AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Noen tror på et liv etter døden, andre tror at ved døden er alt slutt. Å tro på noe gir livet mening. Jeg opplever mye vanskelig nå, og da blir disse spørsmålene viktige. Jeg lengter etter barnetroen som gav trygghet og livet mening. Anonymkode: 31ec2...661 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Det er bare du som kan finne meningen med ditt liv. Anonymkode: d84d9...37f 0 Siter
morsan Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Det finnes en lykke i livet som ikke kan vendes til lede: Det at du gleder en annen det er den eneste glede 0 Siter
Wretch Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Det å føle en mening med noe er bare en subjektiv opplevelse, og alle mennesker er ulike individer. Jeg vet det er veldig mange som føler en mening ved å tro at det er en stor "plan" med det hele (universet, jorden, menneskeheten), men jeg syns det er feil av dem å overføre følelser til objektiv sannhet. Det er en logisk feil - det er problemet med hvordan troende fundamenterer deres verdenssyn. Så sånn var det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 Skrevet 15. april 2016 1 time siden, Wretch skrev: Det å føle en mening med noe er bare en subjektiv opplevelse, og alle mennesker er ulike individer. Jeg vet det er veldig mange som føler en mening ved å tro at det er en stor "plan" med det hele (universet, jorden, menneskeheten), men jeg syns det er feil av dem å overføre følelser til objektiv sannhet. Det er en logisk feil - det er problemet med hvordan troende fundamenterer deres verdenssyn. Så sånn var det. Sånn er det nok, vel. Anonymkode: ff319...4de 0 Siter
FGT Skrevet 15. april 2016 Skrevet 15. april 2016 (endret) Dette spørsmål har vært oppe flere ganger. Å ha en virkelig mening med livet vil si å ha en grunn til å leve, å ha et klart mål som man konsentrerer seg om og arbeider for å nå. Det at vi er utstyrt med intelligens, samvittighet og evnen til å resonnere, kan vi mennesker finne en slik mening med livet Endret 15. april 2016 av FGT 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 Skrevet 15. april 2016 Det er ingen mening med livet, men en kan føle at det er det hovedsakelig ved å gjøre ting som evolusjonen har programmert oss til at er bra fordi det øker sjangsen for å føre genene videre (ikke fordi det faktisk har noen 'mening') Øke status i flokken (få seg en bra jobb (for status og materielle nødvendigheter), gjøre gode ting for andre etc), ha sex/formere seg, sosialisere (øker sannsyligheten for sex/høyere status i flokken dersom en er populær), ta vare på barna sine, etc Religiøsitet har også en funksjon det går nok på samholdet som gjør en mer robust som gruppe, men det krever at du gir opp kritiske tanker og holder deg til kulten din ellers vil du fort innse at du lever på en løgn Lykke til Anonymkode: 41a12...093 0 Siter
FGT Skrevet 15. april 2016 Skrevet 15. april 2016 (endret) Så lenge noen har bestemt seg for at det ikke finnes noe mening med livet, så finner de ikke noe mening med livet heller. Mens de som søker etter en mening med livet finner det også. Så sånn er det. Endret 15. april 2016 av FGT 0 Siter
Wretch Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 On 4/15/2016 at 9:20 PM, FGT said: Så lenge noen har bestemt seg for at det ikke finnes noe mening med livet, så finner de ikke noe mening med livet heller. Mens de som søker etter en mening med livet finner det også. Så sånn er det. Tautologi...? Hvem vet. 0 Siter
Wretch Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 "Meningen med livet er å gi livet mening." Hva hvis man gir livet den meningen at det å gi livet mening ikke er meningen? Total mindfuck. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 22 minutter siden, Wretch skrev: "Meningen med livet er å gi livet mening." Hva hvis man gir livet den meningen at det å gi livet mening ikke er meningen? Total mindfuck. Anonymkode: ff319...4de 0 Siter
Wretch Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 2 liter??????? Nå satte jeg nesten kokkan i vrangstrupen, vel. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 7 minutter siden, Wretch skrev: 2 liter??????? Nå satte jeg nesten kokkan i vrangstrupen, vel. Det er vel ingen mindfuck, vel. Prøv igjen. Anonymkode: ff319...4de 0 Siter
Wretch Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 2 minutes ago, AnonymBruker said: Det er vel ingen mindfuck, vel. Prøv igjen. Anonymkode: ff319...4de Flyet? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 Skrevet 17. april 2016 42 minutter siden, Wretch skrev: Flyet? Bingo. Anonymkode: ff319...4de 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.