stjernestøv Skrevet 16. april 2016 Forfatter Skrevet 16. april 2016 2 minutter siden, frosken skrev: Kan dere ikke prøve å finne noe dere kan se sammen på tv i kveld? Jo får se om det er noe. 0 Siter
XbellaX Skrevet 16. april 2016 Skrevet 16. april 2016 20 minutter siden, stjernestøv skrev: Får prøve på det. Tror ikke sykepleieren bryr seg, han ser jo på meg som frisk. Føler meg deppa og tung, er lei av energier og overvekt. Lei av meg selv og mine svakheter. Nå er jeg ikke med, ser han på deg som frisk eller tolker du at han ser på deg som frisk? Dersom han ser på deg som frisk, hvorfor er han hos deg da? "Lei av meg selv og mine svakheter. " Det tror jeg på. Det er ingen andre her som er like dyktig på å utbasunere sine dårlige sider så totalt filterløst og i samme åndedrag ikke evne å se noe som helst positivt ved sin egen person, som deg. Ta ekstra godt vare på deg selv i kveld stjernestøv, kos deg med din sønn og middagen, jeg håper det gir deg en liten pause. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. april 2016 Forfatter Skrevet 16. april 2016 3 minutter siden, XbellaX skrev: Nå er jeg ikke med, ser han på deg som frisk eller tolker du at han ser på deg som frisk? Dersom han ser på deg som frisk, hvorfor er han hos deg da? "Lei av meg selv og mine svakheter. " Det tror jeg på. Det er ingen andre her som er like dyktig på å utbasunere sine dårlige sider så totalt filterløst og i samme åndedrag ikke evne å se noe som helst positivt ved sin egen person, som deg. Ta ekstra godt vare på deg selv i kveld stjernestøv, kos deg med din sønn og middagen, jeg håper det gir deg en liten pause. Han vil ikke ta stilling da virker det som, det som har blitt tolket som psykotisk før ser ikke han på som sykt. Det kunne tolkes som både sykt og evner skrev han, får se hva legen sier. Men syns han er svak som ikke vil ta stilling. Tusen takk. Får se om vi finner en film. 0 Siter
Kayia Skrevet 17. april 2016 Skrevet 17. april 2016 (endret) 16 timer siden, bibben skrev: Denne spesialisten er ledende på feltet og treffer mange pasienter med livsstilssykdommer så han vet virkelig hva han snakker om. Han sa at ideel nedgang er 1 kg i måneden. Dette for å unngå jo-jo-slanking og øke sjansene for en varig vektreduksjon som også er overkommelig. Jeg tenkte først at det var da veldig lite, og at det ville være frustrerende at det gikk så langsomt. Han sa at jeg for Guds skyld måtte holde meg unna kurer. Legen som jeg referer til skrev i epikrisen at jeg vil trenge betydelig støtte og hjelp i prosessen for å nå målet med 1kg i året i 4 år fremover. Jeg tar små steg, men tanken om at dette faktisk er overkommelig har skapt mer optimisme enn utålmodighet. Så bra at du har en klok, dyktig lege som støtter deg i løpet, og så flink du er som lytter til han! Min flotte, men altfor store svigerfar utviklet diabetes et år tilbake, og møtte en like dyktig lege som du gjorde han fulgte rådet, og har gått ned 15 kg på et år. Han sier at nå som han kunne spist søtt, har han ikke lyst lenger Jeg er dessverre redd for at du snakker til døve ører når det kommer til Stjernestøv. Hun er på et sted der hun leser det hun vil lese, hører det hun vil høre og ellers er lite mottakelig for råd og erfaringsoverføring. Masse lykke til med kostholdsendringen din! Endret 17. april 2016 av Kayia 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. april 2016 Forfatter Skrevet 17. april 2016 26 minutter siden, Kayia skrev: Så bra at du har en klok, dyktig lege som støtter deg i løpet, og så flink du er som lytter til han! Min flotte, men altfor store svigerfar utviklet diabetes et år tilbake, og møtte en like dyktig lege som du gjorde han fulgte rådet, og har gått ned 15 kg på et år. Han sier at nå som han kunne spist søtt, har han ikke lyst lenger Jeg er dessverre redd for at du snakker til døve ører når det kommer til Stjernestøv. Hun er på et sted der hun leser det hun vil lese, hører det hun vil høre og ellers er lite mottakelig for råd og erfaringsoverføring. Masse lykke til med kostholdsendringen din! Snakker til døve ører? Jo takk for det 0 Siter
Kayia Skrevet 17. april 2016 Skrevet 17. april 2016 (endret) 3 minutter siden, stjernestøv skrev: Snakker til døve ører? Jo takk for det Er det ikke det du sier da? 12 kilo i løpet av et år er ikke et råd du velger å følge? Ergo - døve ører (som kun fører til at du ikke går ned men opp i vekt). Endret 17. april 2016 av Kayia 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. april 2016 Forfatter Skrevet 17. april 2016 4 minutter siden, Kayia skrev: Er det ikke det du sier da? 12 kilo i løpet av et år er ikke et råd du velger å følge? Ergo - døve ører (som kun fører til at du ikke går ned men opp i vekt). Ja og hva skal jeg spise da? Nei jeg vil ned mer enn 1 kilo i mnd 0 Siter
Kayia Skrevet 17. april 2016 Skrevet 17. april 2016 4 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja og hva skal jeg spise da? Nei jeg vil ned mer enn 1 kilo i mnd Hvorfor skal man svare på setning nummer en når du legger til setning nummer to? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. april 2016 Forfatter Skrevet 17. april 2016 Et øyeblikk siden, Kayia skrev: Hvorfor skal man svare på setning nummer en når du legger til setning nummer to? Whatever!!!! 0 Siter
bibben Skrevet 17. april 2016 Skrevet 17. april 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja og hva skal jeg spise da? Nei jeg vil ned mer enn 1 kilo i mnd Hei igjen Stjernestøv, Jeg ser at du spør Kayia hva du skal spise, men jeg tillater meg å smette inn med noen helt ekle råd som jeg har fått i løpet av den prosessen jeg er i nå på vei til en en bedre livssituasjon. Jeg unngår nå så mye som mulig av søtsaker; alt som det er mye sukker i. Jeg kompenserer med frukt, lett-yoghurt og søte grønnsaker (snackspaprika, cherrytomater osv.) når jeg trenger noe litt ekstra. Ellers mye grovt brød og grøt. Jeg prøver å unngå å bli veldig sulten da det gjerne kan føre til en sprekk. Jeg har med små matpakker + frukt/cherrytomater overalt. Jeg unngår alkohol og selvsagt chips og dens slags. Jeg drikker mye god te og sitronvann. Jeg forsøker å gå minst 8000 skritt om dagen. Jeg er ingen ekspert, og står i startgropen. Det viktigste er å ikke få for lite mat (slik jeg ser frosken skriver et sted) da underspising gjerne fører til ukontrollert overspising. Jeg vil veldig gjerne få dette til, men jeg ser at det er en lang vei å gå. Jeg tenker at det var et genialt grep av spesialisten jeg var hos å "legge listen så lavt" (12 kg i året) ikke bare fordi det er et faglig godt råd, men fordi det vil forebygge falitter. Dem har det vært nok av. Jeg vet at du har mange utfordringer, så jeg skal være varsom med å være for bombastisk i formaninger og sterke oppfordringer. Det som er viktigst for meg nå er de små stegene og at jeg har en som støtter meg. Jeg håper at du finner støtte i ditt miljø. Lykke til :o) 2 Siter
stjernestøv Skrevet 17. april 2016 Forfatter Skrevet 17. april 2016 3 minutter siden, bibben skrev: Hei igjen Stjernestøv, Jeg ser at du spør Kayia hva du skal spise, men jeg tillater meg å smette inn med noen helt ekle råd som jeg har fått i løpet av den prosessen jeg er i nå på vei til en en bedre livssituasjon. Jeg unngår nå så mye som mulig av søtsaker; alt som det er mye sukker i. Jeg kompenserer med frukt, lett-yoghurt og søte grønnsaker (snackspaprika, cherrytomater osv.) når jeg trenger noe litt ekstra. Ellers mye grovt brød og grøt. Jeg prøver å unngå å bli veldig sulten da det gjerne kan føre til en sprekk. Jeg har med små matpakker + frukt/cherrytomater overalt. Jeg unngår alkohol og selvsagt chips og dens slags. Jeg drikker mye god te og sitronvann. Jeg forsøker å gå minst 8000 skritt om dagen. Jeg er ingen ekspert, og står i startgropen. Det viktigste er å ikke få for lite mat (slik jeg ser frosken skriver et sted) da underspising gjerne fører til ukontrollert overspising. Jeg vil veldig gjerne få dette til, men jeg ser at det er en lang vei å gå. Jeg tenker at det var et genialt grep av spesialisten jeg var hos å "legge listen så lavt" (12 kg i året) ikke bare fordi det er et faglig godt råd, men fordi det vil forebygge falitter. Dem har det vært nok av. Jeg vet at du har mange utfordringer, så jeg skal være varsom med å være for bombastisk i formaninger og sterke oppfordringer. Det som er viktigst for meg nå er de små stegene og at jeg har en som støtter meg. Jeg håper at du finner støtte i ditt miljø. Lykke til :o) Takk for det, jeg hører på deg. Lykke til der og! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. april 2016 Skrevet 17. april 2016 Det er nok langt flere enn deg som har det slik, men sykdommen gjør det ikke lettere. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. april 2016 Forfatter Skrevet 17. april 2016 6 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Det er nok langt flere enn deg som har det slik, men sykdommen gjør det ikke lettere. Ja det er nok det, nei sykdommen gjør det verre. Vil det være lurt av meg å slutte med seroquel med tanke på vekta? Jeg trenger jo ikke å sove så mye som jeg gjør. Skal snart til psykiater eller lege eller hva han er, da skal jeg spør om å få latuda istedenfor risperdal. 1 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. april 2016 Skrevet 17. april 2016 Nei, det er ikke lut å slutte med Seroquel eller annen AP før du evt har en avtale med din psykiater om å skifte til et annet AP. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. april 2016 Forfatter Skrevet 17. april 2016 3 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Nei, det er ikke lut å slutte med Seroquel eller annen AP før du evt har en avtale med din psykiater om å skifte til et annet AP. Ok, får vente da. 0 Siter
bibben Skrevet 18. april 2016 Skrevet 18. april 2016 21 timer siden, Kayia skrev: Så bra at du har en klok, dyktig lege som støtter deg i løpet, og så flink du er som lytter til han! Min flotte, men altfor store svigerfar utviklet diabetes et år tilbake, og møtte en like dyktig lege som du gjorde han fulgte rådet, og har gått ned 15 kg på et år. Han sier at nå som han kunne spist søtt, har han ikke lyst lenger Jeg er dessverre redd for at du snakker til døve ører når det kommer til Stjernestøv. Hun er på et sted der hun leser det hun vil lese, hører det hun vil høre og ellers er lite mottakelig for råd og erfaringsoverføring. Masse lykke til med kostholdsendringen din! Jeg tror det er vanskelig å forestille seg hvilke utfordringer mennesker som sliter i forhold til alvorlig psykdom, medisinering og overvekt har. Selv har jeg i livet opplevd at personer ikke har gitt meg opp selv om jeg har trengt lang tid på å komme på banen med forandring. Nettopp denne tålmodigheten og rausheten jeg har blitt møtt meg har skapt en slags selvrespekt på en slik måte at jeg synes jeg er verd gode forandringer. For meg er også Dol en slik arena der man kan bli møtt med respekt som på sikt øker troen på at forandring er mulig. 0 Siter
Gondor Skrevet 18. april 2016 Skrevet 18. april 2016 Kjære stjernestøv. Jeg sliter også med vekten og for min del virker det som en lang prosess å gå ned de kiloene jeg vil ned. I min fortvilelse var jeg hos ernæringsfysiolog og fikk noen tips der. Kanskje noe for deg? Til meg sa hun at det er viktig å spise frokost for å sparke forbrenningen i gang. Deretter følger lunsj, noe midt på dagen, f.eks en smoothie, middag og noe lett til aftens. Jeg har holdt på i en måned nå og sprukket og sprukket og sprukket. Det tar tid å innarbeide sunne vaner! Sånn er det i hvert fall for meg. Jeg hadde som mål å gå ned en halv kilo i uken men får det ikke til. 1 kg i måneden høres fornuftig ut. Google deg opp til noen inspirerende sider på nett. Det er mange sider som er veldig positive og oppmuntrende. Jeg skjønner det med medisiner. Jeg tar medisiner både mot lavt stoffskifte og bp og det er klart det spiller en rolle! Ikke glem det da! Lykke til stjernestøv! Vi er mange som sliter med det samme så la oss heie på hverandre. Ha en riktig god og sunn dag! Klem fra meg 0 Siter
Fionys Skrevet 18. april 2016 Skrevet 18. april 2016 Det tar på å slite med vekta ansett hva det er. Jeg for min del sliter med å holde vekta å gå opp i vekt. Brukte 2 år på å gå opp 16 kg, det krevde hard selvdisiplin og jeg følte at jeg ikke gjorde noe annet enn å spise, klarte å komme opp i 60 kg. Dessverre så ble jeg ganske dårlig så på 4 måneder så forsvant 11 kg og jeg går fremdeles ned i vekt. Har høy forbrenning og er ganske aktiv i tillegg. Folk flest synes jeg har et luksusproblem, men det synes ikke jeg. Det er ikke lett, men gi ikke opp selv om du mislykkes gang etter gang. Gjør små forandring for da har du størst sjanse for å lykkes. Om du ikke går ned noe de første månedene så gjør det ikke noe. Vær mer opptatt av få til sunne matvaner enn vekta. Kanskje du kan få til noen øvelser hjemme hvis det er lettere enn å gå på tur. Du må finne noe som kan passe deg. Kanskje du kjenner noen som har en hund du kan lufte av og til hvis du liker hunder da. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 Skrevet 18. april 2016 44 minutter siden, bibben skrev: Jeg tror det er vanskelig å forestille seg hvilke utfordringer mennesker som sliter i forhold til alvorlig psykdom, medisinering og overvekt har. Selv har jeg i livet opplevd at personer ikke har gitt meg opp selv om jeg har trengt lang tid på å komme på banen med forandring. Nettopp denne tålmodigheten og rausheten jeg har blitt møtt meg har skapt en slags selvrespekt på en slik måte at jeg synes jeg er verd gode forandringer. For meg er også Dol en slik arena der man kan bli møtt med respekt som på sikt øker troen på at forandring er mulig. Det er også lett for psykisk friske og normalvektige å kritisere psyke som sliter med vekta. Anonymkode: 0bdb9...216 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. april 2016 Forfatter Skrevet 18. april 2016 2 timer siden, Gondor skrev: Kjære stjernestøv. Jeg sliter også med vekten og for min del virker det som en lang prosess å gå ned de kiloene jeg vil ned. I min fortvilelse var jeg hos ernæringsfysiolog og fikk noen tips der. Kanskje noe for deg? Til meg sa hun at det er viktig å spise frokost for å sparke forbrenningen i gang. Deretter følger lunsj, noe midt på dagen, f.eks en smoothie, middag og noe lett til aftens. Jeg har holdt på i en måned nå og sprukket og sprukket og sprukket. Det tar tid å innarbeide sunne vaner! Sånn er det i hvert fall for meg. Jeg hadde som mål å gå ned en halv kilo i uken men får det ikke til. 1 kg i måneden høres fornuftig ut. Google deg opp til noen inspirerende sider på nett. Det er mange sider som er veldig positive og oppmuntrende. Jeg skjønner det med medisiner. Jeg tar medisiner både mot lavt stoffskifte og bp og det er klart det spiller en rolle! Ikke glem det da! Lykke til stjernestøv! Vi er mange som sliter med det samme så la oss heie på hverandre. Ha en riktig god og sunn dag! Klem fra meg Tusen takk Nå er det påan igjen. Takk for klemmen og klem tilbake! Vi får bare stå på! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.