjort grundig, og jeg tenkte, ynker jeg meg, blir ikke borre-rengjøringen like grundig, 

AnonymBruker
20 hours ago, Madelenemie said:

Tja

Det var jo en fin liten historie! :)

Jeg hviler meg og gjør ingen verdens ting. Jeg har egentlig lyst til å syte om hvor synd det er i meg, men så er jeg så drittlei av folk som syter at jeg i hvert fall ikke orker å høre meg selv gjøre det. Ikke hjelper det å syte heller. Da sier vi at det er en herlig dag. Deilig å sløve litt på sofaen, altså. Jeg gidder hverken å gjøre noe fornuftig eller ufornuftig, for da blir jeg nødt til skifte stilling.

AnonymBruker
27 minutes ago, tonie said:

Jeg hviler meg og gjør ingen verdens ting. Jeg har egentlig lyst til å syte om hvor synd det er i meg, men så er jeg så drittlei av folk som syter at jeg i hvert fall ikke orker å høre meg selv gjøre det. Ikke hjelper det å syte heller. Da sier vi at det er en herlig dag. Deilig å sløve litt på sofaen, altså. Jeg gidder hverken å gjøre noe fornuftig eller ufornuftig, for da blir jeg nødt til skifte stilling.

Men nå syter jo du også - du syter på de som syter - selv om du forsøker å fremstå som du ikke syter. De du anklager for å syte syter over livet, du syter over personer - jeg vet ikke hva som er best...

Madelenemie
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo en fin liten historie! :)

:)

Yepp og den handlet om å råtne på rot.

Er det ikke rart at man kan ha et alvorlig rotproblem, uten å ha problemer selv eller vondt, jeg har veldig lite lyst til at tannlegen skal borre seg gjennom hele tannen, som hun sa, helt inn til betennelsen;-( I mine ører og videre innover i hodet,gikk det mer og mer opp for meg hva tannlegen sa,  borre seg helt igjennom, gjennom den tykke tannen, jeg trengte ikke bekymre meg, sa tannlegen, tannen ville se like pen ut etterpå, men jeg lurer jo på hvordan en så pen tann kan være så rotten og syk på innsiden?

Jeg innvendte, og sa, noe om at det var vondt å ha det skarpe i munnen, og at kanskje det skled litt, og at det lagde skyggen, men nei tannlegen sa det ikke var tilfelle.,

Tannen er kritthvit og A1, jeg syns det er rart at inni den står det så dårlig til? :-(

Jeg forstår ikke hvorfor man skal borre tvers igjennom tykke tenner, før det er vondter i dem?

Jeg har ellers ingen hull sa tannlegen, så jeg er blitt flink på tannpuss og tanntråd, det siste er litt så som så, jeg gjorde en ekstra innsats en uke før tannlegekonsultasjonen, var redd for å blø fra tannkjøttet, for da er svaret at man ousser dårlig eller ikke er flink med tanntråd.

AnonymBruker
3 minutes ago, Madelenemie said:

Er det ikke rart at man kan ha et alvorlig rotproblem, uten å ha problemer selv eller vondt, jeg har veldig lite lyst til at tannlegen skal borre seg gjennom hele tannen, som hun sa, helt inn til betennelsen;-( I mine ører og videre innover i hodet,gikk det mer og mer opp for meg hva tannlegen sa,  borre seg helt igjennom, gjennom den tykke tannen, jeg trengte ikke bekymre meg, sa tannlegen, tannen ville se like pen ut etterpå, men jeg lurer jo på hvordan en så pen tann kan være så rotten og syk på innsiden?

Jeg innvendte, og sa, noe om at det var vondt å ha det skarpe i munnen, og at kanskje det skled litt, og at det lagde skyggen, men nei tannlegen sa det ikke var tilfelle.,

Tannen er kritthvit og A1, jeg syns det er rart at inni den står det så dårlig til? :-(

Jeg forstår ikke hvorfor man skal borre tvers igjennom tykke tenner, før det er vondter i dem?

Jeg har ellers ingen hull sa tannlegen, så jeg er blitt flink på tannpuss og tanntråd, det siste er litt så som så, jeg gjorde en ekstra innsats en uke før tannlegekonsultasjonen, var redd for å blø fra tannkjøttet, for da er svaret at man ousser dårlig eller ikke er flink med tanntråd.

AB8ZvXp.png

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, tonie skrev:

Jeg er dritt lei bessvitere med alt på stell som ikke forstår at andre kan ha det vanskelig.

Så sånn er det.

Lykke til, og vel hjem.

AnonymBruker
41 minutter siden, Madelenemie skrev:

Rart tannen er betent når det ikke er, eller har, vært vondt. Kanskje best å få en second opinion.

Madelenemie
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

AB8ZvXp.png

Hei!

Jeg vet ikke,

Det var vel jeg som prøvde spørre deg om det ikke er rart at man må borre tvers gjennom en fin tann, man ikke har vondt i.

Endret av Madelenemie
Madelenemie
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart tannen er betent når det ikke er, eller har, vært vondt. Kanskje best å få en second opinion.

Hei!

Ja det har jeg lyst til, men så er dette spesialavdelingen, og tannlegen er en spesialist, mer enn en vanlig tannlege.

For å borre tvers gjennom tannen, helt inn til det hun mener er en betennelse, skal hun bruke en vanlig tannlege, for det er bare en vanlig rotfylling, men det jeg har tenkt på mer og mer, er at jeg syns man kan vente, siden jeg ikke har vondt, og jeg tenker sende tannlegen en mail om det snart og før neste time.

Jeg trenger en forklaring på hvorfor man rotfyller en tann når man ikke har antydning til noe som helst ubehag.

39 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Ja det har jeg lyst til, men så er dette spesialavdelingen, og tannlegen er en spesialist, mer enn en vanlig tannlege.

For å borre tvers gjennom tannen, helt inn til det hun mener er en betennelse, skal hun bruke en vanlig tannlege, for det er bare en vanlig rotfylling, men det jeg har tenkt på mer og mer, er at jeg syns man kan vente, siden jeg ikke har vondt, og jeg tenker sende tannlegen en mail om det snart og før neste time.

Jeg trenger en forklaring på hvorfor man rotfyller en tann når man ikke har antydning til noe som helst ubehag.

Det står her at " Det finnes et helt spekter av symptomer, fra voldsomme, uutholdelige smerter til ingen smerter eller ubehag. "

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/rotbetennelse.php

Nå kan infeksjonen spre seg til kjevebenet rundt tannens røtter (jeg har hatt den type betennelse fordi jeg ventet for lenge med å gå til tannlegen, og det var det vondeste jeg noen gang har opplevd). Så det er sikkert tryggest å få det fikset. 

Madelenemie
9 minutter siden, slabbedask skrev:

Det står her at " Det finnes et helt spekter av symptomer, fra voldsomme, uutholdelige smerter til ingen smerter eller ubehag. "

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/rotbetennelse.php

Nå kan infeksjonen spre seg til kjevebenet rundt tannens røtter (jeg har hatt den type betennelse fordi jeg ventet for lenge med å gå til tannlegen, og det var det vondeste jeg noen gang har opplevd). Så det er sikkert tryggest å få det fikset. 

Ok,

Takk, da skjønner jeg sikkerheten til tannlegen.

Det virket rart å ha betennelse uten smerter...men nå ser jeg at det gjelder flere.

Men forresten har jeg det de kaller høy smerteterskel, har du også det? 

Jeg har falt ned fra høyder, brukket legemsdeler og ikke hatt smerte, i vertfall registrerte jeg det ikke, husket det ikke da jeg kom til sykehuset, el.l. og jeg kjente heller ikke at jeg hadde rier, før pressriene kom, men du vet ikke hva pressrier er tror jeg, men pressrier er vondt , eller jeg vet ikke, om pressriene er vondt, egentlig, det som jeg følte var vondt, var ikke riene de ville måle på magen min, de fester et belte på magen med ledninger til et apparat, for å sjekke rienee, det var rett og slett å få et barn ut i friluft som var vondt, det var altså ikke på magen jeg hadde vondt, det var helt andre steder, lenger ned jeg hadde vondt. Men jeg skrek ikke og oppførte meg ustabilt psykisk, jeg tenkte jeg skulle dø, så derfor lagde jeg ingen lyd.

Jeg kjempet for å overleve, og det gjør man best stille, jeg overlevde og resultatet ble et barn:-)

Men de der instrumentene og beltene og teoriene, de passer ikke som fasit for alle.

Jeg var på sykehuset en gang, husker ikke nå hvorfor, men de mente da jeg en gang må ha knukket nakken, jeg sa det tror jeg ikke, jeg husker ikke noe sånt fra barndommen, men skadene mine i nakken er det de kaller oppsiktsvekkende, jeg vet ikke at jeg er skadet i nakken, har aldri vondt i rygg og nakke, Når jeg får så mange spørsmål om hva som kan ha forrårsaket en slik synlig skade på skjelletet, blir jeg sliten, det er en av grunnene til at jeg holder meg unna sykehus, 

Det er greit at leger spør, men når pasienten svarer, "jeg vet ikke" eller "det tror jeg ikke" osv...da mener jeg man må få fred.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...