Psykojenta Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 (endret) Kronisk økt suicidalfare? Jeg leste endel journaler i natt og dette var et uttrykk som gikk igjen i flere av dem. I tillegg ser jeg at psykiatrisk sykepleier har fått gjennom sin diagnosesetting på meg. Det står : Psykiatrisk sykehistorie: Tilbakevendende depresjoner.Tidl.diagnose bipolar lidelse Uspesifisert spiseforstyrrelse. Blandede personlighetsforstyrrelser/emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Sosiale fobier, angst. Suicidalitet. Det står ingenting om hallusinasjoner eller den type problemer...eller tvangstanker. Bare fordi jeg ikke har hatt aktive og ordentlige lange oppturer, da de bare har vart noen dager, så ikke lenge nok til diagnose i seinere tid. Men oppturene i 2001 og 2007 var over flere mnd, så de er rimelig sikre. Kan det være jeg er en godt medisinert Bipolar?? Har riktignok endel depresjoner fortsatt, men altså ikke oppturer. Jeg prøver egentlig bare å finne meg selv. Jeg kjenner meg ikke igjen nok i EUPF, mens jeg kjenner meg godt igjen i Bipolar - sikkert derfor jeg prøver å "forsvare" denne diagnosen...for det er ingen lett diagnose å ha, men med tanke på hva jeg har fått så... JA, har endel trass og er til tider veldig sta, men føler faktisk at det til tider har vært veldig bra for meg - har jeg bestemt meg for å klare noe, er jeg sta nok til å klare gjennomføre det til målstreken. Røykeslutt(oppturen i 2007, kunne klare "alt"),Begynne å jobbe en dag i uka(flere dager om jeg blir spurt), fremføre gruppeoppgaver foran 50+(tirsdag og onsdag forrige uke - for to år siden prøvde jeg det samme og endte med å rømme scenen og sitte full av angst i et hjørne en annen plass der vi var, klarte ikke si et eneste ord på scenen eller ei stund etterpå) Nå skal jeg slutte med alkohol, med litt hjelp utenfra da... Er det noen jeg kan prate med om disse diagnosene og diagnosesetting fra en psyk.sykepleier? Har jeg lov til å ta kontakt med overlegen der psyk.sykepleieren jobber(og jeg får behandling) og spørre om hvordan/hvorfor jeg har fått disse diagnosene? *edit: ja, jeg kverner mye på dette med diagnoser. Egentlig burde jeg sett på symptomer og jobbet kun ut fra det* Endret 11. april 2016 av Psykojenta 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 Dette må du nesten klage på. Anonymkode: a9172...226 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 En psykiatrisk sykepleier skal ikke sette diagnoser. Det er leger, psykiatere og psykologer som kan sette diagnoser. Har du ikke føtt utredning av en psykolig eller psykiater? I så fall ville jeg klaget. Med alle de diagnosene, virker det som de ikke helt vet hva som er rett. Selvsagt kan man både ha bipolar og eupf, men sjansen er også at begge er satt, fordi den som har satt dem imke har kompetanse til å skille mellom de to. Jeg ville vurdert å klage og søkt om en skikkelig utredning, sånn at du kan få rett diagnose og dermed rett behandling. Anonymkode: 89ad0...028 0 Siter
Psykojenta Skrevet 11. april 2016 Forfatter Skrevet 11. april 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: En psykiatrisk sykepleier skal ikke sette diagnoser. Det er leger, psykiatere og psykologer som kan sette diagnoser. Har du ikke føtt utredning av en psykolig eller psykiater? I så fall ville jeg klaget. Med alle de diagnosene, virker det som de ikke helt vet hva som er rett. Selvsagt kan man både ha bipolar og eupf, men sjansen er også at begge er satt, fordi den som har satt dem imke har kompetanse til å skille mellom de to. Jeg ville vurdert å klage og søkt om en skikkelig utredning, sånn at du kan få rett diagnose og dermed rett behandling. Anonymkode: 89ad0...028 Det står tidl.diagnose bipolar lidelse. Det er altså noe de har gått bort fra. Lurer også på om noen av de "maniene" jeg har hatt har vært dysforisk... Jeg ble sendt på akuttpost av Overlege på DPS etter ett par minutters samtale I 07. Denne legen /psykiateren mente jeg var altfor høy...var innlagt I 8 uker. Etter denne innleggelsen har det stått Bipolar I alle papirer...fram til ifjor. 0 Siter
Wretch Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 Har det noe å si? Hvis medisinene hjelper deg, og det du får hjelp med det du sliter med i dag? 0 Siter
Trine Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 9 timer siden, Psykojenta skrev: Det står tidl.diagnose bipolar lidelse. Det er altså noe de har gått bort fra. Lurer også på om noen av de "maniene" jeg har hatt har vært dysforisk... Jeg ble sendt på akuttpost av Overlege på DPS etter ett par minutters samtale I 07. Denne legen /psykiateren mente jeg var altfor høy...var innlagt I 8 uker. Etter denne innleggelsen har det stått Bipolar I alle papirer...fram til ifjor. Jeg trodde bipolar var noe man ikke ble kvitt. At man kan bli bedre, men at det alltid vil ligge der. Selv om du ikke har hatt noen manier på lenge så betyr ikke det at du ikke er bipolar lenger. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 12. april 2016 Forfatter Skrevet 12. april 2016 9 timer siden, Wretch skrev: Har det noe å si? Hvis medisinene hjelper deg, og det du får hjelp med det du sliter med i dag? Medisinene fungerer ikke optimalt. Jeg har endel depresjoner, og endel hallusinasjoner. Hadde alt vært bra, hadde jeg selvfølgelig ikke klaga. Men hvis medisinene faktisk demper oppturene, vil jeg jo ikke gjøre en endring på de som har med det å gjøre. Jeg sliter fortsatt med mye, det er bare oppturene som er borte, alt annet er der... 0 Siter
Annkarin Skrevet 12. april 2016 Skrevet 12. april 2016 Du har bipolar 1 grunnet innleggelse for mani sykepleier er på bærtur 0 Siter
Psykojenta Skrevet 13. april 2016 Forfatter Skrevet 13. april 2016 Psykepleieren vil ikke snakke om diagnose. Jeg spurte om det var mulig å snakke med overlegen der..da sa hu at jeg skulle ta en ting av gangen...Så det blir medisiner og innleggelse i første omgang, men jeg kommer ikke til å gi meg på dette...synes jeg fortjener et svar på dette 0 Siter
Wretch Skrevet 13. april 2016 Skrevet 13. april 2016 On Tuesday, April 12, 2016 at 8:00 AM, Psykojenta said: Medisinene fungerer ikke optimalt. Jeg har endel depresjoner, og endel hallusinasjoner. Hadde alt vært bra, hadde jeg selvfølgelig ikke klaga. Men hvis medisinene faktisk demper oppturene, vil jeg jo ikke gjøre en endring på de som har med det å gjøre. Jeg sliter fortsatt med mye, det er bare oppturene som er borte, alt annet er der... Definer "optimalt"... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Det er en total misforståelse hvis en behandler mener at du ikke har BP fordi det er så lenge siden sist du har hatt en episode. En BP-diagnose stilt på korrekt grunnlag varer livet ut. God behandling skal jo hindre nye episoder, men det fjerner ikke diagnosen. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 14. april 2016 Forfatter Skrevet 14. april 2016 16 timer siden, Wretch skrev: Definer "optimalt"... Leste du egentlig hele det innlegget? Jeg sier jo jeg har hallusinasjoner og depresjon. Da vil jeg si at det ikke er optimalt. Hadde depresjonen bare vært litt håpløshetstanker innimellom, men med SMT hver eneste dag, litt fri fra det på jobb og under enkelte avtaler, stemmer som sier jeg skal ta livet mitt...jeg er såpass tilstede at jeg ikke gjør det stemmen sier, men det frister jo ofte...hadde det ikke vært for én særdeles viktig person I livet, kan det hende jeg hadde falt for befalingene. 0 Siter
Wretch Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 13 minutes ago, Psykojenta said: Leste du egentlig hele det innlegget? Jeg sier jo jeg har hallusinasjoner og depresjon. Da vil jeg si at det ikke er optimalt. Hadde depresjonen bare vært litt håpløshetstanker innimellom, men med SMT hver eneste dag, litt fri fra det på jobb og under enkelte avtaler, stemmer som sier jeg skal ta livet mitt...jeg er såpass tilstede at jeg ikke gjør det stemmen sier, men det frister jo ofte...hadde det ikke vært for én særdeles viktig person I livet, kan det hende jeg hadde falt for befalingene. Optimalt sett blir man vel et helt vanlig menneske, men det er så godt som ingen som blir det. 0 Siter
Wretch Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 21 minutes ago, Psykojenta said: Leste du egentlig hele det innlegget? Jeg sier jo jeg har hallusinasjoner og depresjon. Da vil jeg si at det ikke er optimalt. Hadde depresjonen bare vært litt håpløshetstanker innimellom, men med SMT hver eneste dag, litt fri fra det på jobb og under enkelte avtaler, stemmer som sier jeg skal ta livet mitt...jeg er såpass tilstede at jeg ikke gjør det stemmen sier, men det frister jo ofte...hadde det ikke vært for én særdeles viktig person I livet, kan det hende jeg hadde falt for befalingene. Får håpe du får en bedre medisinering, om det er mulig. Det er sikkert mulig det. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 14. april 2016 Forfatter Skrevet 14. april 2016 2 minutter siden, Wretch skrev: Optimalt sett blir man vel et helt vanlig menneske, men det er så godt som ingen som blir det. Jeg ønsker meg bare litt fri fra alt det vonde innimellom ...ukevis og mndvis med depresjon er ikke noe godt. Hallusinasjoner er heller ikke veldig behagelig. Jeg kan gjerne ta mine nedturer, men da må jeg få lov til å ønske at livet var fint innimellom og. Jeg er kjempehappy hver gang jeg får en fin dag eller om så noen timer. Det er med på at jeg holder ut. 0 Siter
Wretch Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 1 hour ago, Psykojenta said: Jeg ønsker meg bare litt fri fra alt det vonde innimellom ...ukevis og mndvis med depresjon er ikke noe godt. Hallusinasjoner er heller ikke veldig behagelig. Jeg kan gjerne ta mine nedturer, men da må jeg få lov til å ønske at livet var fint innimellom og. Jeg er kjempehappy hver gang jeg får en fin dag eller om så noen timer. Det er med på at jeg holder ut. Jeg håper det ordner seg! Men det er ingenting jeg kan gjøre... 0 Siter
Psykojenta Skrevet 14. april 2016 Forfatter Skrevet 14. april 2016 3 timer siden, Wretch skrev: Jeg håper det ordner seg! Men det er ingenting jeg kan gjøre... Nei...det er ikke så mye noen kan gjøre...må nok bare lære meg å leve med dette på ett eller annet vis... 0 Siter
Wretch Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Just now, Psykojenta said: Nei...det er ikke så mye noen kan gjøre...må nok bare lære meg å leve med dette på ett eller annet vis... Nei, det er nok mulig å endre på medisinene til det bedre! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.