Gå til innhold

Behandler på DPS er langtidssykemeldt, står uten tilbud, hva nå?

Anbefalte innlegg

Reddharen-75
Skrevet

Hei!

Behandleren min på DPS er langtidssykemeldt. Jeg har fått telefon fra DPS hver uke nå i 7 uker. Har gått ukentlig 1 gang pr uke i 5 år nå (kun avbrudd når jeg var akutt innlagt i psykiatrien for 4 år siden og korte sykefravær hos behandler). I perioder med tilbakevendende depresjoner har jeg fått tettere oppfølging. Både ekstra timer og at behandler har ringt meg hjem. For hver uke når DPS har ringt og sagt behandler er fortsatt syk blir jeg stadig mer deprimert. Angsten har slått inn for fullt, jeg har isolert meg fullstendig og klarer ikke gjøre dagligdagse ting lenger. Jeg ba fastlegen min om sykemelding for 3 uker siden. Orker ikke tanken på å møte livet og verden utenfor huset mitt (noe som er vanskelig med to barn på hhv 5 og 10 år.) Jeg gråter mye og tenker mye på døden, ikke at jeg kommer til å gjøre meg noe), men jeg vil bare forsvinne og bli borte. Egentlig håper jeg at jeg skulle bli utsatt for en ulykke eller noe som gjør at jeg dør. Da slipper jeg å gå rundt å ha det så vondt. Jeg er hele tiden usikker nå, klarer ikke ta avgjørelser, bare sover og er trøtt hele tiden. Jeg savner behandler på godt og vondt, ingen står meg så nær som henne. Ingen kjenner meg så godt som henne. Noe i meg ser på henne som den moren jeg aldri har hatt. Terapien har vært en berg og dalbane følelsesmessig. Jeg både hater og gleder meg til disse timene. Gleder meg til å se behandler igjen, men hater innholdet og all jobbingen. Det er ekstremt krevende når hun utfordrer meg til å stå i og kjenne på følelser. Jeg tror det er psykoterapi vi driver med. Men hva nå? 7 uker uten noe tilbud, jeg er så frustrert og lei meg med økte symptomer på depresjon, angst osv. Jeg sier til DPS når de ringer at jeg har det bra, men det har jeg ikke... Jeg er også så utrolig bekymret for behandler. Jeg er redd for at hun er alvorlig syk, at jeg aldri får sett henne igjen. Hvis jeg bare hadde visst hvordan hun egentlig har det, om hun har det bra osv kanskje kunne jeg slått meg til ro... Jeg vet ikke... Men hva med de økte plagene mine? Fastlegen har jeg bare hatt i 2 år, hun aner jo ikke hva jeg jobber med i terapien. Hva gjør jeg? Jeg er på frustrasjonens rand... Å ta en telefon til fastlegen, eller DPS er en så høy terskel. Trenger desperat noen råd og hva nå?

Relevante opplysninger: Har PTSD (etter alvorlige traumer som barn og ungdom), og Tilbakevendende depresjoner.

AnonymBruker
Skrevet

Min behandler ble langtidssykemeldt og jeg krevde rett og slett å få en vikar. Det er ikke helt det samme, men det holder meg på bena. Stå på krava!

Anonymkode: 93ab1...440

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du må begynne å snakke sant.

Ved fravær over ca 2 uker har DPS et systemansvar for å vurdere om du skal tilbys en annen behandler i en periode. I denne vurderingen kan de ikke annet enn å forholde seg til din beskrivelse av din situasjon. Hvis du hver uke forteller at alt går bra, vil du selvsagt ikke bli tilbudt en vikar.

Reddharen-75
Skrevet
3 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Du må begynne å snakke sant.

Ved fravær over ca 2 uker har DPS et systemansvar for å vurdere om du skal tilbys en annen behandler i en periode. I denne vurderingen kan de ikke annet enn å forholde seg til din beskrivelse av din situasjon. Hvis du hver uke forteller at alt går bra, vil du selvsagt ikke bli tilbudt en vikar.

Jeg forstår... Skal være ærlig, tusen takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...