Gå til innhold

Fjellbilder på Facebook

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lagt merke til at folk med lang utdannelse i statusyrker er veldig opptatt av å legge ut bilder fra skiturer på fjellet på Facebook?

Bare noe jeg tenkte på.

Anonymkode: a9208...db3

Kjent sak. Og helst skal det være turer litt utenom det vanlige - enten ekstra langt eller ekstra høyt, og gjerne på randonnée-ski.

AnonymBruker
19 minutter siden, Xtra skrev:

Kjent sak. Og helst skal det være turer litt utenom det vanlige - enten ekstra langt eller ekstra høyt, og gjerne på randonnée-ski.

Eller det skal være ekstra bratt nedover. Da skal det gjerne legges ut video fra kamera festet til hjelmen.

Sånn er det nok.

AnonymBruker
3 minutter siden, Strikka skrev:

SPYR av alle de lykkelige oppdateringene - prøver å holde meg unna face innimellom, men jammen ikke enkelt.  Blir så nedtrykt av å se "alle" som er så superlykkelige, aktive, har mange rundt seg osv. osv. osv. osv. :P

Blir deppa i lang tid etterpå. Føler meg som en raring, et utskudd.

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er heldigvis ikke obligatorisk å lese eller skrive på Facebook.  Etter hva jeg har latt meg fortelle, kan man også blokkere det man vil skjerme seg mot. 

9 minutter siden, Strikka skrev:

SPYR av alle de lykkelige oppdateringene - prøver å holde meg unna face innimellom, men jammen ikke enkelt.  Blir så nedtrykt av å se "alle" som er så superlykkelige, aktive, har mange rundt seg osv. osv. osv. osv. :P

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forstå at det føles slik om man synes man har det litt stusselig selv.

De som legger ut bilder fra tøffe fjellturer og lignende tenker nok ikke på dette, og det synes jeg ikke de nødvendigvis skal gjøre heller.  Det er valgfritt å være på Facebook og følge med på hva andre gjør.  Tror dessuten at svært få ser på seg selv som særs vellykkede selv om de har en vellykket fasade med fjellturer o.l. De aller fleste av disse som er på fjelltur i mellom har også sitt å slite med.

Selv forsøker jeg å ikke væer "brifete" på Facebook, men typisk legger jeg jo ut litt bilder fra turer og reiser, og det er nok en viss fallhøyde med tanke på skrytefaktor (overfor noen) her.

Endret av Xtra
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du lagt merke til at folk med lang utdannelse i statusyrker er veldig opptatt av å legge ut bilder fra skiturer på fjellet på Facebook?

Bare noe jeg tenkte på.

Hei!

Nei det har jeg ikke tenkt på før du skriver det nå,

men da jeg skulle sjekke opp, fikk behov for det, mitt barns kjærestes foreldre, oppdaget jeg deres FB, og der lå det nettopp fjellbilder:-) og de er har statusstillinger innenfor jus og økonomi.

Jeg er ikke overrasket for når vi skal på til fjellet, så drar de på fjellet, på sin hytte, og har man hytte på fjellet og liker å være der, så er det ikke så rart om man legger ut bilder fra fjellturer:-)

Jeg er ivrig topptur entusiast, jeg må på det høyeste fjellet, i nærheten, og sånn er barna oppvokst, så jeg tror vel gleden over friluftsliv og fjellvandringer mer har med ens egen opplevelse at dette som gøy mer enn hvilket yrke man primært har:-)

AnonymBruker
19 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Nei det har jeg ikke tenkt på før du skriver det nå,

men da jeg skulle sjekke opp, fikk behov for det, mitt barns kjærestes foreldre, oppdaget jeg deres FB, og der lå det nettopp fjellbilder:-) og de er har statusstillinger innenfor jus og økonomi.

Jeg er ikke overrasket for når vi skal på til fjellet, så drar de på fjellet, på sin hytte, og har man hytte på fjellet og liker å være der, så er det ikke så rart om man legger ut bilder fra fjellturer:-)

Jeg er ivrig topptur entusiast, jeg må på det høyeste fjellet, i nærheten, og sånn er barna oppvokst, så jeg tror vel gleden over friluftsliv og fjellvandringer mer har med ens egen opplevelse at dette som gøy mer enn hvilket yrke man primært har:-)

Kassafolk på Kiwi og vaskekoner har ikke råd til egen hytte på fjellet, vel.

Annonse

Hmm...burde jeg slutte å legge ut bilder fra fjellturer? Jeg er jo ikke akkurat rik og vellykket. Ikke er jeg superlykkelig heller. Syk håndtverker som gjør så godt a kan, det er det jeg er.

Jeg trodde ikke man måtte ha en hytte på fjellet for å dra på fjelltur. Telt funker fint det også. Og for de som ikke er redd for andre mennesker så har jo turistforeningen masse hytter overalt.

Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Hmm...burde jeg slutte å legge ut bilder fra fjellturer? Jeg er jo ikke akkurat rik og vellykket. Ikke er jeg superlykkelig heller. Syk håndtverker som gjør så godt a kan, det er det jeg er.

Jeg trodde ikke man måtte ha en hytte på fjellet for å dra på fjelltur. Telt funker fint det også. Og for de som ikke er redd for andre mennesker så har jo turistforeningen masse hytter overalt.

Tja vi kan jo bli tatt for å ha statusyrker:lol: ser man på din FB så skulle man ikke tro du var på trygd eller AAP, eller hva for status du driver med.

Vi er medlemmer av turistforeningen, og har tilgang til masse hytter i hele Norge, og dette medlemskapet bruker vi i vertfall hver sommer:-) Telt har vi også, :-)

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trygda er ikke så god, vel?

tja fornøyd jeg, og fornøyd er de fleste jeg kjenner,

enten de er gift, eller får hjelp av Husbanken.

De som ikke er gift kan få et livslangt forhold til Husbanken:lol:

1 minutt siden, Madelenemie skrev:

Tja vi kan jo bli tatt for å ha statusyrker:lol: ser man på din FB så skulle man ikke tro du var på trygd eller AAP, eller hva for status du driver med.

Vi er medlemmer av turistforeningen, og har tilgang til masse hytter i hele Norge, og dette medlemskapet bruker vi i vertfall hver sommer:-) Telt har vi også, :-)

Det hadde vært litt krise å bli tatt for å ha et statusyrke :P Haha...ja, jeg ser jo nesten oppegående ut ;)  Det er mye som ikke kommer fram på bilder.

Orker ikke sånne hytter jeg, holder meg helst unna de rødmerkede stiene også. Og jeg flirer hver gang bikkja tisser på en rød T :D (det siste er vel helst for at jeg har dårlig humor)

AnonymBruker

Jeg lurer på hva som er "lov" å legge ut på Facebook.

Selv legger jeg ut naturbilder fra både fjellturer og andre turer. Jeg synes selvsagt det er kjekt med tilbakemeldinger om at bildene er bra. Men jeg håper det også inspirerer andre til å komme seg ut. Du trenger ikke god økonomi eller hytte på fjellet for å kunne ha glede av turer i naturen.

Anonymkode: 322ac...44f

Nicklusheletida
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare noe jeg tenkte på.

Jeg har også lagt merke til at det er så mange som legger ut matbilder, bilder av strikketøyet sitt ( gjesp)  for ikke å snakke om katta si ( dobbelgjesp) og så av hagen sin da. Jeg foretrekker fjellbildene. Triveligere å se på natur enn på katter og strikketøy.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...