Gå til innhold

Frustrert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har jobbet som lærer i snart to år og det siste året har jeg vært kontaktlærer i 1. klasse. Det krever helt enormt mye. Jeg har alltid likt å være sosial, men når helgen nå kommer så er jeg så "ferdig" at jeg ikke orker noenting..Jeg blir litt bekymret for meg selv. Jeg tenkte at dette ville gå over, men nå har snart skoleåret gått og jeg er fortsatt like sliten. Det skal jo ikke være slik at jobb er det eneste man orker?

Lurer på om noen har lignende erfaringer og gode tips til hvordan jeg kan få mer energi og kommer meg ut av dette. Det er så veldig frustrerende, for jeg har lyst til å være sosial, men jeg orker det bare ikke. Legger meg i ti-elleve tiden på fredagskvelder og føler bare at helgen må jeg bruke til å lade opp til neste uke. Jeg vet jo at man får energi ved å være sammen med venner osv, men allikevel...her sitter jeg alene, mens andre har helgen full av planer.

Frustrert :-( 

Anonymkode: 0c2f2...244

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411131-frustrert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet som lærer i snart to år og det siste året har jeg vært kontaktlærer i 1. klasse. Det krever helt enormt mye. Jeg har alltid likt å være sosial, men når helgen nå kommer så er jeg så "ferdig" at jeg ikke orker noenting..Jeg blir litt bekymret for meg selv. Jeg tenkte at dette ville gå over, men nå har snart skoleåret gått og jeg er fortsatt like sliten. Det skal jo ikke være slik at jobb er det eneste man orker?

Lurer på om noen har lignende erfaringer og gode tips til hvordan jeg kan få mer energi og kommer meg ut av dette. Det er så veldig frustrerende, for jeg har lyst til å være sosial, men jeg orker det bare ikke. Legger meg i ti-elleve tiden på fredagskvelder og føler bare at helgen må jeg bruke til å lade opp til neste uke. Jeg vet jo at man får energi ved å være sammen med venner osv, men allikevel...her sitter jeg alene, mens andre har helgen full av planer.

Kan hjelpe å trene.

Lykke til.

Anonymkode: beefb...3bc

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411131-frustrert/#findComment-3693139
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var situasjonen før du ble kontaktlærer, like strevsom eller hadde du overskudd når du gikk hjem fra jobb? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411131-frustrert/#findComment-3693142
Del på andre sider

Førsteklassinger spiser deg med hud og hår. Du kunne vurdert å prøve å være kontaktlærer på et litt høyere trinn? 

Jeg jobber på ungdomstrinnet og hadde det sånn som deg det første året. Det var helt, helt jævlig, og jeg hadde ikke overlevd fram til jul uten to kollegaer. Nå har jeg jobba i snart fire år, og det er litt bedre. Jeg har vært gjennom "alt" en gang. Men jeg jobber fortsatt alt for mange timer i uka og er dritsliten når ferien kommer. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411131-frustrert/#findComment-3693634
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Førsteklassinger spiser deg med hud og hår. Du kunne vurdert å prøve å være kontaktlærer på et litt høyere trinn? 

Jeg jobber på ungdomstrinnet og hadde det sånn som deg det første året. Det var helt, helt jævlig, og jeg hadde ikke overlevd fram til jul uten to kollegaer. Nå har jeg jobba i snart fire år, og det er litt bedre. Jeg har vært gjennom "alt" en gang. Men jeg jobber fortsatt alt for mange timer i uka og er dritsliten når ferien kommer. 

Hvorfor gidder folk å bli lærer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411131-frustrert/#findComment-3693636
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var et ærlig spørsmål. :P

Hvorfor orker man bli lærer når det er så slitsomt og så dårlig betalt? Riktignok lang ferie, men likevel...

Det er ikke SÅ dårlig betalt, til tross av at Utdanningsforbundets sutreretorikk er ganske synlig.

Avspaseringsordningene med vinter- sommer og høstferie er svært gunstige, og gull verd når man har barn i skolealder sjøl. 

Grunner til at jeg gidder: Jobben er givende, jeg føler at jeg bidrar med noe meningsfullt i samfunnet, ingen dager er like, jeg elsker faget mitt, og jeg jobber sammen med idealistiske, hardtarbeidende og fine kollegaer.

I alle jobber har man det vel slik at man iblant spør seg sjøl om det er verd å fortsette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411131-frustrert/#findComment-3693647
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Det er ikke SÅ dårlig betalt, til tross av at Utdanningsforbundets sutreretorikk er ganske synlig.

Avspaseringsordningene med vinter- sommer og høstferie er svært gunstige, og gull verd når man har barn i skolealder sjøl. 

Grunner til at jeg gidder: Jobben er givende, jeg føler at jeg bidrar med noe meningsfullt i samfunnet, ingen dager er like, jeg elsker faget mitt, og jeg jobber sammen med idealistiske, hardtarbeidende og fine kollegaer.

I alle jobber har man det vel slik at man iblant spør seg sjøl om det er verd å fortsette?

Aner ikke. Jeg har aldri hatt noe ansettelsesforhold noen gang... Dette er helt gresk for meg. :ph34r:

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411131-frustrert/#findComment-3693650
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...