Gå til innhold

Slutte å følge med

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Wretch skrev:

Hvor mye sover du per dag da?

Mye mer enn andre

Skrevet
Et øyeblikk siden, Wretch skrev:

Ja, da får de prøve å bli friske da, selv er jeg frisk men har en total mangel på selvdisiplin og ønsker om å jobbe.

Alle kan ikke bli friske, uansett hvor mye de jobber. For din del er kanskje apatien du viser også et sykdomstegn?

Skrevet
1 minute ago, XbellaX said:

Alle kan ikke bli friske, uansett hvor mye de jobber. For din del er kanskje apatien du viser også et sykdomstegn?

Vil ikke si jeg er apatisk, det er bare at jeg ikke "orker".

Skrevet
Et øyeblikk siden, Wretch skrev:

Vil ikke si jeg er apatisk, det er bare at jeg ikke "orker".

Ok, men du lever av noe, håper jeg? NAV?  

Skrevet
8 minutes ago, XbellaX said:

Ok, men du lever av noe, håper jeg? NAV?  

Ja, snylter.

Skrevet
13 timer siden, Wretch skrev:

I beg to differ!

De fleste er ivrige i sin søken etter svar, og er særdeles positive og takknemlige ved tilbakemeldinger. De har også håpet om at de vil oppnå noe med de nyervervede svarene - nå skal man endelig få det til.

Men det er til ingen nytte. Det er ingen som kommer seg noe som helst sted. Den nye innsikten går inn det ene øret, og rett ut det andre. Problemet er kanskje at det bør stilles spørsmålstegn ved om det faktisk er innsikt. Det mener jeg man bør, på bakgrunn av at det ikke har noen effekt. Det blir som generell behandling - hvis den ikke har effekt, så er den feil.

Desverre er internett bare til for underholdning eller kunnskap på et generelt nivå. Det vil i alle fall aldri bli noe mer på et slikt offentlig forum som dette. "Internettpsykiatri" er ikke å komme med korte kommentarer til anonyme brukere på et forum.

Den brede enigheten om at dette forumet er til hjelp for så mange minner mest om en vrangforestilling. Men for all del, det er ikke bare "hjelperene" som har den, det er også "de som hjelpes" - kanskje kan man se på det som sosialisering.

Ja og derfor skriver jeg laange svar:)

Jeg er enig med deg i mye, også hvor stor hjelp feks et psykiatriforum som dol er for mange, det fins det lite bellegg for å vite så mye om,

Men det dol for en venneløs autist som meg har betydd:-) det er feks, noen å spørre, det er å få økt kunnskap om de mellommenneskelige rellasjoner, ikke som tørr teori på en psykiaters kontor, men som andre menneskers levde liv, som erfaringer andre har gjort,. som omtanke mennsker viser meg, og som de viser hverandre, det er også en arena, der de jeg møter på foreldremøter, de helt vanlige menneskene skriver om sine liv, om sine tanker, sine spørsmål, sine gleder, sine Exer, sin dårlige sex eller sine nyttårsforsetter, middager eller treningsuker:-) så litt av en treningsarena:-)

I tillegg har dol gitt meg noen riktig gode venner, noen som ikke er så anonyme og redde for å bli personlige, for det er det nære og personlige og ærlige jeg lærer av., gjennom ærlige og konkrete og direkte og personlige svar, de får jeg mange av. De formelle svarene, sikkert riktige i følge lærerbøker, det er ikke de jeg trenger, når jeg henvender meg til mennesker på et forum, jeg vil jeg ha menneskelige svar, svar som er ærlige, ulike, irriterende, sjokkerende, søte, morsomme, og også feil.

Så for meg er dol en fin treningsarena for meg som vil forstå meg bedre på mine medmennesker, i samme slengen har dol gitt meg noen gode venner:-) og like bra mange gode svar, fra mennesker som ikke trenger flere venner, men som likevel bærer på verdifull erfaring og deler den med meg. (det er mye mer, nhd er jo et avsnitt for seg, for ikke å nevne mange andre raringer, man bare får gleden av å møte på et forum som dol;))

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Wretch skrev:

Ja, snylter.

Nei, nå får du gi deg. Hakk i plata. Fyr opp en pizza, sprett en kokka, sett på no' metal og kos deg glugg ihjel.

Anonymkode: 93f66...7c0

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, nå får du gi deg. Hakk i plata. Fyr opp en pizza, sprett en kokka, sett på no' metal og kos deg glugg ihjel.

Anonymkode: 93f66...7c0

Ja, får prøve å kose seg. :)

AnonymBruker
Skrevet
Den 19.4.2016 at 12.41, XbellaX skrev:

Får jeg lov til å spørre hvor lenge du gikk i denne terapien, jeg synes den høres både lite profesjonell og meningsfull ut. Fikk du noe som helst ut av den?

Jeg har ikke skrevet noe som helst om "denne terapien" og kan ikke forstå at det som jeg ikke nevner kan høres lite profesjonelt eller meningsfullt ut.  Mer har jeg ikke å si om det. 

Anonymkode: 1a2a4...a5e

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke skrevet noe som helst om "denne terapien" og kan ikke forstå at det som jeg ikke nevner kan høres lite profesjonelt eller meningsfullt ut.  Mer har jeg ikke å si om det. 

Jo det har du gjort. Du har skrevet at du har øset ut av deg, hatt uendelige samtaler og fått tildels uforståelig respons.

"Jeg har sluttet å tro på det å øse ut av seg i hytt og pine om alle sine problemer.  Samtaler i det uendelige om alt som gjør vondt og til tider tilfeldige svar".

Anonymkode: 01938...0db

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo det har du gjort. Du har skrevet at du har øset ut av deg, hatt uendelige samtaler og fått tildels uforståelig respons.

"Jeg har sluttet å tro på det å øse ut av seg i hytt og pine om alle sine problemer.  Samtaler i det uendelige om alt som gjør vondt og til tider tilfeldige svar".

Anonymkode: 01938...0db

Det er ikke" denne terapien".  Jeg har sagt at jeg har hatt uendelige samtaler, men ikke om det har vært samme person eller ny person fra gang til gang.  Det er ikke mulig å kritisere ut fra det jeg sa og jeg har ikke tenkt å fordype det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...