stjernestøv Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Er det rimelig av meg å be om å få slutte på risperdal og seroquel, og å begynne med latuda? Men det står vektøkning på latuda og da 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. april 2016 Forfatter Skrevet 14. april 2016 Hvorfor var legen så skeptisk til latuda? Er det farligere enn andre ap? Blir jo redd når legen er skeptisk. 0 Siter
ISW Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Latuda er ikke farligere enn andre AP. Jeg er redd for at drømmen du har om å finne et AP som fjerner "rarheten" og energiene, gir deg energi og lar deg fortsette å være åndelig, er urealistisk. Den beste løsningen må være å finne en optimal dose. Dette skyldes at alle symptomene dine (både de du liker og de du misliker) skyldes samme sykdom og responderer likt på behandling. Av egen erfaring fra min behandler vet jeg at behandlere er veldig lite glad i å bytte ut en medisin som fungerer. At du er mindre åndelig er dessverre et tegn på at medisinen virker. 1 Siter
Annkarin Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 1 time siden, stjernestøv skrev: Hvorfor var legen så skeptisk til latuda? Er det farligere enn andre ap? Blir jo redd når legen er skeptisk. Man har rett til å innvirke på behandlingen sin selv. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. april 2016 Forfatter Skrevet 14. april 2016 2 minutter siden, Annkarin skrev: Man har rett til å innvirke på behandlingen sin selv. Ja jeg håper det, skal si det og...at det er jeg som skal ta dem. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 14. april 2016 Forfatter Skrevet 14. april 2016 (endret) 16 minutter siden, issomethingwrong skrev: Latuda er ikke farligere enn andre AP. Jeg er redd for at drømmen du har om å finne et AP som fjerner "rarheten" og energiene, gir deg energi og lar deg fortsette å være åndelig, er urealistisk. Den beste løsningen må være å finne en optimal dose. Dette skyldes at alle symptomene dine (både de du liker og de du misliker) skyldes samme sykdom og responderer likt på behandling. Av egen erfaring fra min behandler vet jeg at behandlere er veldig lite glad i å bytte ut en medisin som fungerer. At du er mindre åndelig er dessverre et tegn på at medisinen virker. Kjenner da energier jeg nå. Da bør jeg vel få latuda da? Vil prøve noe nytt. Nå gjelder det vekt og overspising, er så frustrert over det. Men samma det, kan like godt bli syk. Jeg driter i det. Neida, det mente jeg ikke... Endret 14. april 2016 av stjernestøv 0 Siter
ISW Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 8 minutter siden, stjernestøv skrev: Kjenner da energier jeg nå. Da bør jeg vel få latuda da? Vil prøve noe nytt. Nå gjelder det vekt og overspising, er så frustrert over det. Men samma det, kan like godt bli syk. Jeg driter i det. Neida, det mente jeg ikke... Alle AP kan forårsake vektøkning. Jeg tror (presiserer tror) at listen er som dette, i synkende rekkefølge Zyprexa, Seroquel, Risperdal, Zeldox, Latuda, Abilify. (hvor Solian og Serdolect havner på denne listen aner jeg ikke). Alle AP har også sin unike profil over virkninger og bivirkninger. Dessverre er det sånn at jo mer beroligende og angstdempende medisinen er, jo oftere fører den til vektøkning. Jeg er sånn sett kjempeheldig som får angstdempende effekt av Zeldox. Hadde vel veid 150 kg om jeg skulle tatt Zyprexa. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. april 2016 Forfatter Skrevet 14. april 2016 1 minutt siden, issomethingwrong skrev: Alle AP kan forårsake vektøkning. Jeg tror (presiserer tror) at listen er som dette, i synkende rekkefølge Zyprexa, Seroquel, Risperdal, Zeldox, Latuda, Abilify. (hvor Solian og Serdolect havner på denne listen aner jeg ikke). Alle AP har også sin unike profil over virkninger og bivirkninger. Dessverre er det sånn at jo mer beroligende og angstdempende medisinen er, jo oftere fører den til vektøkning. Jeg er sånn sett kjempeheldig som får angstdempende effekt av Zeldox. Hadde vel veid 150 kg om jeg skulle tatt Zyprexa. Ok, ja jeg klarer ikke styre meg. Latuda er jo noe nytt jeg aldri har prøvd. 0 Siter
Annkarin Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Latuda må jo være verdt et forsøk, når du ikke klarer styre deg på seroquel. Jeg klarte ikke styre meg på seroquel jeg heller, men klarer det uten. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. april 2016 Forfatter Skrevet 14. april 2016 15 minutter siden, Annkarin skrev: Latuda må jo være verdt et forsøk, når du ikke klarer styre deg på seroquel. Jeg klarte ikke styre meg på seroquel jeg heller, men klarer det uten. Seroquel er jo for søvn. Hvis jeg får latuda vil jeg slutte med seroquel og risperdal. Prøvde jo nozinan men ble dårlig da, det var for søvn. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. april 2016 Forfatter Skrevet 14. april 2016 2 minutter siden, Annkarin skrev: prøvd phenergan for søvn da? Ja har det, virket ikke på meg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. april 2016 Forfatter Skrevet 14. april 2016 2 minutter siden, Annkarin skrev: Det er mange år siden, kunne kanskje prøvd det igjen. Vet ikke helt, er jo redd for tissegreier også. Gjør jo det av vallergan, og phenergan er vel noe lignende? 0 Siter
ISW Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 1 minutt siden, stjernestøv skrev: Det er mange år siden, kunne kanskje prøvd det igjen. Vet ikke helt, er jo redd for tissegreier også. Gjør jo det av vallergan, og phenergan er vel noe lignende? Ja. 1 Siter
Fionys Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Er det bare pga. vektøkning du ønsker å slutte? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. april 2016 Forfatter Skrevet 14. april 2016 7 minutter siden, Annkarin skrev: jeg tisset på meg av orfiril Bale det, flaut og. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. april 2016 Forfatter Skrevet 14. april 2016 Dette er noe jeg har tenkt på lenge altså, ikke noe impulsivt. Latuda. 0 Siter
Inner self Skrevet 15. april 2016 Skrevet 15. april 2016 Jeg synes du har rett til å prøve. Men jeg tror ikke du blir nødvendigvis noe bedre på latuda. Det er en grunn til att zyprexa er det som først blir prøvd, den er best, risperdal kanskje på 3dje plass. Latuda vet jeg ikke, men den slenges jo ikke etter folk, og det er vel pga den ikke er veldig sterk? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.