Gå til innhold

Tung hverdag.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Jeg svir i hjernen, hva er det som skjer? Og har den dopa følelsen, en ekkel måte å være dopa på. Har kun vært med på en kjøretur i dag, ellers har jeg ligget på sofaen. Gruer meg til i morgen for da må jeg dusje, alt er så tungt. Det beste er å sove, men får bare sove om natta.,Er så lei av at jeg klarer så lite, men ikke noe å gjøre med det. Hvis det bli sol i morgen skal jeg sitte ute litt. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg svir i hjernen, hva er det som skjer? Og har den dopa følelsen, en ekkel måte å være dopa på. Har kun vært med på en kjøretur i dag, ellers har jeg ligget på sofaen. Gruer meg til i morgen for da må jeg dusje, alt er så tungt. Det beste er å sove, men får bare sove om natta.,Er så lei av at jeg klarer så lite, men ikke noe å gjøre med det. Hvis det bli sol i morgen skal jeg sitte ute litt. 

Syntes du skal ta dette opp med legen og KREVE bedre oppfølgning.

Anonymkode: b4e03...f80

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Syntes du skal ta dette opp med legen og KREVE bedre oppfølgning.

Anonymkode: b4e03...f80

Ja det er nå en stund til jeg skal til han, sykepleieren velger jeg hvor ofte han skal komme. Men hva kan han gjøre? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke rusle en kveldstur?

Anonymkode: cb6c5...abb

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke rusle en kveldstur?

Det klarer jeg ikke nå. Går heller og legger meg snart. 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Man blir i grunnen sviske av å ligge på sofaen og alt blir tungt. Du har en kropp som liker å røre på seg/være i aktivitet for å fungere. Gjør du det motsatte fungerer ingenting til slutt. Du blir tom/energiløs, muskler svinner hen, blodtrykket på trynet som gjør deg ør og rar ved aktivitet, balansen er ute å kjøre og du blir sliten ved aktivitet. Du blir sliten/ør/rar ved aktivitet og ved å være sammen med andre (ytre stimuli) og det tolkes da til at aktiviteten/være med andre ikke er bra og sofaen prioriterer igjen. Og det hele blir en evig vond runddans. 

Du har "oppskriften". Du har ingrediensene. Det mangler bare at du begynner å "lage" og at du gjør det jevnlig :)

Anonymkode: 8f332...24d

stjernestøv
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir i grunnen sviske av å ligge på sofaen og alt blir tungt. Du har en kropp som liker å røre på seg/være i aktivitet for å fungere. Gjør du det motsatte fungerer ingenting til slutt. Du blir tom/energiløs, muskler svinner hen, blodtrykket på trynet som gjør deg ør og rar ved aktivitet, balansen er ute å kjøre og du blir sliten ved aktivitet. Du blir sliten/ør/rar ved aktivitet og ved å være sammen med andre (ytre stimuli) og det tolkes da til at aktiviteten/være med andre ikke er bra og sofaen prioriterer igjen. Og det hele blir en evig vond runddans. 

Du har "oppskriften". Du har ingrediensene. Det mangler bare at du begynner å "lage" og at du gjør det jevnlig :)

Ja må ta meg sammen. Det er vondt i ryggen og bena når jeg går. Føler meg som en gammel dame. Å må ta meg sammen. 

stjernestøv
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke helt enig at det bare er å lage. Det kjennes jævlig tungt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta bort bare da ;) Jeg har selv en kronisk sykdom som i perioder betyr sengeliggende. Jeg vet hva det koster å starte og å starte på nytt og på nytt. Ja, det er j' tungt, men det er gjennomførbart om man tar det i sitt eget tempo. Og "premien" er en bedre fungerende og sterkere kropp,  og ikke minst en gladere psyke. 

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta bort bare da ;) Jeg har selv en kronisk sykdom som i perioder betyr sengeliggende. Jeg vet hva det koster å starte og å starte på nytt og på nytt. Ja, det er j' tungt, men det er gjennomførbart om man tar det i sitt eget tempo. Og "premien" er en bedre fungerende og sterkere kropp,  og ikke minst en gladere psyke. 

Ok. Får prøve da. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Får prøve da. 

Jeg håper du gjør i stedet for å prøve, for din egen del :)

stjernestøv
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper du gjør i stedet for å prøve, for din egen del :)

Ok. Ja må gjøre det 😊

AnonymBruker
Skrevet

"Just" do it. :) But you just must. You must do it to do it.

AnonymBruker
Skrevet

Du må gjøre det for å gjøre det. :P For å gjøre en ting, så må man gjøre den tingen. Hvis man ikke gjør den tingen, så gjør man det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Forsøk å tenke at de tingene du vil gjøre har en egenverdi. At det ikke er for å oppnå noe.

Det er mitt tips.

stjernestøv
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Just" do it. :) But you just must. You must do it to do it.

Ikke lett, men nå må jeg faen meg ta meg sammen. Må vel ha litt viljestyrke en plass. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, stjernestøv said:

Ikke lett, men nå må jeg faen meg ta meg sammen. Må vel ha litt viljestyrke en plass. 

Er det ikke deilig med frisk luft og litt mosjon da?

stjernestøv
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke deilig med frisk luft og litt mosjon da?

Tok en runde nå, det gjorde vondt. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutes ago, stjernestøv said:

Tok en runde nå, det gjorde vondt. 

På sikt er nok det det minst vonde.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På sikt er nok det det minst vonde.

Tror det er skjelettet mitt som sliter pga alt fettet. Tungt å bære på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...