Gå til innhold

Våre folkevalgte grafser til seg, uansett farge

Anbefalte innlegg

Tre dager før etterlønnen hans gikk ut, opprettet tidligere arbeids- og sosialminister Robert Eriksson (Frp) konsulentselskapet «Løkka i Livet AS».

Det gjorde at han umiddelbart ble ilagt en karantene på tre måneder av karantenenemda i Kommunal- og moderniseringsdepartemenetet.

Det utløste også en etterlønn på 105 337 kroner i måneden fra staten i karantenetiden.

http://www.nrk.no/norge/kopierte-etterlonns-festen-til-ap-statsradene-1.12909212

Her har han altså opprettet et "selskap" hvis eneste formål er å grafse til seg 315k fra felleskassa (hadde nok kanskje ikke vært mulig om FrP fikk større gjennomslag for sine skattelettelser og nedbygging av offentlig sektor?)

Lykke til.

Fortsetter under...

En ny artikkel:

– Da hadde jeg vært i gang med mitt første oppdrag i den nye bedriften. Jeg skulle mye heller vært ute i arbeid enn å gå på vent.

– Alternativet hadde jo vært å gå arbeidsledig, blitt finansiert av skattebetalerne og mottatt dagpenger. Istedet ville jeg skape min egen arbeidsplass og inntekt, og at det skal få så stor oppmerksomhet synes jeg er rart.

http://www.nrk.no/trondelag/robert-eriksson-skjonner-ikke-kritikken-1.12909607

Han mener kanskje at han ville fått 105 337 i måneden på dagpenger???

6 minutter siden, Wretch skrev:

En ny artikkel:

– Da hadde jeg vært i gang med mitt første oppdrag i den nye bedriften. Jeg skulle mye heller vært ute i arbeid enn å gå på vent.

– Alternativet hadde jo vært å gå arbeidsledig, blitt finansiert av skattebetalerne og mottatt dagpenger. Istedet ville jeg skape min egen arbeidsplass og inntekt, og at det skal få så stor oppmerksomhet synes jeg er rart.

http://www.nrk.no/trondelag/robert-eriksson-skjonner-ikke-kritikken-1.12909607

Han mener kanskje at han ville fått 105 337 i måneden på dagpenger???

Politikere er generelt sett noen korrupte svin.

Kopierte etterlønns-festen til Ap-statsrådene

http://www.nrk.no/norge/kopierte-etterlonns-festen-til-ap-statsradene-1.12909212

Robert Eriksson (Frp) brukte «metoden» til tre av Stoltenberg-regjeringens mest profilerte statsråder da han sikret seg tre måneder ekstra etterlønn på mer enn 105 000 kroner i måneden.

Han er ikke den eneste som har sikret seg tre måneder ekstra etterlønnsfest ved å opprette konsulentselskap.

Det begynte med at Karl Eirik Schjøtt-Pedersen (Ap), én av Jens Stoltenbergs aller nærmeste medarbeidere og statsråd på Statsministerens kontor, opprettet et konsulentselskap da etterlønnsperioden hans gikk ut.

Deretter fulgte fire andre i regjeringsapperatet til Stoltenberg samme oppskrift. Ifølge VG var dette:

• Tidligere helseminister og forsvarsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen (Ap).
  • Tidligere justisminister Grete Faremo (Ap).
  • Tidligere statssekretær i Næringsdepartementet Roger Ingebrigtsen (Ap).
  • Tidligere statssekretær ved Statsministerens kontor Erik Lahnstein (Sp).

Sistnevnte opprettet ikke engang firma. Han varslet bare karanteneutvalget om at han vurderte å gjøre det. Det var nok til å få utbetalt karantenelønn.

Det er forskjell på folk, ja.

Endret av slabbedask

Annonse

Hele etterlønnsordningen bør opp til vurdering. Politikerne har jo ikke noe (økonomisk) incentiv til å finne seg ny jobb når de på enkelt vis kan få full etterlønn i både tre og seks måneder. Når ordningen er slik skjønner jeg at det er fristende å benytte seg av det.

AnonymBruker
6 hours ago, Xtra said:

Hele etterlønnsordningen bør opp til vurdering. Politikerne har jo ikke noe (økonomisk) incentiv til å finne seg ny jobb når de på enkelt vis kan få full etterlønn i både tre og seks måneder. Når ordningen er slik skjønner jeg at det er fristende å benytte seg av det.

De har nok fullverdige liv.

Anonymkode: 2fd2f...154

5 minutes ago, Inner self said:

Politiker med godt betalte verv, det hadde vært en fin fin jobb. jeg er desverre for folkesky, og ubehøvlet til det...

Men for en særs intelligent og oppegående kar som Eriksson så er det kanskje ikke verdig med ISS? Da blir det "selskap" med 100k i måneden i stedet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...