Gå til innhold

Hvordan avlede seg selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter et svar fra banken idag som jeg synes var respektløst og uverdig, fikk jeg meg en kraftig nedtur. Jeg forsøkte å avlede meg selv, for det var viktig for meg å være "tilstede" siden jeg var med ungdommen min på tur. Men jeg klarte det ikke. Jeg kjempet mot gråten hele tiden, og gjør det fortsatt. Jeg er veldig sliten og har vondt både fysisk og psykisk, påkjenningen har vært kraftig, og jeg er fortsatt urolig fordi det handler om økonomi som jeg kjemper hardt for. 

Hva gjør dere andre for å avlede dere selv i en slik situasjon når dere er langt hjemmefra og borte hele dagen? 

Anonymkode: 08273...7c7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får be legen om benzo. Er vel det eneste som hjelper i slike tilfeller. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får be legen om benzo. Er vel det eneste som hjelper i slike tilfeller. 

Benzo mot økonomiske bekymringer?

Jeg tror økonomisk rådgivning hos NAV er et vesentlig bedre alternativ.

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter et svar fra banken idag som jeg synes var respektløst og uverdig, fikk jeg meg en kraftig nedtur. Jeg forsøkte å avlede meg selv, for det var viktig for meg å være "tilstede" siden jeg var med ungdommen min på tur. Men jeg klarte det ikke. Jeg kjempet mot gråten hele tiden, og gjør det fortsatt. Jeg er veldig sliten og har vondt både fysisk og psykisk, påkjenningen har vært kraftig, og jeg er fortsatt urolig fordi det handler om økonomi som jeg kjemper hardt for. 

Hva gjør dere andre for å avlede dere selv i en slik situasjon når dere er langt hjemmefra og borte hele dagen? 

Utover det å distrahere seg selv ved å finne på noe med familie/venner, ta noen turer ut, lese en bok, vaske gulv, bake brød, -små og kanskje ubetydelige aktiviteter som blir gull verdt i krevende stunder, så kommer man ikke utenom at livet kan være ganske så brutalt, men at vi både tåler og klarer å romme det. I blant kan den beste avledning være å face dritten og jobbe med løsninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...