Gå til innhold

Parkering i borretslag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bor i ei blokk. Vi har gratis parkeringsplasser foran blokka. Det er ikke nok parkeringsplasser til hver leiligheten, men en del har ikke bil og noen har garasje, så det har aldri vært problem å få parkeringsplass. Nå har noen 2 biler pr leilighet. I dag overhørte jeg noen eldre i blokka snakket om en ny familie som har 3 biler. En bil hver til mor og far og 1 bil som ikke er kjørbar. Og dem har garasje, men den brukes ikke til å parkere bil . Etter den samtalen jeg overhørte, fikk jeg inntrykk av at de skulle klage på dette. Men kan man bestemme over andre og hvor mange biler dem skal ha? 

Anonymkode: ff951...16a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411158-parkering-i-borretslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det ikke er en p-plass pr. leilighet engang så bør borettslaget utrede om det er mulig å lage flere. De bør selvfølgelig også innføre enten en plass pr. leilighet (når det blir det) eller at man kan leie en plass for en liten sum og da ha sin faste plass. At en familie skal oppta en garasje (som jeg antar de betaler leie for) og i tillegg legge beslag på 3 parkeringsplasser er ikke noe styret skal godta synes jeg. Hos oss (stort borettslag med over 500 leiligheter) kan man leie enten p-plass eller garasje eller man kan parkere gratis på gjesteparkeringen, men der har man jo ingen garanti for at det er ledig til enhver tid.

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i ei blokk. Vi har gratis parkeringsplasser foran blokka. Det er ikke nok parkeringsplasser til hver leiligheten, men en del har ikke bil og noen har garasje, så det har aldri vært problem å få parkeringsplass. Nå har noen 2 biler pr leilighet. I dag overhørte jeg noen eldre i blokka snakket om en ny familie som har 3 biler. En bil hver til mor og far og 1 bil som ikke er kjørbar. Og dem har garasje, men den brukes ikke til å parkere bil . Etter den samtalen jeg overhørte, fikk jeg inntrykk av at de skulle klage på dette. Men kan man bestemme over andre og hvor mange biler dem skal ha? 

Anonymkode: ff951...16a

I et borettslag kan man bestemme det meste, ja.

Anonymkode: 3a086...bfa

Ja, det kan de nok. Der jeg bodde før snakket de om at det ikke skulle være lov å parkere firmabiler der. Jeg spurte om alle hådtverkerene måtte flytte da. Det var ikke andre parkeringsalternativer der og vi var ganske mange håndtverkere med firmabil. Heldigvis ble det ikke noe av før jeg flyttet. Det er helt utrolig hva styret i borettslag vet om beboere. Men å ta opp 4 plasser til 3 biler, en som ikke engang fungerer, er jo litt drøyt da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...