AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 Jeg er så sliten. Og jeg har sterke smerter som bare Tramadol "tar" noe av, blir sliten av det også. Har hatt en svært tøff uke. Idag har også mannen min blitt syk. Han har gått med brystsmerter en stund, men i løpet av dagen har det forverret seg vesentlig. Jeg ville at han skulle gå til fastlegen mens det enda var åpent der, for en gang ble han akkutt innlagt for hjerteinfarkt, og han har akkurat de samme symptomene nå som den gangen. Men han ville ikke til verken fastlege eller legevakt idag. Det kommer til å bli en tøff våken-natt for meg når jeg er så sliten fra før. Hvor skal jeg hente energi fra nå som han trenger meg? Jeg synes det er så egoistisk å ikke gå til legen når det er sånn. Jeg sa til han; "hvis det var meg som ble alvorlig syk, ville det ikke vært tøft for deg om jeg nektet å gå til legen?". Da lovet han meg etter hvert å gå til fastlegen i morgen, jeg måtte nesten bli sint på han. Men det blir tøft i natt, er redd for at noe skal skje, jeg vet heller ikke hva som kan skje. Jeg skal egentlig på jobb i morgen, trenger så sårt de pengene, men jeg tør ikke la han være alene, og jeg vil også sørge for at han kommer seg til legen i morgen (hvis det ikke skjer noe i natt da ). Man får vel ikke egenmelding når det er ektefellen som er syk? Det er ikke meningen å sutre. Jeg føler meg bare så alene om denne byrden. Anonymkode: 7d880...afe 0 Siter
frosken Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så sliten. Og jeg har sterke smerter som bare Tramadol "tar" noe av, blir sliten av det også. Har hatt en svært tøff uke. Idag har også mannen min blitt syk. Han har gått med brystsmerter en stund, men i løpet av dagen har det forverret seg vesentlig. Jeg ville at han skulle gå til fastlegen mens det enda var åpent der, for en gang ble han akkutt innlagt for hjerteinfarkt, og han har akkurat de samme symptomene nå som den gangen. Men han ville ikke til verken fastlege eller legevakt idag. Det kommer til å bli en tøff våken-natt for meg når jeg er så sliten fra før. Hvor skal jeg hente energi fra nå som han trenger meg? Jeg synes det er så egoistisk å ikke gå til legen når det er sånn. Jeg sa til han; "hvis det var meg som ble alvorlig syk, ville det ikke vært tøft for deg om jeg nektet å gå til legen?". Da lovet han meg etter hvert å gå til fastlegen i morgen, jeg måtte nesten bli sint på han. Men det blir tøft i natt, er redd for at noe skal skje, jeg vet heller ikke hva som kan skje. Jeg skal egentlig på jobb i morgen, trenger så sårt de pengene, men jeg tør ikke la han være alene, og jeg vil også sørge for at han kommer seg til legen i morgen (hvis det ikke skjer noe i natt da ). Man får vel ikke egenmelding når det er ektefellen som er syk? Det er ikke meningen å sutre. Jeg føler meg bare så alene om denne byrden. Anonymkode: 7d880...afe Jeg synes du skal la ham ta ansvar for seg selv - slik at du kan ta ansvar for deg. Han kan selv ringe 113 om han brått skulle bli verre i natt eller i morgen. Du spør hvordan du skal hente energi "nå som han trenger" deg. Slik jeg ser det, så trenger han deg ikke. Han er ikke et barn, men en voksen mann med normal intelligens og normal evne til å ta valg. Du lar deg suge inn i din egen forståelse av hans behov. Slik bidrar du til hans passivitet og manglende ansvarstaking. For meg blir det helt tullete når du planlegger å være hjemme fra jobb fordi du skal "sørge for at han kommer seg til legen". Han er i stand til å klare dette selv. Du har ikke rett til egenmelding som følge av syk ektefelle, kun når det gjelder barn under tolv (?) år. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 Jeg har bedt om at tråden slettes. Orker ikke dette her. Inntil da ønsker jeg ingen flere svar, om jeg får det blir de ikke lest. Anonymkode: 7d880...afe 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.