Gå til innhold

Fjellbilder på Facebook

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
49 minutter siden, Trine skrev:

Hmm...burde jeg slutte å legge ut bilder fra fjellturer? Jeg er jo ikke akkurat rik og vellykket. Ikke er jeg superlykkelig heller. Syk håndtverker som gjør så godt a kan, det er det jeg er.

Jeg trodde ikke man måtte ha en hytte på fjellet for å dra på fjelltur. Telt funker fint det også. Og for de som ikke er redd for andre mennesker så har jo turistforeningen masse hytter overalt.

Det synes jeg ikke du skal slutte med :)

Fortsetter under...

Det dabber nok snart av med fjellbilder. Nå når alle mulige slags triste alminnelige mennesker, til og med de med livets harde skole,  legger ut skrytebilder fra marka og fjellet og hopper i vilden sky mens de roper juhuu er det på høy tid å finne på noe annet. Da er det ikke gøy lenger. Det er sikkert ikke så lett å vise fram vellykketheten sin når de fattige også kjøper rådyre merkeklær og vesker til summer som kunne mettet en landsby i Afrika og faktisk greier å se rike ut på Facebook og Instagram. Det funket en stund å snobbe ned med bortoverski og fjelltopper. Ikke rart enkelte rike ungdommer må dra det i overkant langt for å få fram den lille forskjellen:)

AnonymBruker
34 minutes ago, tonie said:

Det dabber nok snart av med fjellbilder. Nå når alle mulige slags triste alminnelige mennesker, til og med de med livets harde skole,  legger ut skrytebilder fra marka og fjellet og hopper i vilden sky mens de roper juhuu er det på høy tid å finne på noe annet. Da er det ikke gøy lenger. Det er sikkert ikke så lett å vise fram vellykketheten sin når de fattige også kjøper rådyre merkeklær og vesker til summer som kunne mettet en landsby i Afrika og faktisk greier å se rike ut på Facebook og Instagram. Det funket en stund å snobbe ned med bortoverski og fjelltopper. Ikke rart enkelte rike ungdommer må dra det i overkant langt for å få fram den lille forskjellen:)

Bravo! :)

Anonymkode: 33ca6...f49

AnonymBruker
47 minutter siden, tonie skrev:

Du forstår ikke hvordan dette føles.

Lykke til, og vel hjem.

Anonymkode: 31219...8f1

Nicklusheletida
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hva som er "lov" å legge ut på Facebook.

Selv legger jeg ut naturbilder fra både fjellturer og andre turer. Jeg synes selvsagt det er kjekt med tilbakemeldinger om at bildene er bra. Men jeg håper det også inspirerer andre til å komme seg ut. Du trenger ikke god økonomi eller hytte på fjellet for å kunne ha glede av turer i naturen.

Anonymkode: 322ac...44f

Man kan ikke ta hensyn til folk som har lett for å irritere seg over alt mulig eller falle i dyp depresjon pga av noen bilder. Det får fagfolk ta seg av , tenker jeg.  Jeg elsker å se fine naturbilder og synes du skal fortsette med det :)

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har også lagt merke til at det er så mange som legger ut matbilder, bilder av strikketøyet sitt ( gjesp)  for ikke å snakke om katta si ( dobbelgjesp) og så av hagen sin da. Jeg foretrekker fjellbildene. Triveligere å se på natur enn på katter og strikketøy.

:lol: Jeg er med på ørten fuglegrupper på fb så min side er dominert av sikkert 90% fuglebilder. :D

Annonse

13 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Man kan ikke ta hensyn til folk som har lett for å irritere seg over alt mulig eller falle i dyp depresjon pga av noen bilder. Det får fagfolk ta seg av , tenker jeg.  Jeg elsker å se fine naturbilder og synes du skal fortsette med det :)

Jeg blir litt ekstra deprimert når jeg ser bilder av søsknene til hunden jeg mistet nå. Føler jeg har lov til det, men jeg sier det ikke til dem. Jeg forstår jo at de vil legge ut bilder av hundene dems.

Nicklusheletida
5 minutter siden, Trine skrev:

Jeg blir litt ekstra deprimert når jeg ser bilder av søsknene til hunden jeg mistet nå. Føler jeg har lov til det, men jeg sier det ikke til dem. Jeg forstår jo at de vil legge ut bilder av hundene dems.

Det kan jeg forstå og det er lov å kjenne på, men du irriterer deg i hvert fall ikke .

Nicklusheletida
12 minutter siden, tonie skrev:

Nordlysbilder er det verste. De er så grelle at jeg får vondt i øynene. Da er det mye bedre med selfies, solnedganger, hoppende fjelldamer, strikketøy og katter, altså.

Det kan bli litt mye nordlysbilder, men jeg er nok bare misunnelig over at jeg ikke har hatt mulighet for å ta noen selv:P

26 minutter siden, Lillemus skrev:

:lol: Jeg er med på ørten fuglegrupper på fb så min side er dominert av sikkert 90% fuglebilder. :D

11 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Og jeg er med i ørten amatørfotosider, så min side er dominert av 90 % naturbilder :D

Og jeg er med i ørten hundegrupper, så min side er dominert av hundebilder ;) Har et par fugler og en haug med naturbilder også. Hund i natur :D

Annonse

Nicklusheletida
1 minutt siden, Trine skrev:

Og jeg er med i ørten hundegrupper, så min side er dominert av hundebilder ;) Har et par fugler og en haug med naturbilder også. Hund i natur :D

Synes det er helt topp jeg at folk har interesser, engasjerer seg i noe og på face er det noe for en hver smak :-)

1 time siden, tonie skrev:

Hei!

Da tror jeg du skal melde deg inn i Den norske turistforening:-)

For på hyttene, her og der, og rundt omkring:-) møtes man enten man er kirurg, uføretrygdet autist, kunstner eller latsabb, det er ikke så viktig med sånt, man møtes som raskest på en hytte, og da er det viktigere med interesser, og fakta om været, fakta og tips om nye lure tråkk, hvor best å krysse osv...og mest av alt, den felles gleden over å gå, gå langt og høyt og kanskje vågalt og strabasiøst, og enten man tar bilder og somler og samler i poser som meg, eller man går mer målrettet og hardt så er man der for å finne en ro hverdagen vanskelig gir.

Jeg har aldri møtt et eneste menneske i fjellet, som jeg tror har som mål å legge ut skrytebilder, jeg har kun møtt ekte fjellglede, og den vil vare og vedvare og bestå, enten man er frisør, psykiater eler så langt nede på rangstigen som meg, skikkelig trygdemottaker:rolleyes: Det er noe av det fine ved å gå i fjellet, man møtes over felles glede.

57 minutes ago, Madelenemie said:

Hei!

Da tror jeg du skal melde deg inn i Den norske turistforening:-)

For på hyttene, her og der, og rundt omkring:-) møtes man enten man er kirurg, uføretrygdet autist, kunstner eller latsabb, det er ikke så viktig med sånt, man møtes som raskest på en hytte, og da er det viktigere med interesser, og fakta om været, fakta og tips om nye lure tråkk, hvor best å krysse osv...og mest av alt, den felles gleden over å gå, gå langt og høyt og kanskje vågalt og strabasiøst, og enten man tar bilder og somler og samler i poser som meg, eller man går mer målrettet og hardt så er man der for å finne en ro hverdagen vanskelig gir.

Jeg har aldri møtt et eneste menneske i fjellet, som jeg tror har som mål å legge ut skrytebilder, jeg har kun møtt ekte fjellglede, og den vil vare og vedvare og bestå, enten man er frisør, psykiater eler så langt nede på rangstigen som meg, skikkelig trygdemottaker:rolleyes: Det er noe av det fine ved å gå i fjellet, man møtes over felles glede.

Du har sikkert rett. Det er bare jeg som liker å tulle litt med dillene til folk. Jeg har faktisk aldri vært på en fjellhytte, og liker hverken hytter eller snaufjellet noe særlig. De få gangene jeg har balet meg opp på en fjelltopp har jeg sittet der og lurt på hva som nå egentlig var vitsen med det. Lang vei ned igjen også. Jeg trives best ved havet, jeg. 

10 timer siden, tonie skrev:

Du har sikkert rett. Det er bare jeg som liker å tulle litt med dillene til folk. Jeg har faktisk aldri vært på en fjellhytte, og liker hverken hytter eller snaufjellet noe særlig. De få gangene jeg har balet meg opp på en fjelltopp har jeg sittet der og lurt på hva som nå egentlig var vitsen med det. Lang vei ned igjen også. Jeg trives best ved havet, jeg. 

:lol:ok

Er du ikke norsk;)

Det lyder kjent for meg :-) Det hender når jeg er på toppen av et fjell at jeg nettopp får høre et sukk og noe ca sånt.

"Kom vi hit opp bare for dette, ??, også skal gå like langt tilbake..stønn"

Jeg liker også havet, liker å bade:-) og dykke.

12 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Synes det er helt topp jeg at folk har interesser, engasjerer seg i noe og på face er det noe for en hver smak :-)

Det synes jeg også. På min FB-side er det en lett blanding av naturbilder, mine og ungenes aktiviteter (for eksempel turneringer eller om korkonserter), linker til interessante artikler og kaniner :-D

Nicklusheletida
11 timer siden, tonie skrev:

Tenkte litt over dette og for meg tror jeg det er mestringsfølelelsen som er viktigst. Gleden over å ha greid det. Jeg er ikke slik at jeg nødvendigvis må på en topp, men de 3 gangene jeg har vært det etter at jeg brakk beinet og da sprsielt den siste og tyngste turen, da følte jeg en ubeskrivelig glede inni meg. Husker min x sa til meg : Nå kan jeg aldri ta med deg på tur noe mer. Det tar jeg ikke sjansen på, du som ikke klarer å holde deg på beina en gang. Jeg tenkte : « Bare vent å se » . Det tok jo lang tid iom at jeg haltet enda etter ett år og kunne ikke starte ordentlig trening før den lange stanga var operet ut. Nå har jeg satt meg ett mål til, men dette målet er såpass urealistisk at jeg tør ikke fortelle det til noen :) Det er nok ugjennomførbart, men det er lov å håpe . Jeg er mer glad i fjellet enn sjøen. Jeg er alt for rastløs til å bli innesperret i en seilbåt f.eks.

Endret av Nicklusheletida

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...