AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 Jeg startet opp med Effexor/Venlafaxin depot 37,5 mg i forrige uke og økte til 75 mg i dag. Jeg har fått beskjed om å måle serumskonsentrasjonen, men når kan jeg tidligst gjøre det? Anonymkode: a51b5...70d 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 Tidligst etter en uke på 75 mg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 9 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Tidligst etter en uke på 75 mg. Takk for svar Anonymkode: a51b5...70d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 18 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Tidligst etter en uke på 75 mg. To spørsmål til: 1) Skal jeg la være å ta tablettene på morgenen (når jeg vanligvis tar dem) den dagen jeg skal ta blodprøven? 2) Jeg opplever også at bivirkningene ved oppstart er sterkere enn på andre SSRI jeg har tatt før, har følt meg dårlig både fysisk og psykisk, og helt utslitt. Kan det skyldes at Effexor er mer "potent" enn enkelte andre antidepressiva? Jeg har ikke hatt så god effekt av andre SSRI før og håper jeg endelig har funnet noe som kan fungere. Har forøvrig bipolar type 2 og tar Lamictal i tillegg, men den tar ikke depresjonene helt. Anonymkode: a51b5...70d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 Du skal ikke ta medisinen før du tar prøven nei. Du blir også sannsynligvis bedt om å oppgi klokkeslett du tok medisinen dagen før. Jeg prøvde andre antidepressiva (SSRI) først, uten særlig effekt. Det var først på Efexor at jeg merket god bedring. Den er jo en SNRI, hvis jeg ikke tar helt feil, og da virker den på andre ting i hjernen. Anonymkode: 7d60b...588 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke ta medisinen før du tar prøven nei. Du blir også sannsynligvis bedt om å oppgi klokkeslett du tok medisinen dagen før. Jeg prøvde andre antidepressiva (SSRI) først, uten særlig effekt. Det var først på Efexor at jeg merket god bedring. Den er jo en SNRI, hvis jeg ikke tar helt feil, og da virker den på andre ting i hjernen. Anonymkode: 7d60b...588 Takk for svar! Stemmer at Effexor er en SNRI, så har nok en litt annen mekanisme. Fint å høre at du fikk bedring av den, håper det er min tur til å finne noe som funker nå. Anonymkode: a51b5...70d 0 Siter
Trine Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Stemmer at Effexor er en SNRI, så har nok en litt annen mekanisme. Fint å høre at du fikk bedring av den, håper det er min tur til å finne noe som funker nå. Anonymkode: a51b5...70d Efexor fungerer som et SSRI opp til 150 mg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 14 timer siden, Trine skrev: Efexor fungerer som et SSRI opp til 150 mg. Ah.. kjekt å vite. Takk. Anonymkode: a51b5...70d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 Spør om en ting til jeg, siden dere er så greie å svare Er det vanlig å bli helt "slått ut" av Effexor, i alle fall under opptrappingen? Føler meg skikkelig utmattet. Sånn kan det ikke fortsette.. Anonymkode: a51b5...70d 0 Siter
Trine Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør om en ting til jeg, siden dere er så greie å svare Er det vanlig å bli helt "slått ut" av Effexor, i alle fall under opptrappingen? Føler meg skikkelig utmattet. Sånn kan det ikke fortsette.. Anonymkode: a51b5...70d Det er vanlig å bli trøtt. Mest sannsynlig går det over etterhvert. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 1 time siden, Trine skrev: Det er vanlig å bli trøtt. Mest sannsynlig går det over etterhvert. Får håpe det, takk for svar! Anonymkode: a51b5...70d 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.