stjernestøv Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 Skal skal ikke, skal skal ikke, klarer ikke alltid bestemme meg. Og så er jeg godt i gang med slankekur, men plutselig gir jeg faen noen dager. Så er jeg igang igjen, så gir jeg meg igjen...og sånn går no dagan. Føler jeg har flere personligheter som vil ulike ting,og jeg bare følger med. Er det vanlig når man har schizoaffektiv eller schizofreni? Eller har det med personligheten min å gjøre? Har jeg PF? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 Alt kan ikke forklares med psykdom. De fleste som begynner på en diett vil oppleve at de faller av etter noen dager, det er bare menneskelig. Jeg synes forøvrig du ikke skal slanke deg, du trenger bare å kutte ut alt det unødvendig søte. Da er det større sjanse for at du lykkes. Anonymkode: 2ac34...38b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. april 2016 Forfatter Skrevet 16. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt kan ikke forklares med psykdom. De fleste som begynner på en diett vil oppleve at de faller av etter noen dager, det er bare menneskelig. Jeg synes forøvrig du ikke skal slanke deg, du trenger bare å kutte ut alt det unødvendig søte. Da er det større sjanse for at du lykkes. Anonymkode: 2ac34...38b Ja men jeg er jo ambivalent til alt? Og jeg er jo så bestemt når jeg begynner å spise sunt, plutselig gir jeg faen i alt. Det er som to ulike personligheter, jeg greier ikke fullføre noe. Nå har jeg lyst på røyk og, tror vektoppgangen har noe med det å gjøre og. Hvis jeg begynner å røyke går jeg kanskje ned? Skal spør om å få prøve latuda, dør vel ikke av det? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. april 2016 Forfatter Skrevet 16. april 2016 Men jeg vil ikke ha kols osv, men vil ikke være overvektig heller. Er latuda løsningen? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Men jeg vil ikke ha kols osv, men vil ikke være overvektig heller. Er latuda løsningen? Løsningen er ikke å bytte medisiner. Løsningen er at du slutter å putte i deg all mat og all snop du kommer. Sorry, men dette står på deg. Du må bestemme deg for det, og så gjenneomføre det med beinhard selvdisiplin. Anonymkode: 527e9...fcc 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. april 2016 Forfatter Skrevet 16. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Løsningen er ikke å bytte medisiner. Løsningen er at du slutter å putte i deg all mat og all snop du kommer. Sorry, men dette står på deg. Du må bestemme deg for det, og så gjenneomføre det med beinhard selvdisiplin. Anonymkode: 527e9...fcc Det klarer jeg jo ikke Men hvis jeg slipper dette søtsuget og den ulvehungeren klarer jeg det, det er jo når jeg tar AP jeg er overvektig. Ser jo det på bilder. Men mistenker at jeg må begynne å røyke igjen også. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 5 minutter siden, stjernestøv skrev: Det klarer jeg jo ikke Du klarte slutte å røyke, da klarer du dette også! 5 minutter siden, stjernestøv skrev: Men hvis jeg slipper dette søtsuget og den ulvehungeren klarer jeg det, det er jo når jeg tar AP jeg er overvektig. Ser jo det på bilder. Men mistenker at jeg må begynne å røyke igjen også. Så du skal få kols i tillegg til å være overvektig? Anonymkode: 527e9...fcc 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. april 2016 Forfatter Skrevet 16. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du klarte slutte å røyke, da klarer du dette også! Så du skal få kols i tillegg til å være overvektig? Anonymkode: 527e9...fcc Dette er noe annet enn å slutte å røyke Tenkte jeg gikk litt ned i vekt av å røyke. Nei alt virker håpløst. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. april 2016 Forfatter Skrevet 16. april 2016 Skal vedde på at de som gir meg råd her inne er helt perfekte, de spiser riktig, røyker og drikker ikke. Og de går mye tur og trener, det er bare jeg som er mislykket De er friske psykisk og fysisk for de følger alltid legens råd. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 36 minutter siden, stjernestøv skrev: Skal vedde på at de som gir meg råd her inne er helt perfekte, de spiser riktig, røyker og drikker ikke. Og de går mye tur og trener, det er bare jeg som er mislykket Nei slettes ikke, men det er ingen andre her inne som skriver så mye om vektproblemer og hvor mye de spiser og hvor lite de er i aktivitet. Anonymkode: 527e9...fcc 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. april 2016 Forfatter Skrevet 16. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei slettes ikke, men det er ingen andre her inne som skriver så mye om vektproblemer og hvor mye de spiser og hvor lite de er i aktivitet. Anonymkode: 527e9...fcc Får slutte å skrive om det da. Dere sjuler vel deres svakere sider, jeg utlevere meg selv. 0 Siter
laban Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 44 minutter siden, stjernestøv skrev: Dette er noe annet enn å slutte å røyke Tenkte jeg gikk litt ned i vekt av å røyke. Det er mye mer skadelig for helsen din at du røyker enn at du er overvektig. Du må ikke finne på å begynne igjen etter så lang tid - beklager, men da er du bra dum Fortsett å øke aktivitetsnivået og forsøk å bytte ut de verste delene av kostholdet ditt (f.eks. sjokoladen) med noe som ikke er fullt så meningsløse kalorier. Ikke prøv noen drastiske kurer, ingen orker å følge dem over lang tid. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 38 minutter siden, stjernestøv skrev: Skal vedde på at de som gir meg råd her inne er helt perfekte, de spiser riktig, røyker og drikker ikke. Og de går mye tur og trener, det er bare jeg som er mislykket De er friske psykisk og fysisk for de følger alltid legens råd. Det kler ingen å ta på seg en offerrolle. Jeg skal si deg at lykken kommer vanligvis ikke rekende på en fjøl for noen av oss, man må legge inn innsats og jobbe for det. Det virker som om du bare går i ring angående medisinspørsmål og vektproblemer. Nytter ingenting hva folk her inne skriver til eller fra. Anonymkode: 2200e...98f 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. april 2016 Forfatter Skrevet 16. april 2016 6 minutter siden, laban skrev: Det er mye mer skadelig for helsen din at du røyker enn at du er overvektig. Du må ikke finne på å begynne igjen etter så lang tid - beklager, men da er du bra dum Fortsett å øke aktivitetsnivået og forsøk å bytte ut de verste delene av kostholdet ditt (f.eks. sjokoladen) med noe som ikke er fullt så meningsløse kalorier. Ikke prøv noen drastiske kurer, ingen orker å følge dem over lang tid. Har ikke prøvd drastiske kurer heller, jeg klarer bare ikke motstå dette søtsuget...denne ulvehungeren. Tror det kan hjelpe hvis jeg skifter medisin. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. april 2016 Forfatter Skrevet 16. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kler ingen å ta på seg en offerrolle. Jeg skal si deg at lykken kommer vanligvis ikke rekende på en fjøl for noen av oss, man må legge inn innsats og jobbe for det. Det virker som om du bare går i ring angående medisinspørsmål og vektproblemer. Nytter ingenting hva folk her inne skriver til eller fra. Anonymkode: 2200e...98f Er det jeg som inntar offerrolle? Den må du lenger ut på landet med, tar ansvar for livet mitt jeg og er ikke et offer. Selv mine overgripere var jeg ikke et offer for, valgte det selv på et høyere plan. Så vær snill og ikke kall meg offer! Ja jeg går i ring, er derfor jeg må bryte ringen ved å bytte medisiner. Men det vet du INGENTING om. 0 Siter
frosken Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kler ingen å ta på seg en offerrolle. Jeg skal si deg at lykken kommer vanligvis ikke rekende på en fjøl for noen av oss, man må legge inn innsats og jobbe for det. Det virker som om du bare går i ring angående medisinspørsmål og vektproblemer. Nytter ingenting hva folk her inne skriver til eller fra. Anonymkode: 2200e...98f Men du tror det vil være nyttig å komme med denne typen kommentarer? 0 Siter
frosken Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 21 minutter siden, stjernestøv skrev: Har ikke prøvd drastiske kurer heller, jeg klarer bare ikke motstå dette søtsuget...denne ulvehungeren. Tror det kan hjelpe hvis jeg skifter medisin. Jeg synes du skal ta opp dette med vekten din med både psykiateren og fastlegen. Kanskje du kunne ha fått litt drahjelp fra fagfolk som jobber med sykelig overvekt. Også må du ikke finne på å begynne å røyke igjen! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. april 2016 Forfatter Skrevet 16. april 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kler ingen å ta på seg en offerrolle. Jeg skal si deg at lykken kommer vanligvis ikke rekende på en fjøl for noen av oss, man må legge inn innsats og jobbe for det. Det virker som om du bare går i ring angående medisinspørsmål og vektproblemer. Nytter ingenting hva folk her inne skriver til eller fra. Anonymkode: 2200e...98f Og jeg vet utmerket vel at lykken ikke kommer rekende på ei fjøl Alt av lykke i livet må man skape selv. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. april 2016 Forfatter Skrevet 16. april 2016 3 minutter siden, frosken skrev: Jeg synes du skal ta opp dette med vekten din med både psykiateren og fastlegen. Kanskje du kunne ha fått litt drahjelp fra fagfolk som jobber med sykelig overvekt. Også må du ikke finne på å begynne å røyke igjen! Skal ta det opp med psykiateren, og ang medisinbytte. Vet ikke hva fastlegen kan gjøre. 0 Siter
frosken Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 13 minutter siden, stjernestøv skrev: Skal ta det opp med psykiateren, og ang medisinbytte. Vet ikke hva fastlegen kan gjøre. Fastlegen vil vite om det finnes noen aktuelle tilbud rettet mot sykelig overvekt som kunne vært til hjelp for deg. Dersom du skal få en vekt du er mer fornøyd med, så vil det beste være en svært langsom vektnedgang over lang tid. F.eks. en kg pr måned. For å få til dette trenger du en langsiktig plan og det går an å få noe hjelp og støtte underveis. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.