AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 Det virker som man må være suicidal eller psykotisk for å få hjelp på dpsen. Nå har jeg fått avslag fra tre dpser. Personlighetsforstyrrelse, sosial angst og depresjon er ikke bra nok for dem. De skriver at det ikke er kostnadsnyttig for dem. Min verdi som menneske daler fordi jeg blir eldre og fordi jeg har blitt en kroniker. Anonymkode: 8ec0a...e02 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 Kostnadsnyttig for DPS? !!!!!! ?????? De brevene vil jeg gjerne få en kopi av. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 Ja de brukte ordet kostnadsnyttig. Jeg var ikke syk nok. Anonymkode: 8ec0a...e02 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja de brukte ordet kostnadsnyttig. Jeg var ikke syk nok. Anonymkode: 8ec0a...e02 Jobber du? Anonymkode: 15ee3...031 0 Siter
ISW Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 Er du sikker på at du ikke har misforstått noe i brevet eller projiserer det de skriver over på deg selv? Det er jo mulig de mener at de ikke kan hjelpe deg. Det er jo en dårlig ide å bruke ressurser på noe som ikke hjelper, men det betyr jo ikke at DU er verdiløs. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja de brukte ordet kostnadsnyttig. Jeg var ikke syk nok. Anonymkode: 8ec0a...e02 NPM <3 Anonymkode: a2b47...f09 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: NPM <3 Anonymkode: a2b47...f09 Hva betyr det? Anonymkode: 8ec0a...e02 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 30 minutter siden, issomethingwrong skrev: Er du sikker på at du ikke har misforstått noe i brevet eller projiserer det de skriver over på deg selv? Det er jo mulig de mener at de ikke kan hjelpe deg. Det er jo en dårlig ide å bruke ressurser på noe som ikke hjelper, men det betyr jo ikke at DU er verdiløs. Nei, men det er så vanskelig å finne en behandler. Jeg har sendt ca 30 eposter til behandlere, ikke noe napp, noen sender sure avvisende svar etter at jeg har gitt ut sensitiv informasjon til dem om meg selv. Det er tungt! Nav krever at jeg går i behandling for å få penger. Anonymkode: 8ec0a...e02 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, men det er så vanskelig å finne en behandler. Jeg har sendt ca 30 eposter til behandlere, ikke noe napp, noen sender sure avvisende svar etter at jeg har gitt ut sensitiv informasjon til dem om meg selv. Det er tungt! Nav krever at jeg går i behandling for å få penger. Anonymkode: 8ec0a...e02 NAV og helsevesenet i et nøtteskall. Anonymkode: 15ee3...031 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber du? Anonymkode: 15ee3...031 Nei, jeg søker jobb, men har for lite arbeidserfaring i forhold til alder så det er ganske dødfødt. Det er også vanskelig å skaffe praksisplass. Anonymkode: 8ec0a...e02 0 Siter
ISW Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men det er så vanskelig å finne en behandler. Jeg har sendt ca 30 eposter til behandlere, ikke noe napp, noen sender sure avvisende svar etter at jeg har gitt ut sensitiv informasjon til dem om meg selv. Det er tungt! Nav krever at jeg går i behandling for å få penger. Anonymkode: 8ec0a...e02 Du får vel mer gjennomslagskraft om (fast)legen henviser deg og skriver brevene? NAV kan også henvise til behandling. 0 Siter
frosken Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 2 timer siden, issomethingwrong skrev: Du får vel mer gjennomslagskraft om (fast)legen henviser deg og skriver brevene? NAV kan også henvise til behandling. Ikke nødvendigvis når det gjelder privatpraktiserende i Oslo. Tradisjonen har vært slik at behandlerne vektlegger at pasientene selv er så motiverte at de tar kontakt enten skriftlig eller muntlig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 26 minutter siden, frosken skrev: Ikke nødvendigvis når det gjelder privatpraktiserende i Oslo. Tradisjonen har vært slik at behandlerne vektlegger at pasientene selv er så motiverte at de tar kontakt enten skriftlig eller muntlig. Evt at de ikke vil ha de som er for syke til å orke å ta kontakt selv? Anonymkode: a2b47...f09 0 Siter
frosken Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Evt at de ikke vil ha de som er for syke til å orke å ta kontakt selv? Anonymkode: a2b47...f09 Oslo-systemet har vel i mange år vært slik at de sykeste behandles på dps (litt forenklet sagt), mens de som ikke har behov for koordinerte tjenester i stor grad har vært behandlet av de privatpraktiserende. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 2 minutter siden, frosken skrev: Oslo-systemet har vel i mange år vært slik at de sykeste behandles på dps (litt forenklet sagt), mens de som ikke har behov for koordinerte tjenester i stor grad har vært behandlet av de privatpraktiserende. Det er forenklet sagt, ja! Anonymkode: a2b47...f09 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 9 minutes ago, AnonymBruker said: Bra at han vil ordne opp, vel. Anonymkode: 15ee3...031 Ja, all ære til han. Anonymkode: b05dd...1b7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 Skrevet 7. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg søker jobb, men har for lite arbeidserfaring i forhold til alder så det er ganske dødfødt. Det er også vanskelig å skaffe praksisplass. Anonymkode: 8ec0a...e02 Du prioriteres vel rett og slett ikke da. Anonymkode: 15ee3...031 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 Skrevet 8. april 2016 Jeg har litt av de samme diagnosene og er også litt oppe i åra, falt ut av arbeidslivet, ufør og uten barn. Så jeg er ikke "kostnadsnyttig". Likevel har jeg ved å søke behandling hos psykiatere med refusjonsrett funnet en som ser på meg som et like verdifullt menneske som alle andre. Jeg fikk mange avslag, også fra dps i årenes løp, det gjorde vondt, man føler seg så liten, men heldigvis finnes det noen engler der ute. Om du ikke vil søke behandling hos privatpraktiserende, så finnes det spesialiserte poliklinikker for personlighetspsykiatri ved sykehusene en del steder, enten mentaliseringsbasert behandling eller dialektisk atferdsterapi (særlig for dem med EUPF). Jeg håper du ikke gir opp å finne en behandler som kan hjelpe deg. Skriv et brev rett fra hjertet og fortell om deg selv og hva du vil jobbe med i terapi. Anonymkode: 2342c...8be 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 Skrevet 8. april 2016 19 timer siden, issomethingwrong skrev: Du får vel mer gjennomslagskraft om (fast)legen henviser deg og skriver brevene? NAV kan også henvise til behandling. Jeg sendte henvisning fra fastlegen til dpsene. Anonymkode: 8ec0a...e02 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 Skrevet 8. april 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har litt av de samme diagnosene og er også litt oppe i åra, falt ut av arbeidslivet, ufør og uten barn. Så jeg er ikke "kostnadsnyttig". Likevel har jeg ved å søke behandling hos psykiatere med refusjonsrett funnet en som ser på meg som et like verdifullt menneske som alle andre. Jeg fikk mange avslag, også fra dps i årenes løp, det gjorde vondt, man føler seg så liten, men heldigvis finnes det noen engler der ute. Om du ikke vil søke behandling hos privatpraktiserende, så finnes det spesialiserte poliklinikker for personlighetspsykiatri ved sykehusene en del steder, enten mentaliseringsbasert behandling eller dialektisk atferdsterapi (særlig for dem med EUPF). Jeg håper du ikke gir opp å finne en behandler som kan hjelpe deg. Skriv et brev rett fra hjertet og fortell om deg selv og hva du vil jobbe med i terapi. Anonymkode: 2342c...8be Jeg har vært i kontakt med personlighetsforstyrrelses poliklinikken på Ullevål. Sist i 2010. Begge gangene avvist fordi de mente jeg var for skjør til gruppeterapi. Anonymkode: 8ec0a...e02 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.