AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 Jeg gikk i behandling for noen år siden, men vi avsluttet behandlingen for det gikk såpass bra. Nå har det gått to år og jeg er symptomfri, og har vært det disse to årene. Spm 1) Kan jeg få oppdatert journalen min slik at det står friskmeldt eller helbredet? Jeg tror det står remisjon fra før, men jeg har kommet lengre enn det. Jeg skal snart bytte fastlege og vil gjerne ha en revidert epikrise. Spm 2) Jeg innser nå at en av diagnosene jeg fikk den gangen ikke var riktig. Det vil si vi trodde begge to at den var riktig, men nå har jeg skjønt mer av problemene mine, og forstått at jeg tok feil jeg også. Hvordan kan jeg få endret en diagnose jeg i ettertid ser skulle ha vært en annen? Jeg er uansett frisk, men den gale diagnosen står der altså. Må jeg gjennom hele prosessen med utredninger på nytt, eller holder det å kontakte og si hvordan ting er nå? Jeg vet ting ikke kan slettes, vil bare ha den oppdatert Anonymkode: 1dcd6...5b0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk i behandling for noen år siden, men vi avsluttet behandlingen for det gikk såpass bra. Nå har det gått to år og jeg er symptomfri, og har vært det disse to årene. Spm 1) Kan jeg få oppdatert journalen min slik at det står friskmeldt eller helbredet? Jeg tror det står remisjon fra før, men jeg har kommet lengre enn det. Jeg skal snart bytte fastlege og vil gjerne ha en revidert epikrise. Spm 2) Jeg innser nå at en av diagnosene jeg fikk den gangen ikke var riktig. Det vil si vi trodde begge to at den var riktig, men nå har jeg skjønt mer av problemene mine, og forstått at jeg tok feil jeg også. Hvordan kan jeg få endret en diagnose jeg i ettertid ser skulle ha vært en annen? Jeg er uansett frisk, men den gale diagnosen står der altså. Må jeg gjennom hele prosessen med utredninger på nytt, eller holder det å kontakte og si hvordan ting er nå? Jeg vet ting ikke kan slettes, vil bare ha den oppdatert Anonymkode: 1dcd6...5b0 Kan legge til at jeg ikke bare er symptomfri, men har et normalt funksjonsnivå med 100% jobb, orden i økonomi og samboer. Anonymkode: 1dcd6...5b0 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.