Gå til innhold

Hvordan er det med dere...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går dere å synes synd på dere selv fordi dere er psyke?

Jeg synes aldri synd på meg selv og liker ikke at andre synes synd på meg.

Anonymkode: 81df1...1d9

Skrevet

Nei, synes ikke synd på meg selv. Skammer meg bare.

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes mennesker som har en alvorlig sykdom eller lidelse, enten den er fysisk eller psykisk, skal få lov til å synes synd på seg selv. Det kan være beinhardt å være syk, ikke kun fordi sykdommen i seg selv kan være så dyptgripende smertefull, man faller utenfor både sosialt og med utdanning/jobb,- men og fordi den økonomiske situasjonen blir for mange uhyre vanskelig. Vi er heldige som bor i Norge, men situasjonen for alvorlig og langvarig syke er fortsatt ikke god nok. Når det er sagt fungerer det dårlig å sitte å synes synd på seg selv hver eneste dag time etter time, 10 min daglig med "stakkars meg" er derimot helt innafor og fryktelig godkjent.

Skrevet

Psykiske lidelser er plagsomme de. Men jeg synes mer synd på folk med alvorlige somatiske sykdommer. Som det fryktede ordet på K.

Synes ikke synd på megselv. Jeg passer ikke inn, men det er ikke ofte jeg blir suttrette. Mer selvkritisk egentlig.

Skrevet

Jeg synes ikke synd på meg selv og absolutt hater at andre folk synes synd på meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns mye synd på meg selv, men det er ikke fordi jeg mener jeg er syk, det er fordi livet mitt er kjipt og stakkarslig. Så da var den misforståelsen rydder opp i, frosken. :)

Anonymkode: 483c2...30b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, og hater at andre syntes synd på en.

Anonymkode: 22fe5...7dd

AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres litt merkelig ut når man sier man ikke syns synd på seg selv, samtidig som man sier man er psyk.

Anonymkode: 483c2...30b

Skrevet (endret)

Jeg tror det er en forskjell på å synes synd på seg selv og ønske at situasjonen var annerledes. Jeg har psykiske problemer og jeg har fysisk funksjonshemning, men jeg synes ikke synd på meg selv. Hvorfor skulle jeg det? Jeg synes ikke livet mitt er verre enn andres. Jeg har det, i motsetning til mange andre, det ganske bra i livet mitt gitt situasjonen min. Jeg får terapi og medisiner for det psykiske og medisiner og hjelpemidler for det fysiske. I tillegg til uføretrygd har jeg en meningsfull hverdag hvor jeg hjelper andre i samme situasjon.

Jeg tror at man selv kan velge å ikke synes synd på seg selv. Det er lov til å si at man har en kjip situasjon, men om du sier den for ofte, kan det bli til en negativ sannhet for deg selv.

Endret av Elionoe
Skrevet

Jeg synes ikke synd på meg selv, men jeg synes det i blant hvis jeg ikke får sove, er slitsomt å måtte monitere meg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...