Gå til innhold

Svekkede åndsevner

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 timer siden, Lillemus skrev:

Men når du ikke har brillene på så ser du jo veldig dårlig da også? Du sa jo i et annet innlegg her at du ser linjene (jeg antar du mener veikanten og midtstriapa?) og at du ser bremselysene på bilen foran deg og blinkende lys, men at du har vansker med å se mennesker og andre detaljer. Om du kjører i 90 km/t kan du jo ikke drive og ta brillene av og på når det kommer et skilt du skulle ha sett! Jeg skjønner virkelig ikke dette.

Hei!

Nei linjene betyr ikke veikanten og midtstripa. Det er linjer rundt alle ting, jeg ser feks konturene rundt mennesker, det er et punkt jeg starter se på, så beveger jeg blikket rundt og ser hele rammen rundt menneske, det er linjer overalt, rundt alt, og disse mønstrene ser jeg godt. Det er imidlertid ofte "fyllet" dvs ansiktet til mennesker, eller annet "fyll" innenfor linjene jeg ikke like lett oppdager. Jeg har feks skrevet en historie, der hovepersonen er en hund som går rundt i byen om natten, hunden ser verden sånn jeg ser den, linjene blir tydeligere, og mønstrene blir tidvis spektakulære. 

En gang møtte jeg feks en hyggelig dame, jeg kjente godt igjen stemmen,(jeg har absolutt gehør) men siluetten hennes stemte ikke med den som passet til stemmen. Jeg ble litt forvirret. Men så viste det seg at hun hadde lagt på seg veldig mye, jeg tror ca 60 kg. Da lo jeg for da skjønte jeg hvorfor ikke siluetten stemte med stemmen.

Håper dette oppklarte noe, har dårlig tid.

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Den 22.4.2016 at 9.47, Madelenemie skrev:

Hei!

Nei linjene betyr ikke veikanten og midtstripa. Det er linjer rundt alle ting, jeg ser feks konturene rundt mennesker, det er et punkt jeg starter se på, så beveger jeg blikket rundt og ser hele rammen rundt menneske, det er linjer overalt, rundt alt, og disse mønstrene ser jeg godt. Det er imidlertid ofte "fyllet" dvs ansiktet til mennesker, eller annet "fyll" innenfor linjene jeg ikke like lett oppdager. Jeg har feks skrevet en historie, der hovepersonen er en hund som går rundt i byen om natten, hunden ser verden sånn jeg ser den, linjene blir tydeligere, og mønstrene blir tidvis spektakulære. 

En gang møtte jeg feks en hyggelig dame, jeg kjente godt igjen stemmen,(jeg har absolutt gehør) men siluetten hennes stemte ikke med den som passet til stemmen. Jeg ble litt forvirret. Men så viste det seg at hun hadde lagt på seg veldig mye, jeg tror ca 60 kg. Da lo jeg for da skjønte jeg hvorfor ikke siluetten stemte med stemmen.

Håper dette oppklarte noe, har dårlig tid.

Dro du å leverte tilbake apparatene dine som du da? og anga du deg til purken til slutt? ^_^

Eller søkte du om ett høreapparat til? fikk du sendt søknaden eller? :)

Anonymkode: a06df...7eb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...