Gå til innhold

DPS sier jeg har psykose - jeg er uenig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

DPS sier at jeg har psykose, jeg er sterkt uenig, hva skal jeg gjøre rett og slett?

håper jeg får gode svar både fra NHD og dere andre

Anonymkode: ac345...7f5

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel klassisk at den som har psykose ikke er klar over det selv.

Anonymkode: a54a5...65e

Skrevet

Du får spørre dem om hvorfor de mener du er det så kan du vurdere det ut fra det. 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

DPS sier at jeg har psykose, jeg er sterkt uenig, hva skal jeg gjøre rett og slett?

Det kan vel ikke være så farlig hva dem tror, - eller diagnostiserer deg med (for den saks skyld). Du velger selv om du vil gå på medisiner eller ikke, de kan ikke tvinge i deg antipsykotika liksom dersom det var det du var redd for.

Anonymkode: 455f4...0a7

stjernestøv
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare la dem ha sin tro,du har din. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er dessverre slik med psykose at en ikke ser det selv. Realitetsbrist (feilaktig forståelse av verden) og manglende sykdomsinnsikt er typisk for psykose.

Du må få dem til å forklare deg nøye hvorfor de mener at du har en psykose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...