Gå til innhold

Persnligetsforstyrrelse Borderline

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann som i dag er 69 år ha slitt med en personlighetsforstyrrelse borderline i mange år. Han ikke vært særlig villig til å forsøke behandling tidligere. Brukte heller alkohol som behandling, noe som ikke gjorde saken noe bedre. Bruker i dag ikke alkohol. Jeg har nå satt benet ned, da jeg synes at det er svært tungt å leve med ham, selv om lidelsen er bitt noe mildere med årene. Fastlegen vil prøve ut noen medikamenter, han ble satt på Fluanxol 0.5 mg 2 morgen og 2 kveld. Føler denne har liten virkning, enkelte symptomer blir heller forsterket. Har hørt at lave doser med nevroleptika kan ha noe bedre effekt på blant annet hans angst, mistenksomhet og depressivitet. Loxapin? Hva mener du som er Psykiater?

Anonymkode: e0b61...a3d

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med Fluanxol 1 mg x 2 har han fått det du etterlyser - nevroleptika i lave dose. Har han prøvd det lenge nok? kanskje skal dosen økes noe.

Loksapin finnes ikke i tablettform i Norge.

• 2 uker senere...
Skrevet
Den ‎11‎.‎04‎.‎2016 at 9.19, AnonymBruker skrev:

Min mann som i dag er 69 år ha slitt med en personlighetsforstyrrelse borderline i mange år. Han ikke vært særlig villig til å forsøke behandling tidligere. Brukte heller alkohol som behandling, noe som ikke gjorde saken noe bedre. Bruker i dag ikke alkohol. Jeg har nå satt benet ned, da jeg synes at det er svært tungt å leve med ham, selv om lidelsen er bitt noe mildere med årene. Fastlegen vil prøve ut noen medikamenter, han ble satt på Fluanxol 0.5 mg 2 morgen og 2 kveld. Føler denne har liten virkning, enkelte symptomer blir heller forsterket. Har hørt at lave doser med nevroleptika kan ha noe bedre effekt på blant annet hans angst, mistenksomhet og depressivitet. Loxapin? Hva mener du som er Psykiater?

Anonymkode: e0b61...a3d

Den ‎11‎.‎04‎.‎2016 at 9.33, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Med Fluanxol 1 mg x 2 har han fått det du etterlyser - nevroleptika i lave dose. Har han prøvd det lenge nok? kanskje skal dosen økes noe.

Loksapin finnes ikke i tablettform i Norge.

Takk for svar, han  har gått på den dosen i kun i 1mnd. Så det kan være at det er for kort tid til merke noe særlig virkning?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...