Gå til innhold

Kattunge som har vondt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Katten min har tre kattunger som er ni dager gamle. For en stund siden skulle jeg legge nytt teppe i kurven deres som ligger i et skap og la kattungene en annen plass, da var kattemor der med en gang og bar den ene kattungen tilbake til skapet. Kattungen skrek veldig når hun bar den. Jeg flyttet de raskt tilbake i skapet og etter fem minutter begynte den lille kattungen å skrike konstant, den holdt på slik en stund så jeg ringte dyrlege som ba meg se det an ett par timer. 

Nå skriker den ikke, men den klynker litt, virker veldig slapp og drikker ikke. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre eller hva det kan være. Jeg ser ikke noe sår i nakken på den, men virker jo som at det har sammenheng med at moren bar den siden den skrek da og fortsatte like etter? Men hva skal en dyrlege gjøre? (Jeg ringer tilbake hvis det fortsetter altså). Den nøs litt her også.. Er jo umulig å si hva det kan være? men kanskje noen har erfaring med kattunger her? Er det lurest å bare gi den litt fred og se den an? Er så bekymret for den lille, skjønne :-(

Anonymkode: b1c08...d22

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411155-kattunge-som-har-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke noe om kattunger, men jeg tenker at kattemor flyttet den tilbake fordi den er syk. Dyr har en helt annen evne enn oss til å merke om noen er syk. Jeg tror det skal ekstremt mye til at kattungen blir skadet av å bli bært i nakkeskinnet. Det er jo slik disse dyra gjør det. Jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort. Men kattunger er sårbare. Har du sjekket om den har feber?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...