Gå til innhold

Snike til seg høreapparater

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk for et par år siden nye høreapparater, de er kjempefine og jeg merker lite til dem, og de har fjernkontroll sånn at mobilsamtaler kommer rett inn i dem, det er kjekt og hjelpsomt.

Jeg fikk de hos ørelegen, kjapt, fordi jeg har sterk tinnitus og lite hørsel på høyre øre, og som han sa og audiografen sa, søknad er bare en formalitet, men siden da, har jeg strevd, med klager og anker og nå, skal ting for trygderetten:-(

Ørelegen og audiografen er sjokkerte, de sier de ikke har vært ute for en sånn sak blant sine pasienter ( (men de har hørt om det fra andre steder) at man må klage ja, men nå er det vel kanskje opp i en 8 brev som er sendt med forklaringer) , hvor Nav i så mange runder betviler deres informasjon og min sykdom, hørselsenteret sier jeg har rett på høreaparater og at dette er bare sjokkerende og en trist sak.

Nå er audiografen gått i permisjon, og det er hun som stod for klage og anke innsatsen, jeg bare bruker mine høreapparater, så da jeg for litt over en uke siden fikk et nytt brev fra nav om at nå avslo de min klage, anke, eller hva det var..med ny begrunnelse brudd og ringakt på tidsfrister, så ble jeg sliten. Det stod at ankefristen kun kan sees bort i fra om det fins særlige grunner. Dette følger av trygderettslovens $ 10 gjengitt ovenfor, (i mitt brev) Etter gjeldende forvaltningspraksis anses det for eksempel å foreligge særlige grunner hvis den med ankeadgang er alvorlig syk og innlagt i helseinstitusjon eller sengeliggende hjemme og så syk at det ikke kan forventer at ankefristen overholdes. Videre kan det sees bort i fra at ankefristen ikke er overholdt der den ankende part har hatt så svekkede åndsevner at vedkommende ikke har klart å ivareta sine interesser. osv...

I fortvilelse, og fordi audiografen er i permisjon, og jeg ikke vil ha et krav på 40 000 kr, så skrev jeg et brev nå der jeg beklaget til denne komiteen på 5 medlemmer som det stod, som er samstemte i at jeg ringakter frister for klagerett. Jeg ble veeldig lei meg, da jeg ikke har for vane å ikke holde avtaler, men såklart, jeg kan ha gjort en feil, ikke fått et brev osv... Men tidligere har avslagene vært begrunnet på andre måter.

Jeg er så sliten nå at jeg rett og slett bare skrev at jeg tror jeg har varige svekkede åndsevner og at min fastlege kan bekrefte dette i legeerklæring 21 april,(da fikk jeg time til han, jeg ringte til kontoret i dag, og han kjenner meg og han er alltid hjelpsom)  og sende dette til nav klageinnstans. Jeg aner ikke hva varig svekkede åndsevner betyr:-( men jeg er sliten og bare jeg slipper mer mas, så kan jeg gjerne ha det, 

Men opp i alt dette, jeg skrev ferdig brevet i dag, om hvor syk jeg sikkert er pga av varig svekkede sjelsevner m.m., og hvor lei meg jeg er, og hvor mye jeg beklager at de oppfatter at jeg ikke har respekt,... det står noe merksnodig og langt om å ikke respektere frister satt av Nav. Jeg skrev jeg er lei meg, selv om denne komiteen på 5 medlemmer mener jeg ikke respekterer dem, så gjør jeg det, jeg må ha rotet, og jeg skrev, "jeg kan bare være lei meg og beklage ...". Jeg forstår ikke hva mer jeg kan gjøre?

Audiografen sa i januar eller februar at om nå nav lagde mer problemer, så fikk vi bare begynne søknadsprosessen helt på nytt.

Det er enhvers rett når man har nedsatt hørsel,(jeg pga av døv på høyre øre)  å få innvilget høreapparater.

Det siste brevet nå var på ca 8 sider, så det var ikke lett for meg å finne hvilket grunnlag jeg nå fikk avslag på, men jeg fant det til slutt, og mye fordi jeg visste at audiografen var i permisjon.

Jeg syns det er trist og få et brev hvor de ankleger meg for å ikke respektere tidsfrister, hvis jeg ikke respekterer tidsfrister, må det være noe annet som ligger til grunn for det, og det kan tidvis være at min autisme gjør at jeg glemmer meg, men jeg mener ikke, være respektløs mot nav og trygderetten:-(

Jeg skrev en kort mail i dag til en psykiater, han mente jeg ikke på noen måte ikke har respekt for samfunnet, og at nav skyter ..på noe ...ufarlig med kanoner, jeg visste ikke at nav gjør sånt, men med tanke på alt jeg har lært i de siste årene, så har jeg fått med meg at det kan de gjøre, om de kommer på den ideen.

Det er vel det denne komiteen på 5 medlemmer har fått fore seg.

Men uansett, min mann sa at den siste setningen i brevet mitt burde være, noe om at, enhver vil jo snike til seg et høreapparat for moroskyld, han mente med det, at det er latterlig å tro, og at nav i det hele tatt bruker så mye ressurser på å argumentere mot å gi meg høreapparater. (jeg skrev ikke det han sa, for jeg sa det er uhøflig)

Jeg har de jo, høreapparatene, og jeg får de nok, både ørelegen og audiografen sier det vet de helt sikkert, de bare håpet at man ville kunne korte ned arbeidet og klage og prosessen frem mot vedtaket. Min mann er ganske forbanna for at han sitter og betaler skatt sier han, for at sånne paragrafryttere skal ha jobb, de burde i følge han vært i vernede bedrifter hele gjengen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411099-snike-til-seg-h%C3%B8reapparater/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, slabbedask skrev:

Jeg fikk ikke dekket tannlegeregning på 20000+ Selv om bruker medisiner som gir munntørhet. Da får en bare betale selv.

Hm,

Det var leit og rart, men får du ikke bruke skoletannlegen hvis du har sånne medisiner?

Får du min pm eller ikke?

58 minutter siden, slabbedask skrev:

Nei, går privat.

Ikke fått pm nå, nei.

hm

så rart?

Jeg har sendt deg 4 pm og jeg trodde jeg skrev noe galt og at det på en måte ble for mye for deg?

Da har de vel fjernet muligheten min til å sende pm igjen da, uten at jeg forstår hvorfor?:huh:

1 time siden, slabbedask skrev:

Jeg fikk ikke dekket tannlegeregning på 20000+ Selv om bruker medisiner som gir munntørhet. Da får en bare betale selv.

Er det tannlegen som mener du ikke oppfyller vilkårene? Tror det har blitt vanskeligere etter at munntørrhet vel nå som hovedregel skal dokumenteres med spyttprøve,

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...