stjernestøv Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 Var glad i dag formiddag for jeg var på besøk, men ble litt sliten etterpå. Etter å ha vært hjemme litt ble jeg deprimert, samboeren min blir sint hver gang jeg spiser. "Er du helt desperat eller"? sa han i dag da jeg år sprøstekt løk. Og "Nå må du passe på helsa, du puster og peser bare du går opp trappa". Heldigvis er han mye ute, så jeg spiste masse når han var ute. Men jeg er så deprimert, er det rett av han å kjefte på meg? Må prøve å få byttet medisin til latuda, sier ikke den har all skylden...medisinen altså, men jeg føler for å spise hele tiden. Sa det til han nå at jeg var deppa pga han, han sa han tenker på diabetes og høgt blodtrykk. Jeg er så fortvilet over meg selv. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. april 2016 Forfatter Skrevet 19. april 2016 3 minutter siden, Annkarin skrev: Bytte medisin hjalp MASSE for meg Ok, håper jeg får bytte. Håper på å klare meg med bare latuda, men er redd også siden legen var så skeptisk til dem. Men det er jo mitt valg. 0 Siter
Annkarin Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 4 minutter siden, stjernestøv skrev: Ok, håper jeg får bytte. Håper på å klare meg med bare latuda, men er redd også siden legen var så skeptisk til dem. Men det er jo mitt valg. Enig i at det er ditt valg 1 Siter
Fionys Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 Forstår godt at mannen er bekymret. Har du frukt og grønnsaker i huset? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. april 2016 Forfatter Skrevet 19. april 2016 12 minutter siden, Fionys skrev: Forstår godt at mannen er bekymret. Har du frukt og grønnsaker i huset? Ja han har kjøpt bananer, pærer og appelsiner. Men han sa hvis jeg tok en banan var det som å spise en sjokolade. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 11 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja han har kjøpt bananer, pærer og appelsiner. Men han sa hvis jeg tok en banan var det som å spise en sjokolade. Han har rett i at bananer inneholder en del kalorier, men samtidig er de mettende og inneholder sunne næringsstoffer også. En banan om dagen går helt fint - likeså en pære og en appelsin, utover det bør du spise gulrot og kålrot (skrell, skjær i staver og legg i kaldt vann i kjøleskapet så har du det for hånden), agurk, paprika og småtomater. Dette er ting du kan spise rått og som det ikke tar noe tid å tilberede. Rå blomkål er også godt og kan også kuttes opp og legges i litt kaldt vann i kjøleskapet. 2 Siter
Nicklusheletida Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 12 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja han har kjøpt bananer, pærer og appelsiner. Men han sa hvis jeg tok en banan var det som å spise en sjokolade. Hvor stor sjokolade, mener han da ? Det er ca 90 kalorier i en banan og det er over 1000 kalorier i en 200 grams melkesjokolade. Jeg forstår at mannen din har lyst til å hjelpe deg altså, men da bør han styre unna slike teite utsagn til ei som har problemer med å holde seg unna sjokolade. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. april 2016 Forfatter Skrevet 19. april 2016 13 minutter siden, Lillemus skrev: Han har rett i at bananer inneholder en del kalorier, men samtidig er de mettende og inneholder sunne næringsstoffer også. En banan om dagen går helt fint - likeså en pære og en appelsin, utover det bør du spise gulrot og kålrot (skrell, skjær i staver og legg i kaldt vann i kjøleskapet så har du det for hånden), agurk, paprika og småtomater. Dette er ting du kan spise rått og som det ikke tar noe tid å tilberede. Rå blomkål er også godt og kan også kuttes opp og legges i litt kaldt vann i kjøleskapet. Tror jeg skal lage meg salat å ha stående, for det liker jeg. Men det holder jo ikke så lenge. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. april 2016 Forfatter Skrevet 19. april 2016 11 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Hvor stor sjokolade, mener han da ? Det er ca 90 kalorier i en banan og det er over 1000 kalorier i en 200 grams melkesjokolade. Jeg forstår at mannen din har lyst til å hjelpe deg altså, men da bør han styre unna slike teite utsagn til ei som har problemer med å holde seg unna sjokolade. Han sa en liten sjokolade. Sa jeg skrev om han her inne, da sa han "Du det er for å hjelpe deg altså". Men det føles ikke sånn. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 9 minutter siden, stjernestøv skrev: Han sa en liten sjokolade. Sa jeg skrev om han her inne, da sa han "Du det er for å hjelpe deg altså". Men det føles ikke sånn. Jeg er helt sikker på at han vil hjelpe deg og han er nok oppriktig bekymret. Om fremgangsmåten er riktig kan sikkert diskuteres. En banan innholder flere kalorier enn eple, men i forhold til mye annet er ikke banan så ille fordi den også er mettende. Sjokolade innholder så mye kalorier at det kAn du bare glemme i sammenligne med noe annet. Ikke får du i deg noen sunne næringsstoffer heller. Det er bedre å spise ett eple enn en banan, men banan holder deg lenger mett, tror jeg. En banan i ny og ne skader ikke. Det aller sunneste er det Lillemus foreslår, men jeg tror det viktigste er at du setter deg mål som er overkommelige. Flrst og fremst kutte ut sjokolade og annet usunt og ikke få dårlig samvittighet av en banan. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. april 2016 Forfatter Skrevet 19. april 2016 17 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Jeg er helt sikker på at han vil hjelpe deg og han er nok oppriktig bekymret. Om fremgangsmåten er riktig kan sikkert diskuteres. En banan innholder flere kalorier enn eple, men i forhold til mye annet er ikke banan så ille fordi den også er mettende. Sjokolade innholder så mye kalorier at det kAn du bare glemme i sammenligne med noe annet. Ikke får du i deg noen sunne næringsstoffer heller. Det er bedre å spise ett eple enn en banan, men banan holder deg lenger mett, tror jeg. En banan i ny og ne skader ikke. Det aller sunneste er det Lillemus foreslår, men jeg tror det viktigste er at du setter deg mål som er overkommelige. Flrst og fremst kutte ut sjokolade og annet usunt og ikke få dårlig samvittighet av en banan. Ok. Får lage meg salat å spise på det. Men må unne meg litt feta ost oppi. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 1 minutt siden, stjernestøv skrev: Ok. Får lage meg salat å spise på det. Men må unne meg litt feta ost oppi. Ja ,du bør ha ting i salaten som metter litt. Fetaost kan du unne deg. Bør være mer forsiktig med å spise for mye brød til salaten. Du klarer dette her vet du. Det er viktig at du er litt tålmodig og ikke går helt i kjelleren om du feiler litt en dag. Det er der mange gjør feil, tror jeg. De gir helt opp om de har feilet i steden for å tenke langsiktig. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. april 2016 Forfatter Skrevet 19. april 2016 7 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Ja ,du bør ha ting i salaten som metter litt. Fetaost kan du unne deg. Bør være mer forsiktig med å spise for mye brød til salaten. Du klarer dette her vet du. Det er viktig at du er litt tålmodig og ikke går helt i kjelleren om du feiler litt en dag. Det er der mange gjør feil, tror jeg. De gir helt opp om de har feilet i steden for å tenke langsiktig. Får prøve igjen. Det er jo han som kjøper sjokolade pålegg og oboy. Det har jeg spist på i dag. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 (endret) 15 minutter siden, stjernestøv skrev: Får prøve igjen. Det er jo han som kjøper sjokolade pålegg og oboy. Det har jeg spist på i dag. Ja, da blir det jo litt merkelig at han klager på bananen. Siden han kommer til å fortsette å gjøre slike ting, så må du ta ansvar selv. Hvis du blir veldig søtsugen, kan du skjære opp banabiter i skiver å ha det som pålegg på grovt knekkebrød eller epleskiver på grovt knekkebrød uten smør. Endret 19. april 2016 av Nicklusheletida 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. april 2016 Forfatter Skrevet 19. april 2016 6 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Ja, da blir det jo litt merkelig at han klager på bananen. Siden han kommer til å fortsette å gjøre slike ting, så må du ta ansvar selv. Hvis du blir veldig søtsugen, kan du skjære opp banabiter i skiver å ha det som pålegg på grovt knekkebrød eller epleskiver på grovt knekkebrød uten smør. Ja kan prøve det. Dagen begynte så fint med en banan...uff. Liker banan veldig godt jeg. Pære går an. Appelsin suger jeg bare saften ut av. 0 Siter
cilie Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 Jeg synes det hjelper på "suget" å spise mer fett og proteiner og mindre karbo og lettbrus. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 (endret) 14 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja kan prøve det. Dagen begynte så fint med en banan...uff. Liker banan veldig godt jeg. Pære går an. Appelsin suger jeg bare saften ut av. Det er da ikke noe å deppe over at du tok en banan. Synes mannen din heller må forsøke å holdet motet ditt oppe. Det er antall kalorier pr døgn du skal tenke på og at jo mer du beveger deg jo mer forbrenner du av det du har tatt inn. Men dette vet du jo. Du sksl trene ganske hardt og lenge for å forbrenne en sjokolade. En liten en også. Dagen min var elendig i dag. Skikkelig pms- deppa. På slike dager, tenker jeg bare negative tanker og jeg føler meg som en trykkoker. Tårer som presser på uten at det finnes noe grunn. Det var fryktelig tungt å dra på trening, men etter å ha svettet ut mye av gørra er det som jeg ble født på ny Merkelig det der, men min helt personlige teori er at det er pga veskesamlinga i kroppen og at den veska må ut et sted. Derfor blir jeg bedre etter å ha trent ut svette Endret 19. april 2016 av Nicklusheletida 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. april 2016 Forfatter Skrevet 19. april 2016 12 minutter siden, cilie skrev: Jeg synes det hjelper på "suget" å spise mer fett og proteiner og mindre karbo og lettbrus. Kan jo prøve det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. april 2016 Forfatter Skrevet 19. april 2016 4 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Det er da ikke noe å deppe over at du tok en banan. Synes mannen din heller må forsøke å holdet motet ditt oppe. Det er antall kalorier pr døgn du skal tenke på og at jo mer du beveger deg jo mer forbrenner du av det du har tatt inn. Men dette vet du jo. Du sksl trene ganske hardt og lenge for å forbrenne en sjokolade. En liten en også. Dagen min var elendig i dag. Skikkelig pms- deppa. På slike dager, tenker jeg bare negative tanker og jeg føler meg som en trykkoker. Tårer som presser på uten at det finnes noe grunn. Det var fryktelig tungt å dra på trening, men etter å ha svettet ut mye av gørra er det som jeg ble født på ny Merkelig det der, men min helt personlige teori er at det er pga veskesamlinga i kroppen og at den veska på ut et sted. Derfor blir jeg bedre etter å ha trent ut svette Synd du hadde en dritt dag,godt du ble bedre. Jeg har lagt meg nå med migrene og hele pakka. Spørs om det blir noe søvn. Men god natt 😊 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.