AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 Nå har jeg gått til behandling i litt over et halv år og har kommet til et punkt som gjør at jeg har lyst å slutt behandlingen. Jeg synes at terapeuten vet alt for mye om meg og kan lese meg som en åpen bok. Det føles ubehagelig og jeg føler meg sårbar. Er det noen som har opplevd noe av det samme? Anonymkode: 4beab...df7 0 Siter
Elionoe Skrevet 20. april 2016 Skrevet 20. april 2016 Det er kanskje akkurat nå du bør gå i terapi. Selv om det kan være ubehagelig, er det viktig for at du skal få riktig hjelp at terapeuten vet mest mulig om deg og din bakgrunn. Det at hun leser deg som en åpen bok er en styrke i pasient- og terapeutforholdet. Kanskje du skal ta opp dette i neste time? At du synes det er ubehagelig og høre terapeutens syn på dette? 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 7 timer siden, Elionoe skrev: Det er kanskje akkurat nå du bør gå i terapi. Selv om det kan være ubehagelig, er det viktig for at du skal få riktig hjelp at terapeuten vet mest mulig om deg og din bakgrunn. Det at hun leser deg som en åpen bok er en styrke i pasient- og terapeutforholdet. Kanskje du skal ta opp dette i neste time? At du synes det er ubehagelig og høre terapeutens syn på dette? Jeg har vurdert å ta det opp med terapeuten og kommer sikkert til å gjøre det. Det har vært mye enklere å snakke med henne den siste måneden, men føles ubehagelig og jeg får en indre uro i etterkant av timene. Anonymkode: 4beab...df7 0 Siter
Elionoe Skrevet 21. april 2016 Skrevet 21. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vurdert å ta det opp med terapeuten og kommer sikkert til å gjøre det. Det har vært mye enklere å snakke med henne den siste måneden, men føles ubehagelig og jeg får en indre uro i etterkant av timene. Anonymkode: 4beab...df7 Da synes jeg du også skal si det Som jeg sa, for å få best utbytte av terapien er det viktig at du forteller terapeuten om følelser og tanker du gjør deg under og etter en samtale. F.eks. gråt jeg etter min forrige samtale og det har jeg tenkt åf ortelle h*n. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.