AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 For 3 år siden var jeg ei gal rævv som trodde jeg ble overvåket gjennom planta kameraer laptopen min and at biler fulgte etter meg og folk rapporterte hva jeg gjorde til gutten bak spillet de spilte med meg. Til slutt trodde jeg min beste venn skulle stjele alle pengene mine og bankkodene og gi til gutten bak spillet som jeg var så forelska i, og drepe meg når jeg tok henne på fersken i leiligheten min. Ringte politiet og dro i taxi til leiligheten så husker jeg ikke mer omtrent før jeg var på legevakta og i ambulansen. Hvorfor skjedde dette meg? Fordi jeg sov ikke på 2 måneder og var så sykt forelska i en som ikke ville ha meg. Så fikk jeg piller som fiksa hodet mitt i løpet av 2 måneder. Men jeg vil slutte på pillene så jeg kan kjenne den utrolig høye følelsen som jeg hadde rett før psykosen brøt ut. Den var helt fantastisk. For et drive. Jeg kan aldri glemme det. Det var FABELAKTIG. Så godt. Jeg vil ha den følelsen. Jeg tror jeg kunne kontrollert det nå, om jeg hadde sovepiller. Jeg vil ikke miste kontrollen over hjernen min. Faen ta alt. Anonymkode: 0c85f...ba4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 Jeg hadde angst for at de hadde lobotomert meg og var på forelesning som handlet om det. Men det er lenge siden, og nå er jeg bare snylter. Anonymkode: b652e...d1b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For 3 år siden var jeg ei gal rævv som trodde jeg ble overvåket gjennom planta kameraer laptopen min and at biler fulgte etter meg og folk rapporterte hva jeg gjorde til gutten bak spillet de spilte med meg. Til slutt trodde jeg min beste venn skulle stjele alle pengene mine og bankkodene og gi til gutten bak spillet som jeg var så forelska i, og drepe meg når jeg tok henne på fersken i leiligheten min. Ringte politiet og dro i taxi til leiligheten så husker jeg ikke mer omtrent før jeg var på legevakta og i ambulansen. Hvorfor skjedde dette meg? Fordi jeg sov ikke på 2 måneder og var så sykt forelska i en som ikke ville ha meg. Så fikk jeg piller som fiksa hodet mitt i løpet av 2 måneder. Men jeg vil slutte på pillene så jeg kan kjenne den utrolig høye følelsen som jeg hadde rett før psykosen brøt ut. Den var helt fantastisk. For et drive. Jeg kan aldri glemme det. Det var FABELAKTIG. Så godt. Jeg vil ha den følelsen. Jeg tror jeg kunne kontrollert det nå, om jeg hadde sovepiller. Jeg vil ikke miste kontrollen over hjernen min. Faen ta alt. Anonymkode: 0c85f...ba4 Høres ikke spesielt smart ut. Anonymkode: ebdb6...588 0 Siter
XbellaX Skrevet 19. april 2016 Skrevet 19. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For 3 år siden var jeg ei gal rævv som trodde jeg ble overvåket gjennom planta kameraer laptopen min and at biler fulgte etter meg og folk rapporterte hva jeg gjorde til gutten bak spillet de spilte med meg. Til slutt trodde jeg min beste venn skulle stjele alle pengene mine og bankkodene og gi til gutten bak spillet som jeg var så forelska i, og drepe meg når jeg tok henne på fersken i leiligheten min. Ringte politiet og dro i taxi til leiligheten så husker jeg ikke mer omtrent før jeg var på legevakta og i ambulansen. Hvorfor skjedde dette meg? Fordi jeg sov ikke på 2 måneder og var så sykt forelska i en som ikke ville ha meg. Så fikk jeg piller som fiksa hodet mitt i løpet av 2 måneder. Men jeg vil slutte på pillene så jeg kan kjenne den utrolig høye følelsen som jeg hadde rett før psykosen brøt ut. Den var helt fantastisk. For et drive. Jeg kan aldri glemme det. Det var FABELAKTIG. Så godt. Jeg vil ha den følelsen. Jeg tror jeg kunne kontrollert det nå, om jeg hadde sovepiller. Jeg vil ikke miste kontrollen over hjernen min. Faen ta alt. Anonymkode: 0c85f...ba4 Det er endel som tror det, at nå er de mer rustet til å håndtere en ny "high" og drivet de hadde, det ender så godt som alltid med innleggelse. Får du oppfølging? 0 Siter
Gjest Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 Ja, bevares. Slutt med medisiner. Det er ditt valg, og vil du ikke ta dem, så la være. 0 Siter
frosken Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 26 minutter siden, Rådvilla skrev: Ja, bevares. Slutt med medisiner. Det er ditt valg, og vil du ikke ta dem, så la være. Hvorfor skriver du dette i denne tråden? 0 Siter
frosken Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: For 3 år siden var jeg ei gal rævv som trodde jeg ble overvåket gjennom planta kameraer laptopen min and at biler fulgte etter meg og folk rapporterte hva jeg gjorde til gutten bak spillet de spilte med meg. Til slutt trodde jeg min beste venn skulle stjele alle pengene mine og bankkodene og gi til gutten bak spillet som jeg var så forelska i, og drepe meg når jeg tok henne på fersken i leiligheten min. Ringte politiet og dro i taxi til leiligheten så husker jeg ikke mer omtrent før jeg var på legevakta og i ambulansen. Hvorfor skjedde dette meg? Fordi jeg sov ikke på 2 måneder og var så sykt forelska i en som ikke ville ha meg. Så fikk jeg piller som fiksa hodet mitt i løpet av 2 måneder. Men jeg vil slutte på pillene så jeg kan kjenne den utrolig høye følelsen som jeg hadde rett før psykosen brøt ut. Den var helt fantastisk. For et drive. Jeg kan aldri glemme det. Det var FABELAKTIG. Så godt. Jeg vil ha den følelsen. Jeg tror jeg kunne kontrollert det nå, om jeg hadde sovepiller. Jeg vil ikke miste kontrollen over hjernen min. Faen ta alt. Anonymkode: 0c85f...ba4 Det er fristende å tro at du ikke kan bli like syk en gang til, men jeg forestiller meg at du egentlig vet at du kan bli så syk igjen. Det er vel derfor du følger opp medisinering så bra, er det ikke? Jeg synes det er tankevekkende at mange psykoser ser ut til å ha noen fellestrekk, som f.eks. dette med paranoide forestillinger. 0 Siter
Gjest Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 17 minutter siden, frosken skrev: Hvorfor skriver du dette i denne tråden? Fordi hun skriver at hun vil slutte med medisiner. Og fordi jeg tror hun er oppegående nok til selv å ta en slik avgjørelse, uansett hva andre/jeg sier. Det folk sier spiller nok ikke så stor rolle. Ansvaret ligger uansett på vedkommende selv. 0 Siter
frosken Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 1 minutt siden, Rådvilla skrev: Fordi hun skriver at hun vil slutte med medisiner. Og fordi jeg tror hun er oppegående nok til selv å ta en slik avgjørelse, uansett hva andre/jeg sier. Det folk sier spiller nok ikke så stor rolle. Ansvaret ligger uansett på vedkommende selv. Jeg leser helt andre nyanser i innlegget hennes. Hun savner det enorme kicket hun opplevde i begynnelsen av manien før psykosen ble dominerende, og tillater seg å fantasere litt om "kanskje kunne jeg ha klart å håndtere en tilsvarende situasjon bare jeg hadde fått nok søvn". Jeg leser ingen eksplisitte ønsker om å seponere medisiner, men mer et savn og en frustrasjon i forhold til at ting er som de er. Forøvrig så synes jeg din respons var ganske rar ut i fra den alvorlige sykdomshistorien hun forteller om. Da jeg så kommentaren din, så lurte jeg på om noe foregikk i ditt liv akkurat nå som var vanskelig, men det trenger selvfølgelig ikke være tilfellet. 0 Siter
Annkarin Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 2 timer siden, frosken skrev: Det er fristende å tro at du ikke kan bli like syk en gang til, men jeg forestiller meg at du egentlig vet at du kan bli så syk igjen. Det er vel derfor du følger opp medisinering så bra, er det ikke? Jeg synes det er tankevekkende at mange psykoser ser ut til å ha noen fellestrekk, som f.eks. dette med paranoide forestillinger. Er det flere som har opplevd å tro man deltar i et spill, som noen andre kontrollerer? Det er KJEMPESPENNENDE, en STOR THRILL, når man innser man er i spillet... Trodde jeg ble testet, og ville vinne han jeg var forelska i (han styrte spillet) om jeg gjorde riktig på testene, men miste han, om jeg gjorde feil. Alt rullet rundt i full fart i hodet, og alle i byen jeg var i deltok i spillet. Hele byen. Trodde de fikk kommisjon fra alle pengene jeg ga til gutten. Trodde han kommuniserte med meg i hodet mitt. Trodde taxisjåførene var med og rapporterte til gutten. Turte ikke ta taxi, for trodde jeg ikke besto testen om de tok for dyr pris. Jeg måtte bevise at jeg var smart. En taxisjåfør holdt på å kjøre meg til et offentlig sykehus da jeg skjønte jeg måtte ha zyprexa for å greie komme meg til flyplassen, men da trodde jeg gutten skulle legge meg inn der han jobbet. Så kom jeg på at jeg hadde forsikring og fikk han til å kjøre meg til privatsykehus. Det var å bestå testen for da var jeg smart. Så trodde jeg at jeg ville bli tilgitt om jeg var syk, eller at jeg ikke fikk møte han igjen om jeg var syk. Det var å ikke bestå testen. Slik at jeg turte ikke dra på det offentlige sykehuset og bli lagt inn og risikere å miste han. Jeg skulle slutte med cola, og da forsvant alle colaflaskene fra butikkhyllene. Bare red bull og jeg drakk redbull slik som han pleide hver gang etter vi møttes. Fremmede menneskers ansikter så ut som folk jeg kjente, så jeg trodde vennen hans som studerte medisinsk sekretær som han og hadde praksis på privatsykehuset...dro å sjekket infoen min på forsikringspapirene mine og ville røpe at jeg var eldre enn gutten Og så kom jeg meg hjem takket være en kamerat jeg trodde var sendt av gutten, som var med på spillet forklarte meg nøye åssen jeg skulle finne taxien ved restauranten han jobbet og da trodde jeg at jeg besto denne testen fordi han var sendt av gutten som styrte spillet.... Så var jeg hjemme i Norge og alle ungdommene ved moskene samlet seg på trikken og ga meg tegn som jeg fulgte. Så innså jeg plutselig at bestevenninna mi var i leiligheten min og skulle stjele alle pengene mine og kodene til nettbank osv og gi til gutten. Trodde ikke han var medisinsk sekretær lenger, men datageni og kunne fikse å ta pengene slik han fikset å innstallere kamera i laptopen. Så skulle hun drepe meg. Jeg hørte skrittene hennes komme opp gangen og så er hukommelsen min borte. For en hel måned. 0 Siter
Annkarin Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 Ville jeg ikke "gjennomskue" en eventuell ny psykose, ved å oppdage at jeg på ny er i et spill? Eller vil det være en helt annen situasjon neste gang? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 1 hour ago, Annkarin said: Ville jeg ikke "gjennomskue" en eventuell ny psykose, ved å oppdage at jeg på ny er i et spill? Eller vil det være en helt annen situasjon neste gang? Tror de gode følelsene er psyke i seg selv. Du kan nok ikke oppnå de uten at andre ting følger med på lasset. Slik rush/thrill er bare noe friske mennesker føler av og til, f.eks. om de har oppnådd noe de har jobbet lenge for, vunnet penger eller er forelsket... det er ting det er normalt å føle ekstase over. Men det er ikke normalt å gå rundt i ekstase over lang tid, når man egentlig ikke har noen grunn til å føle seg lykkelig. Da blir det crash & burn. Anonymkode: b652e...d1b 0 Siter
Gjest Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 Den 20.4.2016 at 9.35, frosken skrev: Da jeg så kommentaren din, så lurte jeg på om noe foregikk i ditt liv akkurat nå som var vanskelig, men det trenger selvfølgelig ikke være tilfellet. Livet mitt har mange vanskelige stunder. Psyken er sjeldent god. 0 Siter
frosken Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 Den 20.04.2016 at 12.16, Annkarin skrev: Ville jeg ikke "gjennomskue" en eventuell ny psykose, ved å oppdage at jeg på ny er i et spill? Eller vil det være en helt annen situasjon neste gang? Innen du igjen evt. har tydelig opplevelse av å være i et spill, så har du rukket å bli skikkelig dårlig - da har jo psykosen tatt over. Da har du ikke lenger kontroll. Jeg tror du bør fortsette slik jeg har inntrykk av at du gjør nå, nemlig raskt å ta kontakt med hjelpeapparatet når du merker at du ikke helt er "deg selv". Ofte er det slik at dersom man ikke ønsker flere runder med manisk psykose, så gjør man slik du gjør, man sørger for økt medisinering når hjernen begynner å spinne. 1 Siter
Lillemus Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 Den 20.4.2016 at 12.16, Annkarin skrev: Ville jeg ikke "gjennomskue" en eventuell ny psykose, ved å oppdage at jeg på ny er i et spill? Eller vil det være en helt annen situasjon neste gang? Hvorfor tror du at du en evt. neste gang vil skjønne at du er psykotisk? Vil du ikke også da tro at det er virkelig? 0 Siter
Annkarin Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 2 minutter siden, Lillemus skrev: Hvorfor tror du at du en evt. neste gang vil skjønne at du er psykotisk? Vil du ikke også da tro at det er virkelig? Fordi det var en veldig stor og skjelsettende opplevelse å være i spillet, utrolig spennende. Og helt unormalt. Så jeg ville kanskje "gjennomskuet" det, kjent igjen følelsen og opplevelsen.? 0 Siter
Annkarin Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 og kanskje jeg ville gjenkjenne de enormt rullende tankene som en film ble spilt av veldig fort rundt og rundt med aha-opplevelser 0 Siter
Annkarin Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 og når folk kommuniserer med meg inni hodet mitt, selv om de er langt unna. det er jo ikke normalt. ville jeg ikke gjennomskue det? og alle vet når kameraer er plantet og overvåker deg er du gæern. hvorfor skjønner man det ikke selv? 0 Siter
Annkarin Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 Men egentlig så forsto jeg på et plan at jeg var psykotisk. Men jeg forsto ikke hva som var vrangforestillinger. Men da legevakta spurte hva som var situasjonen og jeg ikke greide prate, skrev jeg på papir: mani, psykose, folk ser, hjelp. Jeg la meg inn frivillig, men så gjorde de om til tvang når jeg ville skrive meg ut. Fordi jeg visstnok ringte min bestevenninne da vrangforestillingen om at hun skulle drepe meg gikk over, og hun sa jeg burde dra på sykehuset og tanta mi henta meg. Da sa jeg ok til å dra dit. Jeg visste jeg var syk. Men kanskje fordi jeg hadde vært manisk så utrolig lenge at jeg visste jeg var det. Og hatt diagnosen i mange år og moren min hadde det også og sa mani ikke er behagelig fordi det er sånn PRESS i hodet. Jeg kjente presset to mnd før. SÅ jeg visste! Men hva som var vrangforestilling nei der var jeg helt lost. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.