Gå til innhold

Syntes du Meksikansk posegryte er godt?

Syntes du Meksikansk posegryte er godt?  

10 stemmer

1. 1. Syntes du Meksikansk posegryte er godt?

• Ja, vel
      2
    • Nei, vel
      8

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke spist det på tiår, så vet ikke hvordan det smaker nå. Så svaret ble "nei (vel?)", men skulle nok ha vært et "kanskje, vel". Allikevel rimelig å anta at "meksikansk gryte" har blitt verre med årene, som det meste av ferdigmat en får kjøpt. Kunstige tilsetninger, juks og fanteri. Skulle ønske det ikke var så vanskelig å få tak i skikkelig mat som dette:

07e73fb9f036ead371de1b5a685c8fdf.jpg

2012-02-07-5porkbrainsflickr_afiler.jpg

Anonymkode: 81b82...bb7

Annonse

Jeg brukte å like både meksikansk og italiensk gryte fra Toro, men husker ikke når jeg spiste noen av dem sist. Må være godt over tjue år siden. 

Som barn husker jeg at jeg også likte spaghetti ala Capri, men gjensmak på denne delikatessen for noen år siden viste meg at den tiden da jeg liker dette er forbi. ;) ville det samme gjelde Toro-grytene? Neppe i like stor grad, da de tross alt lages med ferskt kjøtt. Men man endrer jo preferanser med årene. 

8 minutter siden, morsan skrev:

Jeg brukte å like både meksikansk og italiensk gryte fra Toro, men husker ikke når jeg spiste noen av dem sist. Må være godt over tjue år siden. 

Som barn husker jeg at jeg også likte spaghetti ala Capri, men gjensmak på denne delikatessen for noen år siden viste meg at den tiden da jeg liker dette er forbi. ;) ville det samme gjelde Toro-grytene? Neppe i like stor grad, da de tross alt lages med ferskt kjøtt. Men man endrer jo preferanser med årene. 

Dette er gjenkjenbart :) Jeg likte noe jeg tror het Spetti også, og fikk noe lignende på en fjelltur nylig. Kjøttbollene smakte papp nå, spagettien smakte mel og tomatsausen smakte kunstig sukker. Ikke samme smaksløker lenger nei...☺️

1 time siden, morsan skrev:

Når jeg er kvalm, får jeg fortsatt lyst på spaghetti a la capri, med cola å drikke til. Spaghettien er veldig slapp, men jeg synes de små pølsene er gode. Spiste det ofte i sudietida, en halv boks med brød til. Da var det fest!

Brukte også å steike Vesterålen fiskeboller med brød til, da hadde jeg middag i tre dager. Ja, det var tider.

Jeg kom ofte hjem fra Blindern rundt kl. 21.00 og hadde ikke overskudd til å lage skikkelig mat. Med et helt gjeng som delte kjøkken på studentbyen var det heller ikke så mange kokeplater å boltre seg på.

Annonse

18 minutter siden, Babette skrev:

Når jeg er kvalm, får jeg fortsatt lyst på spaghetti a la capri, med cola å drikke til. Spaghettien er veldig slapp, men jeg synes de små pølsene er gode. Spiste det ofte i sudietida, en halv boks med brød til. Da var det fest!

Brukte også å steike Vesterålen fiskeboller med brød til, da hadde jeg middag i tre dager. Ja, det var tider.

Jeg kom ofte hjem fra Blindern rundt kl. 21.00 og hadde ikke overskudd til å lage skikkelig mat. Med et helt gjeng som delte kjøkken på studentbyen var det heller ikke så mange kokeplater å boltre seg på.

Kjenner meg veldig godt igjen i studentbeskrivelsen. :) Lettvint og godt nok. Vesterålens fiskeboller er fortsatt bra da - de beste hermetikk-bollene. Enten man lager full middag med poteter etc til, eller steker med karri og spiser med brødskive til. :) 

Tror det må være 30 år siden jeg spiste det, nei, sikkert enda lengre siden også. Kommer ikke til å kjøpe den selv i alle fall, det tar ikke stort lengre tid å smelle sammen en chili con carne selv og den smaker tusen ganger bedre. :)

Nicklusheletida

I kveld har jeg faktisk laget hemmelaget Bali kyllinggryte fra bunnen av. Jeg er så glad i den Bali posegryta og så mens jeg satt på jobben denne uka så jeg tror et var på VG jeg så det : -Hvoran lage hjemmelaget Baligryte fra bunnen av ? Jeg printet det ut,dro og kjøpte alle ingrediensene og laget den i kveld til datter og kjæreste. Var spent på m den var verdt alt arbeidet. Ba de spise saaaaakte siden jeg hadde brukt så lang tid på å lage den. Litt kjedelig om måltidet er raskt feridig når jeg hadde lagt ned mye arbeid å maten. Fikk mye ros .Myyye bedre enn posegryte sa de. Jaja , de er nå høfige i hvert fall :D Nå står kjæresten og vasker opp . Jeg er frittatt :)

AnonymBruker
11 hours ago, Babette said:

Ja, det er noen som har fått til å studere og er i jobb og har et godt og rikt sosialt liv.

Anonymkode: b1ee2...aeb

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, når største problemet er samlivsbrudd. Vel, noen har et samlivsbrudd hele sitt liv.

Anonymkode: b1ee2...aeb

Ja, sånn er det nok. Slik går det når man har vondt i vilja og ikke gidder jobbe med seg selv.

Men men.

Anonymkode: c69aa...58e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...