Gå til innhold

Begynner å bli ubehagelig å gå i terapi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg gått til behandling i litt over et halv år og har kommet til et punkt som gjør at jeg har lyst å slutt behandlingen. Jeg synes at terapeuten vet alt for mye om meg og kan lese meg som en åpen bok. Det føles ubehagelig og jeg føler meg sårbar.

Er det noen som har opplevd noe av det samme?

Anonymkode: 4beab...df7

Skrevet

Det er kanskje akkurat nå du bør gå i terapi. Selv om det kan være ubehagelig, er det viktig for at du skal få riktig hjelp at terapeuten vet mest mulig om deg og din bakgrunn. Det at hun leser deg som en åpen bok er en styrke i pasient- og terapeutforholdet. Kanskje du skal ta opp dette i neste time? At du synes det er ubehagelig og høre terapeutens syn på dette?

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Elionoe skrev:

Det er kanskje akkurat nå du bør gå i terapi. Selv om det kan være ubehagelig, er det viktig for at du skal få riktig hjelp at terapeuten vet mest mulig om deg og din bakgrunn. Det at hun leser deg som en åpen bok er en styrke i pasient- og terapeutforholdet. Kanskje du skal ta opp dette i neste time? At du synes det er ubehagelig og høre terapeutens syn på dette?

Jeg har vurdert å ta det opp med terapeuten og kommer sikkert til å gjøre det. Det har vært mye enklere å snakke med henne den siste måneden, men føles ubehagelig og jeg får en indre uro i etterkant av timene.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vurdert å ta det opp med terapeuten og kommer sikkert til å gjøre det. Det har vært mye enklere å snakke med henne den siste måneden, men føles ubehagelig og jeg får en indre uro i etterkant av timene.

Da synes jeg du også skal si det :) Som jeg sa, for å få best utbytte av terapien er det viktig at du forteller terapeuten om følelser og tanker du gjør deg under og etter en samtale. F.eks. gråt jeg etter min forrige samtale og det har jeg tenkt åf ortelle h*n.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...