Gå til innhold

Tvangstanker om "tabu".

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ocd og jeg har schizofreni. De siste årene har jeg hatt moderate plager er godt medisinert.

Jeg har hatt tvangstanker om "pedofili" da jeg var sammen med en kvinne med barn. Det var ikke slik att jeg trodde jeg hadde lyst på barn, for det vet jeg selvfølgelig att jeg ikke har. Men jeg hadde voldsomt slitsomme tvangstanker om att jeg skulle snakke i søvne og si jeg var "pedofil". Vel nok om det det har jeg ikke vært plaget med på mange år, siden forholdet røyk. Jeg har dog, naivt nok, fortalt om dette til behandlere i psykiatrien, da jeg skal fortelle hva slags plager jeg har oppimellom.

Vel i går fikk jeg journalkopi av siste runde på DPS. Der på første side står det har hatt tvangstanker om pedofili m.m. Skriver de slikt i journalen, var min første tanke. Dette kan jo misforstås. Feks var jeg en gang hos en psykoanaltytisk psykiater. Og hun virket det som om ikke forstod forskjellen på en tvangstanke og faktiske drifter.Jeg understreket mange ganger om att det ikke var snakk om slik legning, men frykt for å si dette i søvne med vinduet oppe osv. slik att naboer eller eksen skulle høre det. Vel nok om det, tenk om psykiateren jeg var til sist, har skrevet dette i "epikrisen", som er sendt til FL.... Jeg fikk journal i går, uten epikrise. Journalen var stiftet sammen, men jeg ble da engstelig for att noe hadde detti ut. Tenk om epikrisen lå løs, og det stod der også?`Jeg fikk helt panikk. Jeg så etter om det lå noe ark ved postkassen. Men det gjorde det ikke, men når jeg gikk tur etterpå syntes jeg tydelig noen barn sa "pervers". Tenk om noen har fått fatt i dette. Å jeg blir uskyldig tatt for å være pedofil? Dette er noe jeg nå går å bekymrer meg over hele tiden. Dette er ikke gøy. Hva skal jeg gjøre???

Anonymkode: 49234...c44

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt samme tvangstanke ... 

Anonymkode: fb50b...240

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har du fått en ny tvangstanke?  :-)

Tvangstanker handler nesten alltid om tabuer. Det blir liksom ikke noe skikkelig fart i det om jeg får en tvangstanke om at jeg kan komme til å ta meg et glass vann.

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Har du fått en ny tvangstanke?  :-)

Tvangstanker handler nesten alltid om tabuer. Det blir liksom ikke noe skikkelig fart i det om jeg får en tvangstanke om at jeg kan komme til å ta meg et glass vann.

Ja, jeg har nok det. Dette var synd, jeg har vært glad lenge nå. Håper dette ikke fester seg og blir en langvarig affære. :I

Anonymkode: 49234...c44

Skrevet

Enig med NHD. Jeg har også ocd. Har vært innom ulike teamer, og det er alltid veldig ekle ting, som er veldig ubehagelig. Det siste er at jeg er redd jeg får blackout, blir gal, gjør ekle, sprø ting. Når dette dukker opp, blir jeg redd dette kan ha hendt. Finner alle mulige "bevis" på at det har hendt, og ser bilder, "filmer" av det. Nå har jeg gått 5 mnd i terapi og begynner heldigvis å bli helt bra. Kombinert med god medisinering. 

Så konklusjon, som NHD sier, tvang et alltid ekle tanket, men voldsomme konsekvenser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...