Angstlei Skrevet 18. april 2016 Skrevet 18. april 2016 Noen som har prøvd forskjellige SSRIer?, hvilke var det som hjalp og hvilke ga mest bivirkninger?. Får ikke sove av Cipralex, så lurte på om noen vet om en SSRI som ikke går så hardt utover søvnen?. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 Skrevet 18. april 2016 5 minutter siden, Angstlei skrev: Noen som har prøvd forskjellige SSRIer?, hvilke var det som hjalp og hvilke ga mest bivirkninger?. Får ikke sove av Cipralex, så lurte på om noen vet om en SSRI som ikke går så hardt utover søvnen?. Har du prøvd å kombinere Cipralex med Tolvon? Anonymkode: 42122...084 0 Siter
Angstlei Skrevet 18. april 2016 Forfatter Skrevet 18. april 2016 Nei, har ikke prøvd den, har hørt man legger på seg masse ved å bruke den så er litt redd for det. 0 Siter
Annkarin Skrevet 18. april 2016 Skrevet 18. april 2016 Bare prøvd fontex og den stoppet søvnen på 40 mg(mani) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 Skrevet 18. april 2016 2 timer siden, Angstlei skrev: Nei, har ikke prøvd den, har hørt man legger på seg masse ved å bruke den så er litt redd for det. Neppe noe problem med en liten dose som 10mg. Anonymkode: 42122...084 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 Skrevet 18. april 2016 Jeg har prøvd en del. Alle reagerer ulikt, men min erfaring var at Brintellix er en SSRI som ikke ga meg søvnproblemer. Dessverre hjalp den ikke helt på min depresjon og dessuten ga den meg en forferdelig kvalme så jeg måtte seponere den. Zoloft var ganske grei. Sov nok litt dårligere på den, og gikk opp i vekt, men ellers kan jeg ikke huske at jeg fikk noen andre bivirkninger. Cipralex ga meg rykninger i armen (og ingen effekt). Nå har jeg nettopp begynt på Effexor og har noe søvnvansker, men det er ikke godt å si om det er medisinen eller restsymptomer på depresjon. Dette er min erfaring, og ikke sikkert at du hadde fått de samme bivirkningene. Anonymkode: ac7a1...fad 0 Siter
Psykojenta Skrevet 18. april 2016 Skrevet 18. april 2016 Går på Fontex...funker relativt ok-synes ikke det er mye bivirkninger på den,men det tar tid før den funker så må være litt tålmodig, sliter ikke med søvnen...men jeg tar Seroquel også så kan være den som Gjør at jeg sover lettere. Cipralex/Cipramil fikk ikke jeg sove særlig på heller, men det var lite bivirkninger på dem... 0 Siter
tilstede Skrevet 18. april 2016 Skrevet 18. april 2016 8 timer siden, Angstlei skrev: Noen som har prøvd forskjellige SSRIer?, hvilke var det som hjalp og hvilke ga mest bivirkninger?. Får ikke sove av Cipralex, så lurte på om noen vet om en SSRI som ikke går så hardt utover søvnen?. Hvis cipralex fungerer for deg ellers ville jeg prøvd phenergan, som er et antihistamin. for søvn. Da legger du ikke på deg. 0 Siter
Fionys Skrevet 18. april 2016 Skrevet 18. april 2016 Jeg bruker Cipralex og brukte Circadin en periode for å få sove. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 Skrevet 18. april 2016 Jeg forsøkte Cipralex uten virkning og uten bivirkning. Jeg brukte Efexor som ga effekt, men total urinretensjon (går fremdeles med permanent urinkateter etter den...) Jeg forsøkte Fevarin og sov altfor mye + søvnanfall på dagtid Jeg bruker Brintallix med god effekt og uten bivirkning. Anonymkode: aa9ed...a20 0 Siter
Angstlei Skrevet 18. april 2016 Forfatter Skrevet 18. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Neppe noe problem med en liten dose som 10mg. Anonymkode: 42122...084 Takker for mange svar, er veldig vanskelig å velge, føler meg veldig presset av leger til å gå på SSRI, prøve Cipralex i to uker før søvnen forsvant, nå 5 uker etterpå våkner jeg fortsatt opp etter 2-3 timer (selv rivotril, apodorm og imovane hjelper ikke). Før cipralexen sov jeg 8-9 timer hver natt. Skal sies at jeg har prøvd Cipralex over ett par mnd før, men fikk da heller ikke sove, og heller ingen effekt, samme med Zoloft og Cipramil. Har blitt nektet dps behandling siden jeg ikke går på de. Skulle så gjerne ønsket att de virket, men kan ikke tvinge meg til det :(. Mye av grunnen til min angst og depresjon er veldig situasjonsbetinget siden jeg grunnet fysisk sykdom har vært veldig isolert de 5 siste årene, og så vidt jeg har forstått det så hjelper SSRI mest de som han en kjemisk ubalanse i hjernen, men vet ikke om dette stemmer. Og det å både ha en somatisk og psykisk sykdom sammen i Norge er ikke lett da man enten blir behandlet kun som psykiatrisk pasient eller enten kun for det fysiske, null samabeid imellom behandlingstilbudet. 0 Siter
Fionys Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 9 timer siden, Angstlei skrev: Takker for mange svar, er veldig vanskelig å velge, føler meg veldig presset av leger til å gå på SSRI, prøve Cipralex i to uker før søvnen forsvant, nå 5 uker etterpå våkner jeg fortsatt opp etter 2-3 timer (selv rivotril, apodorm og imovane hjelper ikke). Før cipralexen sov jeg 8-9 timer hver natt. Skal sies at jeg har prøvd Cipralex over ett par mnd før, men fikk da heller ikke sove, og heller ingen effekt, samme med Zoloft og Cipramil. Har blitt nektet dps behandling siden jeg ikke går på de. Skulle så gjerne ønsket att de virket, men kan ikke tvinge meg til det :(. Mye av grunnen til min angst og depresjon er veldig situasjonsbetinget siden jeg grunnet fysisk sykdom har vært veldig isolert de 5 siste årene, og så vidt jeg har forstått det så hjelper SSRI mest de som han en kjemisk ubalanse i hjernen, men vet ikke om dette stemmer. Og det å både ha en somatisk og psykisk sykdom sammen i Norge er ikke lett da man enten blir behandlet kun som psykiatrisk pasient eller enten kun for det fysiske, null samabeid imellom behandlingstilbudet. Jeg har brukt Cipralex i ca. 4 mnd. og de tar kun bort "toppene". Jeg synes det er greit for nå har jeg kommet på et nivå der jeg kan arbeide med årsaken til mine problemer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 9 timer siden, Angstlei skrev: Takker for mange svar, er veldig vanskelig å velge, føler meg veldig presset av leger til å gå på SSRI, prøve Cipralex i to uker før søvnen forsvant, nå 5 uker etterpå våkner jeg fortsatt opp etter 2-3 timer (selv rivotril, apodorm og imovane hjelper ikke). Før cipralexen sov jeg 8-9 timer hver natt. Skal sies at jeg har prøvd Cipralex over ett par mnd før, men fikk da heller ikke sove, og heller ingen effekt, samme med Zoloft og Cipramil. Har blitt nektet dps behandling siden jeg ikke går på de. Skulle så gjerne ønsket att de virket, men kan ikke tvinge meg til det :(. Mye av grunnen til min angst og depresjon er veldig situasjonsbetinget siden jeg grunnet fysisk sykdom har vært veldig isolert de 5 siste årene, og så vidt jeg har forstått det så hjelper SSRI mest de som han en kjemisk ubalanse i hjernen, men vet ikke om dette stemmer. Og det å både ha en somatisk og psykisk sykdom sammen i Norge er ikke lett da man enten blir behandlet kun som psykiatrisk pasient eller enten kun for det fysiske, null samabeid imellom behandlingstilbudet. Høres vanskelig ut ja. Skulle du legge på deg av medisin for søvn er det jo ikke verre enn å slutte med den. Du merker fort om du får ekstrem sult. Anonymkode: 42122...084 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 Jeg har prøvd fontex, cipralex, og aurorix (Aurorix er ikke et SSRI) og til slutt Efexor. Efexor var det som virket mest for meg (Dose 150 mg) Anonymkode: 4c573...7b9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 Den 4/18/2016 at 11.55, Angstlei skrev: Noen som har prøvd forskjellige SSRIer?, hvilke var det som hjalp og hvilke ga mest bivirkninger?. Får ikke sove av Cipralex, så lurte på om noen vet om en SSRI som ikke går så hardt utover søvnen?. Anonymkode: 36a4c...276 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 Den 4/18/2016 at 11.55, Angstlei skrev: Noen som har prøvd forskjellige SSRIer?, hvilke var det som hjalp og hvilke ga mest bivirkninger?. Får ikke sove av Cipralex, så lurte på om noen vet om en SSRI som ikke går så hardt utover søvnen?. Kan det være dette? Anonymkode: 36a4c...276 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 Den 4/18/2016 at 11.55, Angstlei skrev: Noen som har prøvd forskjellige SSRIer?, hvilke var det som hjalp og hvilke ga mest bivirkninger?. Får ikke sove av Cipralex, så lurte på om noen vet om en SSRI som ikke går så hardt utover søvnen?. Anonymkode: 36a4c...276 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.