Gå til innhold

Redd av det jeg skriver?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
19 minutter siden, Annkarin skrev:

Blir ikke skremt på egen vegne, men synes det er skremmende folk kan bruke livet på å leve og tro noe som ikke er virkelig. Glad mine psykoser er tidsbegrenset ... 

Mener ikke noe vondt

Ser ikke på meg selv som psykotisk nå, det er bare en tro. 

Skrevet (endret)
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ser ikke på meg selv som psykotisk nå, det er bare en tro. 

Som jeg har sagt til deg før så kan folk tro på hva som helst for min del, men det er to ting jeg har lite rspekt for, og dette er:

1. Misjonering

2. Fanatisme/ekstremisme

Jeg syns du opererer i grenseland, ja faktisk akkurat passerer grensen når det kommer til punkt 1. Jeg opplever alle trådene om åndelighet som mas og støy, og jeg tror ikke admin ville vært like tålmodig dersom noen brukte forumet til å formidle sin overbevisning om ekstrem islamisme eller bibeltro kristendom på samme måte som du får lov til. Jeg er svært uenig med DOLs profil og praksis på dette området.

Jeg betrakter deg som et typisk eksempel på en punkt 2-person. Du er svært ekstrem, og er strengt tatt ikke ute etter å diskutere, kun å messe. Du messer og messer - jeg gidder faktisk aldri høre hva du sier eller se youtube-linkene dine, men når jeg likevel leser (noen av) trådene dine er det fordi jeg tror det er en sammenheng mellom atferden din som troende og din psykiske helse, og der føler jeg som bruker av dol på et visst ansvar.

Jeg tror fanatisme/ekstremisme i alle former er skadlig for et menneske, også for deg, og i tillegg tror jeg at du blir ekstrem når du er psyk. Dette siste er veldig viktig, og jeg skulle ønsker flere av dem som er rundt deg (både familie og helsepersonell) fulgte bedre med på dette.

For å oppsummere er: Når det kommer til deg og tro reagerer jeg ikke på at du tror eller hva du tror på, men hvordan du som troende velger å framstå.

Endret av Kayia
stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, Kayia skrev:

Som jeg har sagt til deg før så kan folk tro på hva som helst for min del, men det er to ting jeg har lite rspekt for, og dette er:

1. Misjonering

2. Fanatisme/ekstremisme

Jeg syns du er i grenseland/akkurat passert grensen når det kommer til punkt 1. Jeg opplever alle trådene om åndelighet som mas og støy, og jeg tror ikke admin ville vært like tålmodig dersom noen brukte forumet til å formidle sin overbevisning om ekstrem islam eller bibeltro kristendom på samme måte som du gjør. Jeg er uenig med DOLs profil og praksis på dette området.

Jeg betrakter deg som et typisk eksempel på en punkt 2-person. Du er svært ekstrem, og er strengt tatt ikke ute etter å diskutere, kun å messe. Du raljerer og raljerer, jeg gidder aldri høre hva du sier eller se youtube-linkene dine, men når jeg likevel leser (noen av) trådene dine er det fordi jeg tror det er en sammenheng mellom atferden din som troende og din psykiske helse. Jeg tror fanatisme/ekstremisme i alle former er skadlig for et menneske, også for deg, og i tillegg tror jeg at du blir ekstrem når du er psyk. Dette siste er veldig viktig, og jeg skulle ønsker flere av dem som er rundt deg (både familie og helsepersonell) fulgte med på dette.

For å oppsummere er: Når det kommer til deg og tro reagerer jeg ikke på at du tror eller hva du tror på, men hvordan du som troende velger å framstå.

Nå ble jeg trist. Misjonering? Ekstremisme? Nå får du jaggu gi deg!! Men jeg skal ikke skrive mer om sånt, anse det som fortid.

Skrevet
15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nå ble jeg trist. Misjonering? Ekstremisme? Nå får du jaggu gi deg!! Men jeg skal ikke skrive mer om sånt, anse det som fortid.

Jeg er helt enig med Kayia, du sier gang på gang på gang at du ikke skal skrive mer om sånt, så går det en halvtime så er du i full gang igjen. Med lenke etter lenke til youtube-filmer med mennesker du hevder er seriøse og som du tror helt og fullt på. Det kan kalles både misjonering og ekstremisme.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er helt enig med Kayia, du sier gang på gang på gang at du ikke skal skrive mer om sånt, så går det en halvtime så er du i full gang igjen. Med lenke etter lenke til youtube-filmer med mennesker du hevder er seriøse og som du tror helt og fullt på. Det kan kalles både misjonering og ekstremisme.

Ja du vil ihvertfall at jeg skal være trist :( Misjonering? Det er ikke det jeg driver med, vil bare dele min virkelighet med dere. Ekstremisme? Syns ikke jeg er så ekstrem. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Ja du vil ihvertfall at jeg skal være trist :( Misjonering? Det er ikke det jeg driver med, vil bare dele min virkelighet med dere. Ekstremisme? Syns ikke jeg er så ekstrem. 

Vi er tydeligvis flere som synes du er ekstrem, men vi er også flere som er mest bekymret for din psykiske helse, spesielt nå for tiden, det virker som du blir stadig dårligere og dårligere. Håper virkelig du får hjelp av psykiateren til uka.

stjernestøv
Skrevet
12 minutter siden, Lillemus skrev:

Vi er tydeligvis flere som synes du er ekstrem, men vi er også flere som er mest bekymret for din psykiske helse, spesielt nå for tiden, det virker som du blir stadig dårligere og dårligere. Håper virkelig du får hjelp av psykiateren til uka.

Det er ikke lett å vite hva som er rett :( 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Lillemus skrev:

Vi er tydeligvis flere som synes du er ekstrem,

Litt som du er ekstrem når det kommer til rasisme?

Anonymkode: e7747...e39

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Litt som du er ekstrem når det kommer til rasisme?

Anonymkode: e7747...e39

Nåja. Jeg sitter da virkelig ikke her inne og skriver innlegg etter innlegg hver eneste dag om innvandrere. Jeg er ingen ekstrem rasist forøvrig, men det hender jeg får nok og gir uttrykk for det i et innlegg ja. Men det er jo der som med mange andre saker, at noen få ødelegger for de mange som oppfører seg ordentlig.

stjernestøv
Skrevet
27 minutter siden, Lillemus skrev:

Og jeg blir ikke dårligere :( 

Det er energier som plager meg, er jo det jeg/psykiateren må gjøre noe med. Ikke troen min. Er sikker på at NHD er enig.

Beautiful_Creatures
Skrevet

Sånn generelt så kan jeg ihvertfall si at jeg vet at bl.a på psykiatrisk sykehus for rundt 5 år siden (sist jeg var innlagt) var det ikke lov for pasienter å se filmer / serier som X-files og lignende. Mye også fordi det kunne trigge andre pasienter. Det er jo en grunn for det. Var vel bare det ISW mente, uten at jeg skal svare for han. 

Selv blir jeg overhodet ikke redd av det du skriver stjernestøv. Til det har det for stor "X-files faktor", om man kan si det sånn. Det blir litt for usannsynlig for meg, selv om jeg personlig ikke er fremmed for tanken på at det finnes mer "mellom himmel og jord" enn vi mennesker kan forklare. 

stjernestøv
Skrevet
9 minutter siden, Beautiful_Creatures skrev:

Sånn generelt så kan jeg ihvertfall si at jeg vet at bl.a på psykiatrisk sykehus for rundt 5 år siden (sist jeg var innlagt) var det ikke lov for pasienter å se filmer / serier som X-files og lignende. Mye også fordi det kunne trigge andre pasienter. Det er jo en grunn for det. Var vel bare det ISW mente, uten at jeg skal svare for han. 

Selv blir jeg overhodet ikke redd av det du skriver stjernestøv. Til det har det for stor "X-files faktor", om man kan si det sånn. Det blir litt for usannsynlig for meg, selv om jeg personlig ikke er fremmed for tanken på at det finnes mer "mellom himmel og jord" enn vi mennesker kan forklare. 

Godt du ikke blir redd da, vil ikke skremme andre. Men hvis det betyr så mye for andre at jeg slutte å skrive om åndelige ting, skal jeg gjøre det. Husker en gang jeg var innlagt, fikk ikke se på et overnaturlig program. Da gikk jeg inn på rommet og gråt, det betydde mye for meg. Fikk lyst å reise hjem. Sa jeg skulle si det til sjefen, men han var visst enig med dem at jeg ikke hadde godt av det. Men hjemme kan jeg jo se hva jeg vil, og det betyr mye for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg er nok også enig med kayia og lillemus. Skjønner du blir trist av å høre det, men av og til må en bli litt trist for å ta virkeligheten inn over seg. 

Anonymkode: 90302...fd8

stjernestøv
Skrevet

Jeg er nok også enig med kayia og lillemus. Skjønner du blir trist av å høre det, men av og til må en bli litt trist for å ta virkeligheten inn over seg. 

Anonymkode: 90302...fd8

Det betyr ikke at dere har rett i det dere påstår. 

Skrevet

Får nå inderlig håpe internett ikke virker triggende da!

LOL

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det betyr ikke at dere har rett i det dere påstår. 

Når det gjelder å ha barn på andre planeter har nok vi rett...

Anonymkode: 884fd...f65

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder å ha barn på andre planeter har nok vi rett...

Å?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å?

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir redd av det du skriver ja. Jeg syns du bør holde opp med alle de ånde-greiene dine du skriver dessuten bare om dem samma tinga hele tiden det orker jeg bare ikke høre på

Anonymkode: 7c482...6a4

stjernestøv
Skrevet

Jeg blir redd av det du skriver ja. Jeg syns du bør holde opp med alle de ånde-greiene dine du skriver dessuten bare om dem samma tinga hele tiden det orker jeg bare ikke høre på

Anonymkode: 7c482...6a4

Ok, skal slutte. Men hvorfor leser du det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...