Gå til innhold

praksisplass/jobbe gratis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, Annkarin skrev:

Går det an for en uføretrygdet å få gratis praksisplass et par dager i uken på Cubus eller lignende? Hvordan går man frem?

Da må du først registrere deg som arbeidssøker, og det vet jeg ikke om du kan som ufør.

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Ungdom/Hvordan+faa+jobb/Hvordan+fa+en+praksisplass

Anonymkode: c86fc...b66

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må du først registrere deg som arbeidssøker, og det vet jeg ikke om du kan som ufør.

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Ungdom/Hvordan+faa+jobb/Hvordan+fa+en+praksisplass

Anonymkode: c86fc...b66

tusen takk for svar =)

AnonymBruker
5 minutter siden, Annkarin skrev:

Går det an for en uføretrygdet å få gratis praksisplass et par dager i uken på Cubus eller lignende? Hvordan går man frem?

Hei,

Jeg har brukt den strategien du skisserer her; å jobbe gratis et par dager i uken. Jeg kontaktet selv arbeidsstedet og inngikk en avtale. Man kan jo begynne med å tilby seg enkle, evt. forefallende oppgaver. Jeg har også fått praksisplass gjennom tiltak som Vilje Viser Vei og Jobbmestrende oppfølging.

Etter et halvt år som gratis arbeidskraft ble jeg tilbudt betalt stilling. Man har anledning til å jobbe ved siden av sin uføretrygd. Det som imidlertid er viktig er å gå inn på NAVs inntektskalkulator og registrere hva man tjener. Det er enkelt, og gjort ved et par tastetrykk. Nav vil så kunne trekke noe fra trygden, men det vil allikevel være et pluss-regnskap, altså gi uttelling å jobbe. Når en arbeidsperiode er omme går en inn å nedjusterer beløpet slik at Nav hele tiden kan tilpasse trygden til det du måtte tjene ved siden av. Et veldig greit system.

Jeg synes denne ordningen er veldig god. Jeg føler at jeg gjør noe meningsfylt i løpet av uken og jeg gjør en innsats for andre pluss at jeg betaler skatt. Samtidig har jeg et sikkerhetsnett og vil kunne gå tilbake til min 100% uføretrygd om helsen spenner ben for meg.

Min erfaring har vært positiv, og jeg er bare blitt møtt med vennlighet der jeg har vært for å be om praksisplass.

Jeg ønsker deg all lykke til.

Anonymkode: 2afed...e6d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...